José Antonio Pagola. Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Erabatekoa
da pasadizo bien arteko kontrastea. Tenpluko lege-maisuei buruz buru, kontuz
ibiltzeko esan dio Jesusek jendeari. Sasikoa da horien erlijioa: beren osperako
baliatzen dute eta jenderik ahulena ustiatzeko. Ez dira horiek miretsi
beharrekoak, ez zaio jarraitu behar horien ikasbideari. Bigarren pasadizoan,
berriz, emakume alargun pobrearen keinuari begira dago Jesus eta ikasleei dei
egin die. Emakume honengandik ikas dezakete, bai, lege-maisuek sekula
irakatsiko ez dieten zerbait: Jainkoarekiko guztizko fedea eta mugarik gabeko
eskuzabaltasuna.
Zorrotza da lege-maisuen kontrako
Jesusen kritika. Herria Jainkoagana bideratu ordez, beren ospearen bila
dabiltza, jendearen atentzioa deitu nahi dute beren izen handiaren bila.
Gustukoa dute «harro jantzirik ibiltzea»,
jendearen agurraren eta begirunearen bila. Sinagogako liturgian eta
jai-otorduetan «ohorezko jarlekua» eta
«lehen eserlekua» nahi izaten
dute.
Bada, ordea, Jesusi min handiagoa ematen
diona: aintzat eta begirunez hartuak nahi izateak eta agurtuak izateko
ume-jarrera zoro horrek baino min handiagoa, alegia. Jainkozaletasun sakonaren
itxurak egiten dituzte jendaurreko «otoitzaldi
luzeez», baina beren izen erlijioso horretaz baliatzen dira emakume
alargunen eta, Bibliaren arabera, izaki ahulenak eta babesgabeenak direnen
bizkar bizitzeko.
Hain juxtu, emakume alargun
horietako batek jarriko du agerian gidari erlijioso horien erlijio ustela.
Alargun honen keinua oharkabea izan da guztientzat, baina ez Jesusentzat.
Emakume gajoak bi txanpon bakarrik bota ditu eskaintzen dirutegira. Baina
Jesusek berehala dei egin die ikasleei, zeren nekez ikusiko baitute tenpluko
ingurumenean behartsuekiko bihotz erlijiosoagorik eta solidarioagorik.
Alargun hau ez dabil ohore eta izen
handi bila; ezkutuan eta apal dihardu. Ez dabil inor nola ustiatuko; aitzitik,
duen guztia eman du, beste batzuek behar izango dutelako. Jesusen hitzetan,
beste inork baino gehiago eman du, zeren ez baitu eman sobera duenetik, baizik «bizitzeko duen guztia eman du».
Ez gaitezen oker ibili. Jende xume
den baina bihotz handi eta eskuzabaleko hau, baldintzarik gabe maitatzen dakien
hau, da Elizan dugun altxorrik hoberena. Jende hau da mundua gizatarrago egiten
ari dena, Jainkoagan benetan sinesten duena, Jesusen Espiritua bizirik
mantentzen duena, beste jarrera erlijioso sasiko eta interesatu batzuen
aurrean. Jende honengandik ikasi behar dugu Jesusi nola jarraitu. Jende hau da
Jesusen antzekoena.
CONTRASTE
José Antonio Pagola
El
contraste entre las dos escenas es total. En la primera, Jesús pone a la gente
en guardia frente a los escribas del templo. Su religión es falsa: la utilizan
para buscar su propia gloria y explotar a los más débiles.
No hay que
admirarlos ni seguir su ejemplo. En la segunda, Jesús observa el gesto de una
pobre viuda y llama a sus discípulos. De esta mujer pueden aprender algo que
nunca les enseñarán los escribas: una fe total en Dios y una generosidad sin
límites.
La
crítica de Jesús a los escribas es dura. En vez de orientar al pueblo hacia
Dios buscando su gloria, atraen la atención de la gente hacia sí mismos
buscando su propio honor. Les gusta «pasearse
con amplios ropajes» buscando saludos y reverencias de la gente. En
la liturgia de las sinagogas y en los banquetes buscan «los asientos de honor» y «los primeros puestos».
Pero
hay algo que, sin duda, le duele a Jesús más que este comportamiento fatuo y
pueril de ser contemplados, saludados y reverenciados. Mientras aparentan una
piedad profunda en sus «largos rezos»
en público, se aprovechan de su prestigio religioso para vivir a costa de las
viudas, los seres más débiles e indefensos de Israel según la tradición
bíblica.
Precisamente,
una de estas viudas va a poner en evidencia la religión corrupta de estos
dirigentes religiosos. Su gesto ha pasado desapercibido a todos, pero no a
Jesús. La pobre mujer solo ha echado en el arca de las ofrendas dos pequeñas
monedas, pero Jesús llama enseguida a sus discípulos pues difícilmente
encontrarán en el ambiente del templo un corazón más religioso y más solidario
con los necesitados.
Esta
viuda no anda buscando honores ni prestigio alguno; actúa de manera callada y
humilde. No piensa en explotar a nadie; al contrario, da todo lo que tiene
porque otros lo pueden necesitar. Según Jesús, ha dado más que nadie, pues no
da lo que le sobra, sino «todo lo que tiene
para vivir».
No
nos equivoquemos. Estas personas sencillas, pero de corazón grande y generoso,
que saben amar sin reservas, son lo mejor que tenemos en la Iglesia. Ellas son
las que hacen el mundo más humano, las que creen de verdad en Dios, las que
mantienen vivo el Espíritu de Jesús en medio de otras actitudes religiosas
falsas e interesadas. De estas personas hemos de aprender a seguir a Jesús. Son
las que más se le parecen.
32 Tiempo Ordinario - B
(Marcos 12,38-44)
(Marcos 12,38-44)
8 de noviembre 2015
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