Lehen kristau-belaunaldiek arreta handia
eskaini zieten Jesusek jasan zituen proba eta tirandurei; alegia, Jainkoari
leial izateko eta gizon-emakume guztiek bizitza gizatarragoa eta duinagoa izan
dezaten Jainkoak duen egitasmoan parte hartzeagatik jasan zituenak.
Jesusen
tentazioen kontakizuna ez da pasadizo itxi bat, momentu jakin batean eta leku
jakin batean gertatua. Lukasek argi ohartarazten digu, tentazio hauek
amaitzean, «deabruak alde egin zuela
beste okasio bat arte». Tentazioak behin eta berriz itzuliko dira Jesusen
eta haren ikasleen bizitzan.
Horregatik,
Jesusen jarduera profetikoa kontatu aurretik kokatu dute pasadizo hori
ebanjelariek. Jesusen jarraitzaileek ondo ezagutu behar dituzte tentazio horiek
hasieratik beretik; zeren mendetan barna berek gainditu beharko dituzten
tentazioak baitira, baldin eta Jesusengandik desbideratu nahi ez badira.
Lehenengo
tentazioan ogia aipatzen da. Jesusek uko egin dio bere gosea asetzeko Jainkoaz
baliatzeari: «gizakia ez da ogitik
bakarrik bizi». Lehenengo gauza, Jesusentzat, Jainkoaren erreinua eta haren
zuzentasuna bilatzea da: izan dezatela gizon-emakume guztiek ogia. Horregatik
joko du egun batean Jainkoagana; baina, soilik, goseak den jendetza bat
elikatzeko.
Badugu
gaur egun ere tentazio hau: gogoan geure ogia bakarrik izatekoa eta, soilik,
geure krisiaz kezkatzekoa. Jesusengandik desbideratu egiten gara ogia izatea
geure eskubidetzat hartu, baina guztia falta zaienen dramaz, beldurraz eta
sufrimenduaz ahazten garenean.
Bigarren
tentazioan botereaz eta aintzaz hitz egiten da. Jesusek uko egin dio horri
guztiari. Ez da ahuspeztuko munduko erreinu guztien inperioa eskaintzen dion
deabruaren aurrean: «Jauna, zeure
Jainkoa, adoratuko duzu». Jesus ez da ibiliko sekula bestek bera zerbitza
dezaten bila, baizik berak besteak nola zerbitzatuko.
Gaur
ere harrotzen da kristauen artean tentazio hau: iraganean Elizak izan duen
botereari, nola edo hala, eutsi nahi izatekoa. Jesusengandik desbideratu egiten
gara jendearen kontzientzia estutzen dugunean, geure sinestea indarrez ezarri
nahi izatean. Jainkoaren erreinuari bideak ireki, ordea, mundu errukitsuago eta
solidarioago baten bila gabiltzanean irekitzen dizkiogu.
Hirugarren
tentazioan, jendearen begi-bistan, Jainkoaren aingeruak sostengu dituela, modu
miresgarrian jaistea proposatu dio deabruak. Jesus ez da eroriko engainuan: «Ez tentatu Jauna, zeure Jainkoa».
Eskatzen badiote ere, ez du egingo sekula zeruko seinale mirakuluzkorik.
Soilik, onberatasun-seinaleak egingo ditu, jendearen sufrimendua eta oinazea
arintzeko.
Jesusengandik
desbideratu egiten gara geure agertu nahi harroa Jainkoaren aintzarekin
nahasten dugunean. Gure agertu nahiak ez du agertzen Jainkoaren handitasuna.
Soilik, premian direnekiko zerbitzu apal baten bizieraz agertuko dugu Jainkoak
bere seme-alaba guztiei dien Maitasuna.
Jose Antonio Pagola
BERRI
ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Lagundu
kristauei Jesusengandik ez desbideratzen.
Bidali
hau.
2019ko
martxoaren 10a
Garizumako
1. Igandea C
Lukas
4,1-13
NO DESVIARNOS
DE JESÚS
Las
primeras generaciones cristianas se interesaron mucho por las pruebas y
tensiones que tuvo que superar Jesús para mantenerse fiel a Dios y vivir
siempre colaborando en su proyecto de una vida más humana y digna para todos.
El
relato de las tentaciones de Jesús no es un episodio cerrado, que acontece en
un momento y en un lugar determinado. Lucas nos advierte que, al terminar estas
tentaciones, "el demonio se marchó hasta otra ocasión". Las
tentaciones volverán en la vida de Jesús y en la de sus seguidores.
Por
eso, los evangelistas colocan el relato antes de narrar la actividad profética
de Jesús. Sus seguidores han de conocer bien estas tentaciones desde el
comienzo, pues son las mismas que ellos tendrán que superar a lo largo de los
siglos, si no quieren desviarse de él.
En
la primera tentación se habla de pan. Jesús se resiste a utilizar a Dios para
saciar su propia hambre: "no solo de pan vive el hombre". Lo
primero para Jesús es buscar el reino de Dios y su justicia: que haya pan para
todos. Por eso acudirá un día a Dios, pero será para alimentar a una
muchedumbre hambrienta.
También
hoy nuestra tentación es pensar solo en nuestro pan y preocuparnos
exclusivamente de nuestra crisis. Nos desviamos de Jesús cuando nos creemos con
derecho a tenerlo, y olvidamos el drama, los miedos y sufrimientos de quienes
carecen de casi todo.
En
la segunda tentación se habla de poder y de gloria. Jesús renuncia a todo eso.
No se postrará ante el diablo que le ofrece el imperio sobre todos los reinos
del mundo: "Al Señor, tu Dios, adorarás". Jesús no buscará
nunca ser servido sino servir.
También
hoy se despierta en algunos cristianos la tentación de mantener, como sea, el
poder que ha tenido la Iglesia
en tiempos pasados. Nos desviamos de Jesús cuando presionamos las conciencias
tratando de imponer a la fuerza nuestras creencias. Al reino de Dios le abrimos
caminos cuando trabajamos por un mundo más compasivo y solidario.
En
la tercera tentación se le propone a Jesús que descienda de manera grandiosa
ante el pueblo, sostenido por los ángeles de Dios. Jesús no se dejará engañar:"No
tentarás al Señor, tu Dios". Aunque se lo pidan, no hará nunca un
signo espectacular del cielo. Solo hará signos de bondad para aliviar el
sufrimiento y las dolencias de la gente.
Nos
desviamos de Jesús cuando confundimos nuestra propia ostentación con la gloria
de Dios. Nuestra exhibición no revela la grandeza de Dios. Solo una vida de
servicio humilde a los necesitados manifiesta su Amor a todos sus hijos.
José Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
Ayuda a los cristianos a no
desviarse de Jesús. Pásalo.
|
10 de marzo de
2013
1 Cuaresma (C)
Lucas 4, 1-13
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario