Jerusalemerako
bidean, ikasleei irakaspena ematen jarraitu du Jesusek, espero dion zoriaz.
Behin eta berriz errepikatu du gizonen esku utziko dutela eta hauek hilko,
baina Jainkoak piztuko. Markosek dio «ez
ziotela ulertu eta beldurra ematen ziela galdetzeak». Garai guztietako
kristauen pobretasuna nabari da hitz hauetan. Ezin ulertu dugu Jesus eta
beldurra ematen digu haren mezuan sakontzeak.
Kafarnaumera iristean, Jesusek
galdetu die: «Zein hika-mika zenuten
bidean?» Eta ikasleak isilik. Lotsaturik dira. Markosek esaten digu,
handiena zein ote zen zutela eztabaida, bidean. Benetan, lotsatzekoa da
Gurutziltzatuko dutena halako ikasleez inguratua ikustea: halako handinahi
zoroa bizi dutenez. Eta zein dugu gaur egun eztabaidagai Elizan, Jesusi
jarraiki gabiltzala?
Etxera iristean, irakaspen bat eman
nahi die Jesusek. Premiazkoa dute. Hona Jesusen lehen hitzak: «Lehena izan nahi duena, izan bedi guztien
artean azkena eta guztien zerbitzaria». Jesusi jarraiki doan taldean,
gailendu eta besteak baino handiago izan nahi duenak, azkena behar du izan,
guztien ondorengoa; horrela ikusi ahal izango du zein premia duten, horrela
izan ahalko da guztien zerbitzari.
Egiazko handitasuna zerbitzari
izatean datza. Jesusentzat, lehena ez da garrantzizko kargua duen bat, baizik
gainerakoen zerbitzari eta laguntzaile bizi dena. Lehenak, Elizan, ez dira
hierarkak, baizik jende xume hori, bidean aurkitzen duenari lagunduz bizi den
hori. Ez ginateke horretaz ahaztu behar.
Jesusen ustez, guztiak besteengan
pentsatuz bizi diren pertsonen gune izan beharko luke Elizak. Gure beharra
lukeen jendeari adi bizi garen elkarte. Ez da Jesusen ameskeria. Harentzat hain
garrantzizkoa da hori, non etsenplu bizi bat emango baitigu.
Beste ezer baino lehen, haur bat
hartu eta guztien artean ezarri du, arreta harengan ipin dezaten. Apostolutar
Elizaren erdian beti egon beharko luke haur horrek, jende ahul eta ezinduaren,
laguntza-, babes- eta arreta premia
dutenen sinbolo bezala. Ez luke egon behar kanpoan, atarian. Gure arretaren
xede izan behar luke.
Ondoren, haurra besarkatu du.
Ikasleek hori beti gogoan izan dezaten nahi du. Eta esan die: «Haur hau bezalako bat nire izenean onartzen
duenak, ni neu onartzen nau, eta ni neu onartzen nauenak, ni neu bidali nauena
onartzen du».
Begi-bistakoa da Jesusen irakaspena: Jainkoa
onartzeko bidea, haren Seme Jesus onartzea da: jende xume, babesgabe, behartsu
eta ezinduagan presente dagoen Jesus onartzea. Zergatik gara ahazten horretaz
horrenbeste?
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Zabaldu Jesusen irakaspena. Bidali hau.
2012ko irailaren 23a
Urteko 25. Igandea B
Markos 9,30-37
¿POR QUÉ LO
OLVIDAMOS?
Camino
de Jerusalén, Jesús sigue instruyendo a sus discípulos sobre el final que le
espera. Insiste una vez más en que será entregado a los hombres y estos lo
matarán, pero Dios lo resucitará. Marcos dice que "no le entendieron y
les daba miedo preguntarle". En estas palabras se adivina la pobreza
de los cristianos de todos los tiempos. No entendemos a Jesús y nos da miedo
ahondar en su mensaje.
Al
llegar a Cafarnaún, Jesús les pregunta: "¿De qué discutíais por el
camino?". Los discípulos se callan. Están avergonzados. Marcos nos
dice que, por el camino, habían discutido quién era el más importante.
Ciertamente, es vergonzoso ver al Crucificado acompañado de cerca por un grupo
de discípulos llenos de estúpidas ambiciones. ¿De qué discutimos hoy en la Iglesia mientras decimos
seguir a Jesús?
Una
vez en casa, Jesús se dispone a darles una enseñanza. La necesitan. Estas son
sus primeras palabras: "Quien quiera ser el primero, que sea el último
de todos y el servidor de todos". En el grupo que sigue a Jesús, el
que quiera sobresalir y ser más que los demás, se ha de poner el último, detrás
de todos; así podrá ver qué es lo que necesitan y podrá ser servidor de todos.
La
verdadera grandeza consiste en servir. Para Jesús, el primero no es el que
ocupa un cargo de importancia, sino quien vive sirviendo y ayudando a los
demás. Los primeros en la
Iglesia no son los jerarcas sino esas personas sencillas que
viven ayudando a quienes encuentran en su camino. No lo hemos de olvidar.
Para
Jesús, su Iglesia debería ser un espacio donde todos piensan en los demás. Una
comunidad donde estamos atentos a quien nos puede necesitar. No es sueño de
Jesús. Para él es tan importante que les va a poner un ejemplo gráfico.
Antes
que nada, acerca un niño y lo pone en medio de todos para que fijen su atención
en él. En el centro de la
Iglesia apostólica ha de estar siempre ese niño, símbolo de
las personas débiles y desvalidas, los necesitados de apoyo, defensa y acogida.
No han de estar fuera, junto a la puerta. Han de ocupar el centro de nuestra
atención.
Luego,
Jesús abraza al niño. Quiere que los discípulos lo recuerden siempre así.
Identificado con los débiles. Mientras tanto les dice: "El que acoge a
un niño como éste en mi nombre, me acoge a mí; y el que me acoge a mí...acoge
al que me ha enviado".
La enseñanza de Jesús es
clara: el camino para acoger a Dios es acoger a su Hijo Jesús presente en los
pequeños, los indefensos, los pobres y desvalidos. ¿Por qué lo olvidamos tanto?
José Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
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23 de septiembre
de 2012
25 Tiempo ordinario (B)
Marcos 9, 30-37
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