Jesusen aurrean jarrera oso
desberdinak har daitezke. Hiru lagun-taldek izan duten erreakzioaz mintzo zaigu
magoen kontakizuna. Batetik, pagano batzuk Jesusen bila dabiltza, izar baten
argi txiki batek gidaturik. Bestetik, Tenpluko erlijioaren ordezkariak ageri
dira, haurraren arazoa bost axola zaiela. Hirugarren, Herodes errege
boteretsua, soilik arriskua ikusten du Jesusengan.
Magoak ez dira Israel herri
aukeratuko kide. Ez dute ezagutzen Israelgo Jainko bizia. Ez dakigu ezer, ez
haien erlijioaz, ez haien jatorri-herriaz. Hau dakigu soilik: kosmosean den
misterioaz erne bizi direla. Egiaren bila dabil haien bihotza.
Halako batean, argi txiki bat ikusi
dutela uste dute, Salbatzaile bat iradokitzen duen argia. Zein den eta non dagoen
jakin-mina sentitu dute, eta, berehala, bideari ekin diote. Ez dakite, juxtu,
zein ibilbide egin behar duten, baina beren barnean sutan dute esperantza,
munduarentzat Argi bat aurkituko duten esperantza.
Haiek Jerusalem hiri santura iritsi
izanak izu-ikara eragin du hiri osoan. Herodesek deiturik, «hiriko apaiz nagusien eta lege-maisuen» Kontseilua
bildu da. Txundigarria da Kontseilukoen jokabidea. Egiazko erlijioaren zaindari
dira, baina ez dabiltza egiaren bila. Tenpluko Jainkoa ordezten dute, baina sorgor
bizi dira haren deiarekiko.
Itsu bihurtu ditu beren segurtasun
erlijiosoak. Badakite Mesias non den jaiotzekoa, baina haietako inor ez da
hurbilduko Betleemera. Jainkoari kultua eskaintzeari emanik bizi dira, baina ez
dute barruntatu Jainkoaren misterioa erlijio guztiak baino handiagoa dela, eta
bere bideak dituela bere seme-alaba guztiekin topo egiteko. Ez dute Jesus
sekula onartuko.
Herodes erregeak, boteretsu eta
astakirten hark, mehatxua bakarrik ikusten du Jesusengan, bere boterearen eta
ankerkeriaren kontra. Ahal duen guztia egingo du Jesus garbitzeko. Botere
zapaltzaileak «gurutziltzatu» bakarrik egin dezake askapena dakarren hura.
Bitartean, bila jarraitu dute
magoek. Ez dira belauniko jarri Herodesen aurrean: ez dute ikusi harengan bera
adoratua izateko arrazoi txikienik. Ez dira sartu Jerusalemeko Tenplu
handiosean: debekatua dute hara sartzea. Izarraren argi txikiak Betleemeko
herri koxkorrera erakarri ditu, botere-gune orotatik urrun.
Hara iristean, hau izan da ikusi
duten gauza guzti: «haurra Mariarekin,
bere amarekin». Beste ezer ez. Haur bat, distirarik gabe, botererik gabe.
Bizitza hauskorra, ama baten arduraren premia duena. Aski izan da hori magoei
adoraziora eragiteko.
Txundigarria da kontakizuna. Jainko
hau, giza ahuldadean ezkutatua, ezin aurkitu dute boterean kokaturik edo
segurtasun erlijiosoan hesiturik bizi direnek. Beste hauei agertzen zaie: argi
txiki batzuek gidaturik, gizakiarentzat, bizitzako goxotasunean eta
pobretasunean, etengabe esperantza baten bila dabiltzanek.
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Esnarazi Jainko haragitu batekiko fedea.
Bidali hau.
2013ko urtarrilaren 6a
Jaunaren Epifania C
Mateo 2,1-12
RELATO
DESCONCERTANTE
Ante Jesús se pueden adoptar actitudes muy
diferentes. El relato de los magos nos habla de la reacción de tres grupos de
personas. Unos paganos que lo buscan, guiados por la pequeña luz de una
estrella. Los representantes de la religión del Templo, que permanecen
indiferentes. El poderoso rey Herodes que solo ve en él un peligro.
Los
magos no pertenecen al pueblo elegido. No conocen al Dios vivo de Israel. Nada
sabemos de su religión ni de su pueblo de origen. Solo que viven atentos al
misterio que se encierra en el cosmos. Su corazón busca verdad.
En
algún momento creen ver una pequeña luz que apunta hacia un Salvador. Necesitan
saber quién es y dónde está. Rápidamente se ponen en camino. No conocen el
itinerario preciso que han de seguir, pero en su interior arde la esperanza de
encontrar una Luz para el mundo.
Su
llegada a la ciudad santa de Jerusalén provoca el sobresalto general. Convocado
por Herodes, se reúne el gran Consejo de "los sumos sacerdotes y los
escribas del pueblo". Su actuación es decepcionante. Son los
guardianes de la verdadera religión, pero no buscan la verdad. Representan al
Dios del Templo, pero viven sordos a su llamada.
Su
seguridad religiosa los ciega. Conocen dónde ha de nacer el Mesías, pero
ninguno de ellos se acercará a Belén. Se dedican a dar culto a Dios, pero no
sospechan que su misterio es más grande que todas las religiones, y tiene sus
caminos para encontrarse con todos sus hijos e hijas. Nunca reconocerán a
Jesús.
El
rey Herodes, poderoso y brutal, solo ve en Jesús una amenaza para su poder y su
crueldad. Hará todo lo posible para eliminarlo. Desde el poder opresor solo se
puede "crucificar" a quien trae liberación.
Mientras tanto, los magos prosiguen su
búsqueda. No caen de rodillas ante Herodes: no encuentran en él nada digno de
adoración. No entran en el Templo grandioso de Jerusalén: tienen prohibido el
acceso: La pequeña luz de la estrella los atrae hacia el pequeño pueblo de
Belén, lejos de todo centro de poder.
Al
llegar, lo único que ven es al "niño con María, su madre".
Nada más. Un niño sin esplendor ni poder alguno. Una vida frágil que necesita
el cuidado de una madre. Es suficiente para despertar en los magos la
adoración.
El
relato es desconcertante. A este Dios, escondido en la fragilidad humana, no lo
encuentran los que viven instalados en el poder o encerrados en la seguridad
religiosa. Se les revela a quienes, guiados por pequeñas luces, buscan
incansablemente una esperanza para el ser humano en la ternura y la pobreza de
la vida.
José Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
Despierta la fe en un Dios
encarnado. Pásalo.
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6 de enero de
2013
Epifanía del Señor (C)
Mateo 2, 1-12
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