Lehen
kristau-elkarteak ardura handia izan zuten Joanen eta Jesusen bataioak
bereizteko: Joanek Jordan ibaiko uretan murgiltzen zuen jendea; Jesusek, bere
bataioaz, bere Espiritua ematen zuen, bere jarraitzaileen bihotza garbitu,
berritu eta eraldatzeko. Jesusen Espiritu hori gabe, Eliza itzali egingo
litzateke eta agortu.
Jesusen Espirituak bakarrik egin
dezake egiazkoago gaur egungo kristautasuna. Espiritu horrek bakarrik gida
gaitzake geure zinezko nortasuna berreskuratzera, Ebanjeliotik behin eta berriz
desbideratzen gaituzten bideak alde batera utzirik. Espiritu horrek bakarrik
ematen ahal dizkigu argia eta adorea, gaur egun Elizak beharrezkoa duen
berrikuntzari ekiteko.
Frantzisko aita santuak ondo asko
daki, etapa ebanjelizatzaile berri bat abian jartzeko oztoporik handiena,
erdipurdiko espiritualitatea dela. Biribil-biribil mintzo da. Bere indar
guztiaz arnastu nahi du etapa hau: «kartsuagoa, alaiagoa, bihotz-zabalagoa,
ausartagoa, maitasunez beteagoa azkeneraino, eta bizitza kutsagarriagokoa».
Dena, alabaina, alferrik izango da, «Espirituaren suak bihotza sutzen ez badu».
Horregatik nahi ditu gaurko
Elizarako «Espirituaz ebanjelizatzen dutenak», haren ekintzari irekitzen
zaizkionak, Jesusen Espiritu Santu horrengan aurkitzen dutenak «adorea,
Ebanjelioaren egia hots egiteko ausardiaz, ozenki, beti eta nonahi, baita haize
kontra ere».
Aita Santuak gaur egungo Elizan
eragin nahi duen berrikuntza ezinezkoa da baldin eta «espiritualitate sakon
baten falta ezkortasun, fatalismo eta konfiantzarik ez bilakatzen bada», edota
pentsatzera eramaten bagaitu «ezin dela ezer aldatu» eta, ondorioz, «alferrik
dela ahalegintzea», edota erabat amore ematen badugu, «pozgabetasun kroniko
batek edota arima lehortzen duen apatiak mendean harturik».
Frantziskok ohartarazten digu
«batzuetan gogo-berotasuna galtzen dugula, ahazten dugunean Ebanjelioak
pertsonaren premia sakonenei erantzuten diela». Halere, gauzak ez direla
horrela. Indartsu adierazi du Frantziskok bere konbentzimendua: «ez dira gauza
bera Jesus ezagutu izana eta ezagutu ez izana; ez dira gauza bera hura
bidelagun izatea eta noraezean ibiltzea; ez dira gauza bera hari entzun ahal
izatea eta haren Hitza ez ezagutzea… ez dira gauza bera mundua haren
Ebanjelioaz eraiki nahi izatea eta giza arrazoi hutsez eraiki nahi izatea».
Jesusekin izandako norberaren
esperientziaz aurkitu behar dugu hau guztia. Bestela, aurkitu ez duenari,
«laster faltako zaizkio adorea eta suharra; eta, jakina, konbentzitua,
gogo-berotua, segurtatua, maitemindua ez dagoen pertsonak ezin konbentzitu
ahalko du inor». Ez ote da hau oztoporik nagusienetako bat Frantzisko aita
santuak nahi duen berrikuntza eragiteko?
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Saiatu Espirituaz berrikuntza bat eragiten.
Bidali hau.
2014ko urtarrilaren 19a
Urteko 2. igandea A
Joan 1,29-34
CON EL FUEGO DEL ESPÍRITU
Sólo el Espíritu de Jesús puede poner
más verdad en el cristianismo actual. Solo su Espíritu nos puede conducir a
recuperar nuestra verdadera identidad, abandonando caminos que nos desvían una
y otra vez del Evangelio. Solo ese Espíritu nos puede dar luz y fuerza para
emprender la renovación que necesita hoy la Iglesia.
El Papa Francisco sabe muy bien que el
mayor obstáculo para poner en marcha una nueva etapa evangelizadora es la
mediocridad espiritual. Lo dice de manera rotunda. Desea alentar con todas sus
fuerzas una etapa “más ardiente, alegre, generosa, audaz, llena de amor hasta
el fin, y de vida contagiosa”. Pero todo será insuficiente, “si no arde en los
corazones el fuego del Espíritu”.
Por eso busca para la Iglesia de hoy
“evangelizadores con Espíritu” que se abran sin miedo a su acción y encuentren
en ese Espíritu Santo de Jesús “la fuerza para anunciar la verdad del Evangelio
con audacia, en voz alta y en todo tiempo y lugar, incluso a contracorriente”.
La renovación que el Papa quiere
impulsar en el cristianismo actual no es posible “cuando la falta de una
espiritualidad profunda se traduce en pesimismo, fatalismo y desconfianza”, o
cuando nos lleva a pensar que “nada puede cambiar” y por tanto “es inútil
esforzarse”, o cuando bajamos los brazos definitivamente, “dominados por un
descontento crónico o por una acedia que seca el alma”.
Francisco nos advierte que “a veces
perdemos el entusiasmo al olvidar que el Evangelio responde a las necesidades
más profundas de las personas”. Sin embargo no es así. El Papa expresa con
fuerza su convicción: “no es lo mismo haber conocido a Jesús que no conocerlo,
no es lo mismo caminar con él que caminar a tientas, no es lo mismo poder
escucharlo que ignorar su Palabra... no es lo mismo tratar de construir el
mundo con su Evangelio que hacerlo solo con la propia razón”.
Todo esto lo hemos de descubrir por
experiencia personal en Jesús. De lo contrario, a quien no lo descubre, “pronto
le falta fuerza y pasión; y una persona que no está convencida, entusiasmada,
segura, enamorada, no convence a nadie”. ¿No estará aquí uno de los principales
obstáculos para impulsar la renovación querida por el Papa Francisco?
José
Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
Contribuye a promover una renovación con Espíritu.
Pásalo.
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19 de enero de 2014
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Tiempo ordinario (A)
Juan
1, 29-34
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