Makeronteko presondegiraino, han baitago Antipasek atxiloturik,
iritsi zaizkio Joani Jesusen albisteak. Entzuten ari denak, ordea,
nahasturik utzi du. Ez da espero zuena. Bere burua Jainkoaren auziaren
indar ikaragarriz ezartzen duen Mesias bat espero zuen, beraren bataioa
onartu dutenak salbatuz eta uko egin diotenak gaitzetsiz. Nor da Jesus?
Dudak uxatzeko, bere bi ikasleri gomendatu die, Jesusi berari galdegin
diezaioten bere egiazko nortasunaz: «Zu al zara etortzekoa dena ala beste baten zain egon behar dugu?». Galdera erabakitzailea zen kristautasunaren hasierako une haietan.
Jesusen erantzuna ez da teorikoa, baizik eta oso konkretua eta zehatza: esan Joani «ikusten eta entzuten ari zaretena». Bere nortasunaz galdegin diote, eta bere jarduera sendatzailea aipatuz erantzun die Jesusek: Galileako herrixketan, baliabiderik gabe eta bizitzak hobera egiteko esperantzarik gabe, bizi diren gaixoen, behartsuen eta zoritxarrekoen alde ari duen bere jarduera sendatzailea, alegia: «Itsuek ikusten dute eta ezgaituak ibili dabiltza; lepradunak garbi gelditzen dira eta gorrek entzuten dute; hildakoak pizten dira eta behartsuei Berri Ona hots egiten zaie».
Jesus ezagutzeko gauzarik hobena, bera norengana hurbiltzen den eta zeri emanik bizi den ikustea da. Beraren nortasuna ondo atzemateko, ez da aski teorikoki aitortzea bera Mesias dela, Jainkoaren Semea dela. Mesias izateko bizi duen moduarekin sintonizatu behar da, ez baitu hau beste jokabiderik: sufrimena arindu, bizitza sendatu eta pobreei esperantzarako zeruertz bat ireki.
Jesusek badaki, beraren erantzunak desengainatu egingo duela Mesias boteretsu batekin amets egin duena. Horregatik gehitu du: «Zorionekoa nigatik desengainurik sentitu ez duena». Ez dezala inork espero beste Mesias bat, beste erabateko «egintzak» egingo dituena; ez dezala inork asmatu beste Kristo bat, bere gustukoa, zeren eta Semea izan baita bidalia bizitza guztientzat duinago eta zoriontsuago bihurtzera, harik eta bere betea Aitaren azken jaian izango duen arte.
Zein Mesiasi jarraitzen diogu gaur egun kristauok? «Egintzak» Jesusek egiten zituen bezala egiteari emanik bizi al gara? Eta hala ez bada, zer ari gara munduan egiten? Zer ari da «ikusten eta entzuten» jendea Jesusen Elizan? Zer ari ikusten gure bizitzan? Zer entzuten du gure hitzetan?
Para salir de dudas, encarga a dos discípulos que pregunten a Jesús sobre su verdadera identidad: «¿Eres tú el que ha de venir o tenemos que esperar a otro?». La pregunta era decisiva en los primeros momentos del cristianismo.
La respuesta de Jesús no es teórica, sino muy concreta y precisa: comunicadle a Juan «lo que estáis viendo y oyendo». Le preguntan por su identidad, y Jesús les responde con su actuación curadora al servicio de los enfermos, los pobres y desgraciados que encuentra por las aldeas de Galilea, sin recursos ni esperanza para una vida mejor: «Los ciegos ven y los inválidos andan; los leprosos quedan limpios y los sordos oyen; los muertos resucitan y a los pobres se les anuncia la Buena Noticia».
Para conocer a Jesús, lo mejor es ver a quiénes se acerca y a qué se dedica. Para captar bien su identidad no basta confesar teóricamente que es el Mesías, Hijo de Dios. Es necesario sintonizar con su modo de ser Mesías, que no es otro sino el de aliviar el sufrimiento, curar la vida y abrir un horizonte de esperanza a los pobres.
Jesús sabe que su respuesta puede decepcionar a quienes sueñan con un Mesías poderoso. Por eso añade: «Dichoso el que no se sienta defraudado por mí». Que nadie espere otro Mesías que realice otro tipo de «obras»; que nadie invente otro Cristo más a su gusto, pues el Hijo ha sido enviado para hacer la vida más digna y dichosa para todos, hasta alcanzar su plenitud en la fiesta final del Padre.
¿A qué Mesías seguimos hoy los cristianos? ¿Nos dedicamos a hacer «las obras» que hacía Jesús? Y si no las hacemos, ¿qué estamos haciendo en medio del mundo? ¿Qué está «viendo y oyendo» la gente en la Iglesia de Jesús? ¿Qué ve en nuestras vidas? ¿Qué escucha en nuestras palabras?
Zauriak sendatu Curar heridas: Jose Antonio Pagola
Jesusen jarduerak nahasirik utzi zuen Joan Bataiatzailea. Honek Mesias bat espero zuen, munduan bekatua desegingo zuena Jainkoaren epai zorrotza ezarriaz, eta ez Mesias bat, zauriak sendatzera eta sufrimendua arintzera emanik biziko zena. Makeronteko presondegitik mezu bat bidali dio Jesusi: «Zu al zara etortzekoa dena ala beste baten zain bizi behar dugu?»
Jesusen erantzuna ez da teorikoa, baizik eta oso konkretua eta zehatza: esan Joani «ikusten eta entzuten ari zaretena». Bere nortasunaz galdegin diote, eta bere jarduera sendatzailea aipatuz erantzun die Jesusek: Galileako herrixketan, baliabiderik gabe eta bizitzak hobera egiteko esperantzarik gabe, bizi diren gaixoen, behartsuen eta zoritxarrekoen alde ari duen bere jarduera sendatzailea, alegia: «Itsuek ikusten dute eta ezgaituak ibili dabiltza; lepradunak garbi gelditzen dira eta gorrek entzuten dute; hildakoak pizten dira eta behartsuei Berri Ona hots egiten zaie».
Jesus ezagutzeko gauzarik hobena, bera norengana hurbiltzen den eta zeri emanik bizi den ikustea da. Beraren nortasuna ondo atzemateko, ez da aski teorikoki aitortzea bera Mesias dela, Jainkoaren Semea dela. Mesias izateko bizi duen moduarekin sintonizatu behar da, ez baitu hau beste jokabiderik: sufrimena arindu, bizitza sendatu eta pobreei esperantzarako zeruertz bat ireki.
Jesusek badaki, beraren erantzunak desengainatu egingo duela Mesias boteretsu batekin amets egin duena. Horregatik gehitu du: «Zorionekoa nigatik desengainurik sentitu ez duena». Ez dezala inork espero beste Mesias bat, beste erabateko «egintzak» egingo dituena; ez dezala inork asmatu beste Kristo bat, bere gustukoa, zeren eta Semea izan baita bidalia bizitza guztientzat duinago eta zoriontsuago bihurtzera, harik eta bere betea Aitaren azken jaian izango duen arte.
Zein Mesiasi jarraitzen diogu gaur egun kristauok? «Egintzak» Jesusek egiten zituen bezala egiteari emanik bizi al gara? Eta hala ez bada, zer ari gara munduan egiten? Zer ari da «ikusten eta entzuten» jendea Jesusen Elizan? Zer ari ikusten gure bizitzan? Zer entzuten du gure hitzetan?
Jose Antonio Pagola
LA IDENTIDAD DE JESÚS
Hasta la prisión de Maqueronte, donde está encerrado por Antipas, le llegan al Bautista noticias de Jesús. Lo que oye le deja desconcertado. No responde a sus expectativas. Él espera un Mesías que se imponga con la fuerza terrible del juicio de Dios, salvando a quienes han acogido su bautismo y condenando a quienes lo han rechazado. ¿Quién es Jesús?Para salir de dudas, encarga a dos discípulos que pregunten a Jesús sobre su verdadera identidad: «¿Eres tú el que ha de venir o tenemos que esperar a otro?». La pregunta era decisiva en los primeros momentos del cristianismo.
La respuesta de Jesús no es teórica, sino muy concreta y precisa: comunicadle a Juan «lo que estáis viendo y oyendo». Le preguntan por su identidad, y Jesús les responde con su actuación curadora al servicio de los enfermos, los pobres y desgraciados que encuentra por las aldeas de Galilea, sin recursos ni esperanza para una vida mejor: «Los ciegos ven y los inválidos andan; los leprosos quedan limpios y los sordos oyen; los muertos resucitan y a los pobres se les anuncia la Buena Noticia».
Para conocer a Jesús, lo mejor es ver a quiénes se acerca y a qué se dedica. Para captar bien su identidad no basta confesar teóricamente que es el Mesías, Hijo de Dios. Es necesario sintonizar con su modo de ser Mesías, que no es otro sino el de aliviar el sufrimiento, curar la vida y abrir un horizonte de esperanza a los pobres.
Jesús sabe que su respuesta puede decepcionar a quienes sueñan con un Mesías poderoso. Por eso añade: «Dichoso el que no se sienta defraudado por mí». Que nadie espere otro Mesías que realice otro tipo de «obras»; que nadie invente otro Cristo más a su gusto, pues el Hijo ha sido enviado para hacer la vida más digna y dichosa para todos, hasta alcanzar su plenitud en la fiesta final del Padre.
¿A qué Mesías seguimos hoy los cristianos? ¿Nos dedicamos a hacer «las obras» que hacía Jesús? Y si no las hacemos, ¿qué estamos haciendo en medio del mundo? ¿Qué está «viendo y oyendo» la gente en la Iglesia de Jesús? ¿Qué ve en nuestras vidas? ¿Qué escucha en nuestras palabras?
José Antonio Pagola
Jesusen jarduerak nahasirik utzi zuen Joan Bataiatzailea. Honek Mesias bat espero zuen, munduan bekatua desegingo zuena Jainkoaren epai zorrotza ezarriaz, eta ez Mesias bat, zauriak sendatzera eta sufrimendua arintzera emanik biziko zena. Makeronteko presondegitik mezu bat bidali dio Jesusi: «Zu al zara etortzekoa dena ala beste baten zain bizi behar dugu?»
Profeta
sendatzaile baten bere biziera kontatuz erantzun dio Jesusek «Esan Joani ikusten eta entzuten ari
zaretena: itsuek ikusten dute eta ezinduak ibili dabiltza; lepradunak garbi
gelditzen dira eta gorrek entzuten dute; hildakoak pizten dira eta behartsuei
Berri Ona hots egiten zaie». Hauxe da egiazko Mesias: sufrimendua arintzera
etorri dena, bizitza sanotzera eta behartsuei esperantzaren argia piztera.
Aita
errukitsu batek bidali duela sentitu du Jesusek, gizon-emakume guztientzat
mundu duinago eta zoriontsuago bat nahi duen Aitak. Horregatik, zauriak
sendatzeari, oinazeak sanotzeari eta bizitza askatzeari emanik bizi da. Eta
horregatik eskatu die guztiei: «Izan errukitsu, zuen Aita errukitsu den
bezala».
Jesusek
ez du uste Epaile zorrotz bat bezala bidalia denik, bekatariak juzgatzera eta
mundua gaitzestera. Horregatik, ez da ariko jendeari beldurra nola sartuko
zuzentasun zorrotz baten keinuak eginez; baizik eta bere adiskidetasuna eta
barkazioa eskainiko die bekatariei eta prostituituei. Eta horregatik egin die
guztiei erregu hau: «Ez epaitu eta ez zaituzte epaituko».
Jesusek
ez du inor sendatu apeta hutsez edota sentsazionalismo baten bila. Errukiak
eraginda sendatzen du: jende gaixo, lur jotako eta hautsi horren bizitza
berregin nahi du. Horiek dira lehenak esperimentatzen, bizitza duin eta
osasuntsu baten adiskidea dela Jainkoa.
Jesusek
ez zuen sekula azpimarratu bere sendatzeen mirarizko izaerarik; ez zuen
pentsatu sendatze horiek izango zirela munduan sufrimendua kentzeko errezeta
erraz bat. Ezaugarri bezala aurkeztu zuen bere jarduera sendatzaile hori; hain
juxtu, zein norabidetan jardun bere jarraitzaileei agertzeko, berak «Jainkoaren
erregetza» deitzen zuen Aitaren egitasmo gizatartzaileari bideak irekitzeko.
Frantzisko
aita santuak dio, zeregin premiazkoa dela «zauriak sendatzea»: «Garbi dakusat
Elizak gaur egun egin behar duena zauriak sendatzeko gaitasuna agertzea dela,
eta beroa, hurbiltasuna eta ondokotasuna eskaintzea bihotzei… Hau da lehenengo
gauza: zauriak sendatzea, zauriak sendatzea». Ondoren dio: «jendearen kargua
hartzea, bidelagun bihurturik samariar onak bezala igurtziz, garbituz eta
kontsolatuz». Orobat dio: «jendearekin ibili gauez, solas egiten jakin eta, are
gehiago, haien gauera eta ilunera jaitsiz bidea galdu gabe».
Bere
eginkizuna ikasleei gomendatzean, Jesusek ez ditu imajinatzen doktore,
hierarka, liturgia-jakitun edo teologo, baizik eta sendatzaile. Bikoitza izango
dute beren egitekoa: Jainkoaren erregetza hurbil dela hots egin eta gaixoak
sendatu.
Jose Antonio Pagola
BERRI
ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Har
ezazu parte zauriak sendatzen.
Bidali
hau.
2019ko
abenduaren 15a
Abendualdiko
3. igandea A
Mateo
11,2-11
CURAR HERIDAS
Jesús le responde con su vida de
profeta curador: “Decidle a Juan lo que estáis viendo y oyendo: los ciegos
ven y los inválidos andan; los leprosos quedan limpios y los sordos oyen; los
muertos resucitan y a los pobres se les anuncia la Buena Noticia”.
Este es el verdadero Mesías: el que viene a aliviar el sufrimiento, curar la
vida y abrir un horizonte de esperanza a los pobres.
Jesús se siente enviado por un Padre misericordioso
que quiere para todos un mundo más digno y dichoso. Por eso, se entrega a curar
heridas, sanar dolencias y liberar la vida. Y por eso pide a todos: “Sed
compasivos como vuestro Padre es compasivo”.
Jesús no se siente enviado por un Juez
riguroso para juzgar a los pecadores y condenar al mundo. Por eso, no atemoriza
a nadie con gestos justicieros, sino que ofrece a pecadores y prostitutas su
amistad y su perdón. Y por eso pide a todos: “No juzguéis y no seréis
juzgados”.
Jesús no cura nunca de manera
arbitraria o por puro sensacionalismo. Cura movido por la compasión, buscando
restaurar la vida de esas gentes enfermas, abatidas y rotas. Son las primeras
que han de experimentar que Dios es amigo de una vida digna y sana.
Jesús no insistió nunca en el carácter
prodigioso de sus curaciones ni pensó en ellas como receta fácil para suprimir
el sufrimiento en el mundo. Presentó su actividad curadora como signo para
mostrar a sus seguidores en qué dirección hemos de actuar para abrir caminos a
ese proyecto humanizador del Padre que él llamaba “reino de Dios”.
El Papa Francisco afirma que “curar
heridas” es una tarea urgente: “Veo con claridad que lo que la Iglesia necesita hoy es
una capacidad de curar heridas y dar calor, cercanía y proximidad a los
corazones... Esto es lo primero: curar heridas, curar heridas”. Habla luego de
“hacernos cargo de las personas, acompañándolas como el buen samaritano que
lava, limpia y consuela”. Habla también de “caminar con las personas en la
noche, saber dialogar e incluso descender a su noche y oscuridad sin perderse”.
Al confiar su misión a los discípulos,
Jesús no los imagina como doctores, jerarcas, liturgistas o teólogos, sino como
curadores. Su tarea será doble: anunciar que el reino Dios está cerca y curar enfermos.
José
Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
Contribuye a curar heridas.
Pásalo.
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15 de diciembre de 2019
3
Adviento (A)
Mateo
11, 2-11
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