Sidon lurralde paganoan gormutu bat sendatu izana dakar Markosek, argi eta garbi asmo pedagogikoaz. Gaixo berezia da oso. Ez entzuten du, ez hitz egiten. Bere baitan hesiturik bizi da, inorekin komunikatu gabe. Ez daki Jesus bere inguruan dabilela ere. Beste batzuek eraman dute Profetagana.
Orobat da berezia Jesusen jokabidea.
Ez dizkio eskuak ezarri eskatu dioten bezala, baizik eta berekin aparte hartu
eta jenderik ez den leku batera eraman du. Hain biziki lan egin du: lehenik
haren entzumenaren gainean, ondoren haren mihiaren gainean. Gaixoak bere ukitu
sendatzailea senti dezan nahi du. Jesusekin topo egite sakon batek bakarrik
sendatu ahal izango du hartarainoko gorreria gogorretik.
Itxuraz, ez da aski izan ahalegin
hura guztia. Gorreriak bereari eutsi dio. Orduan, Aitagana jo du Jesusek,
salbazio ororen iturrira: zerura begira jarri, hasperen bat egin eta hitz bakar
bat esan dio gaixoari: «Effeta», hau
da, «Ireki hadi». Hitz hau bakarrik
jaulki du Jesusek kontakizun osoan. Ez da gorraren entzumenari esana, baizik
haren bihotzari.
Dudarik gabe, Jesusen hitz honek,
entzungo duten kristau-elkarteetan, indartsu jo dezan nahi du Markosek.
Jainkoaren Hitzaren aurrean gorreriak jotako bat baino gehiago ezagutzen du.
Jesusen Berri Onari irekitzen ez zaizkion kristauak; beren fedeaz ere inori
hitz egiten ez diotenak. Elkarte gormutuak dira, Ebanjelioa gutxi entzuten eta
oker komunikatzen dutenak.
Gorreria dateke kristauen bekatu
larrienetako bat. Ez diogu ematen Jesusen Ebanjelioa entzuteari. Ez diogu
bihotza irekitzen haren hitzak onartzeari. Horrenbestez, ez gara gai
pazientziaz eta errukiaz entzuteko sufritzen ari den hainbat eta hainbat
jenderi, inoren laztanik eta arretarik jaso gabe.
Batzuetan ematen du, Eliza, Jesusen
Berri Ona hots egiteko Jesusengandik beragandik jaioa den hori, bere bide
propioa ari dela egiten, jendearen kezka, beldur, lan eta esperantzaren bizitza
zehatzetik urrun. Alabaina, Jesusen deiak entzuten ez baditugu, ezin ezarriko
dugu esperantza-hitzik sufritzen ari direnen bizitzan.
Bada zerbait paradoxazkorik Elizaren
zenbait diskurtsotan. Egia handiak esan, bai; mezu oso baikorrak hots egin,
bai; baina jendearen bihotza ukitzen ez dutenak. Horrelako zerbait ari da
gertatzen krisialdi honetan. Gizartea ez dago espezialisten «doktrina
sozialaren» zain; baina arretaz entzuten du hitz argi bat, Ebanjelioan
inspiratua eta biktimen sufrimenduaz sentibera den Elizak esana, senez halakoen
defentsan atera eta, duintasunez bizi ahal izateko, laguntzarik handiena behar
dutenen alde jotzera gizon-emakume guztiak gonbidatuz.
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Eragin Jesusen Hitza entzutera. Bidali hau.
2018ko irailaren 9a
Urteko 23. Igandea B
Markos 7,31-37
CURAR LA
SORDERA
La curación de un sordomudo en la región pagana de Sidón está narrada por Marcos con una intención claramente pedagógica. Es un enfermo muy especial. Ni oye ni habla. Vive encerrado en sí mismo, sin comunicarse con nadie. No se entera de que Jesús está pasando cerca de él. Son otros los que lo llevan hasta el Profeta.
También
la actuación de Jesús es especial. No impone sus manos sobre él como le han
pedido, sino que lo toma aparte y lo lleva a un lugar retirado de la gente.
Allí trabaja intensamente, primero sus oídos y luego su lengua. Quiere que el
enfermo sienta su contacto curador. Solo un encuentro profundo con Jesús podrá
curarlo de una sordera tan tenaz.
Al
parecer, no es suficiente todo aquel esfuerzo. La sordera se resiste. Entonces
Jesús acude al Padre, fuente de toda salvación: mirando al cielo, suspira y
grita al enfermo una sola palabra: "Effetá", es decir, "Abrete".
Esta es la única palabra que pronuncia Jesús en todo el relato. No está
dirigida a los oídos del sordo sino a su corazón.
Sin
duda, Marcos quiere que esta palabra de Jesús resuene con fuerza en las
comunidades cristianas que leerán su relato. Conoce a más de uno que vive sordo
a la Palabra de Dios. Cristianos que no se abren a la Buena Noticia de Jesús ni
hablan a nadie de su fe. Comunidades sordomudas que escuchan poco el Evangelio
y lo comunican mal.
Tal
vez uno de los pecados más graves de los cristianos es esta sordera. No nos
detenemos a escuchar el Evangelio de Jesús. No vivimos con el corazón abierto
para acoger sus palabras. Por eso, no sabemos escuchar con paciencia y
compasión a tantos que sufren sin recibir apenas el cariño ni la atención de
nadie.
A
veces se diría que la Iglesia, nacida de Jesús para anunciar la Buena Noticia
de Jesús, va haciendo su propio camino, lejos de la vida concreta de
preocupaciones, miedos, trabajos y esperanzas de la gente. Si no escuchamos
bien las llamadas de Jesús, no pondremos palabras de esperanza en la vida de
los que sufren.
Hay
algo paradójico en algunos discursos de la Iglesia. Se dicen grandes verdades y
se proclaman mensajes muy positivos, pero no tocan el corazón de las personas.
Algo de esto está sucediendo en estos tiempos de crisis. La sociedad no está
esperando "doctrina social" de los especialistas, pero escucha con
atención una palabra clarividente, inspirada en el Evangelio y pronunciada por
una Iglesia sensible al sufrimiento de las víctimas, que sale instintivamente
en su defensa invitando a todos a estar cerca de quienes más ayuda necesitan
para vivir con dignidad.
José Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
Haz que se escuche la
Palabra de Jesús. Pásalo.
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9 de septiembre
2018
23 Tiempo ordinario (B)
Marcos 7,31-37
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