Jesus oso sentibera zen bidean aurkitzen zuen
sufrimenaren aurrean: gizartetik bazterturik, erlijioak mespretxaturik edota
moralaz edo erlijioaz handiago sentitzen ziren sektoreek ukaturik ikusten zuen
jendearen sufrimenaren aurrean.
Barrutik
ateratzen zaio hori. Badaki Jainkoak ez duela inor bereizten. Ez duela inor
baztertzen, ez eskomikatzen. Ez dela jende onarena bakarrik. Guztiak dituela
onartzen eta bedeinkatzen. Goizean goiz jaikitzeko ohitura zuen Jesusek, otoitz
egiteko. Behin batean egunsentia nola ikusten duen agertu du: «Onentzat eta
gaiztoentzat aterarazten du Jainkoak eguzkia». Horrelakoa da bera.
Horregatik,
batzuetan, indarrez eskatzen du gaitzespen guztiak etetea: «Ez juzgatu eta ez
zaituztete juzgatuko». Beste batzuetan, parabola laburrak kontatzen ditu hau
eskatzeko: ez dadila hasi inor «garia eta belar txarra» bereizten, guztien
epaile gorena bailitzan.
Baina
bere jarduera du gauzarik miresgarriena. Bekatariekin, prostitutekin eta
desiraezinekin otorduak egitea izan zen Jesusen ezaugarririk bereziena eta
probokatzaileena. Ezohikoa zen hori. Inoiz ez zen ikusi Israel herrian
«Jainkoaren gizaki» famako bat bekatariekin bizi-bizi jaten eta edaten.
Gidari
erlijioso errespetagarrienek ezin jasan izan zuten hori. Oldarkor erreakzionatu
zuten: «Horra tripazain eta mozkor bat, bekatarien adiskide bat». Jesusek ez
zuen egin horren kontrako defentsarik. Egia zen. Bere hondoaren hondoenean
errespetu handia eta adiskidetasun hunkigarria sentitzen zuen gizarteak edo
erlijioak zokoratua zuen jendearekiko.
Markosek
lepradun baten sendatzea dakar bere kontakizunean, baztertuekiko Jesusek zuen
maitasuna azpimarratzeko. Paraje bakarti bat zeharkatzen ari da Jesus.
Bat-batean, lepradun bat hurbildu zaio. Lagunik ez du. Bakardadean bizi da.
Bere larruan du baztertuaren marka. Guztiengandik aparte bizitzera behartu dute
legeek. Pertsona kutsatua da.
Belauniko,
erregu apala egin dio Jesusi lepradunak. Zikin dakusa bere burua. Ez dio hitz
egin bere gaixotasunaz. Estigma orotatik garbi izan nahi du: «Nahi baduzu, garbi nazakezu». Hunkitu
egin da Jesus gizaki hura bere oinetan ikustean, desitxuratua gaixotasuna eta
guztien baztertzea direla medio. Beste hainbat estigmatizaturen bakardadea eta
etsia irudikatzen du gizon horrek. Jesusek «eskua
luzatu du» haren larrua ukitu nahiz; «ukitu
du» eta diotso: «Nahi dut. Izan
zaitez garbi».
Geure
ustezko goratasun moraletik gizatalde desberdinen bat (eskekoak, prostituituak,
toxikomanoak, hiesdunak, etorkinak, homosexualak…) bereizten dugunean edota elkar
bizitzatik baztertzen, geure harrera ona ukatuz, larriki ari gara urruntzen
Jesusengandik.
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Helarazi Jesusen Berri Ona
baztertuengana.
Bidali hau.
2012ko otsailaren 12a
Urteko 6. Igandea B
Markos 1,40-45
AMIGO DE LOS
EXCLUIDOS
Jesús
era muy sensible al sufrimiento de quienes encontraba en su camino, marginados
por la sociedad, despreciados por la religión o rechazados por los sectores que
se consideraban superiores moral o religiosamente.
Es
algo que le sale de dentro. Sabe que Dios no discrimina a nadie. No rechaza ni
excomulga. No es solo de los buenos. A todos acoge y bendice. Jesús tenía la
costumbre de levantarse de madrugada para orar. En cierta ocasión desvela cómo
contempla el amanecer: "Dios hace salir su sol sobre buenos y malos".
Así es él.
Por
eso, a veces, reclama con fuerza que cesen todas las condenas: "No
juzguéis y no seréis juzgados". Otras, narra pequeñas parábolas para pedir
que nadie se dedique a "separar el trigo y la cizaña" como si fuera
el juez supremo de todos.
Pero
lo más admirable es su actuación. El rasgo más original y provocativo de Jesús
fue su costumbre de comer con pecadores, prostitutas y gentes indeseables. El
hecho es insólito. Nunca se había visto en Israel a alguien con fama de
"hombre de Dios" comiendo y bebiendo animadamente con pecadores.
Los
dirigentes religiosos más respetables no lo pudieron soportar. Su reacción fue
agresiva: "Ahí tenéis a un comilón y borracho, amigo de pecadores".
Jesús no se defendió. Era cierto. En lo más íntimo de su ser sentía un respeto
grande y una amistad conmovedora hacia los rechazados por la sociedad o la
religión.
Marcos
recoge en su relato la curación de un leproso para destacar esa predilección de
Jesús por los excluidos. Jesús está atravesando una región solitaria. De pronto
se le acerca un leproso. No viene acompañado por nadie. Vive en la soledad.
Lleva en su piel la marca de su exclusión. Las leyes lo condenan a vivir
apartado de todos. Es un ser impuro.
De
rodillas, el leproso hace a Jesús una súplica humilde. Se siente sucio. No le
habla de enfermedad. Solo quiere verse limpio de todo estigma: «Si quieres,
puedes limpiarme». Jesús se conmueve al ver a sus pies aquel ser humano
desfigurado por la enfermedad y el abandono de todos. Aquel hombre representa
la soledad y la desesperación de tantos estigmatizados. Jesús «extiende su
mano» buscando el contacto con su piel, «lo toca» y le dice: «Quiero.
Queda limpio».
Siempre
que discriminamos desde nuestra supuesta superioridad moral a diferentes grupos
humanos (vagabundos, prostitutas, toxicómanos, sidóticos, inmigrantes,
homosexuales...), o los excluimos de la convivencia negándoles nuestra acogida,
nos estamos alejando gravemente de Jesús.
José Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
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12 de febrero de
2012
6 Tiempo ordinario
Marcos 1, 40-45
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