Ikerketa
soziologikoek ezin ukatuzko datuz nabarmentzen dute: mendebaldeko gure
elizetako kristauak alde batera uzten ari dira igandeko meza. Ospakizun hori,
mendetan barna moldatuz joan den eran, ez da gai haien fedea elikatzeko, ezta
Jesusen elkartearekin lotura egiteko ere.
Hau
da, ordea, gauzarik harrigarriena: meza «galtzen» uzten ari garela eta gertaera
horrek ez duela sorrarazten gure artean inolako erreakziorik. Halere, ez ote da
eukaristia kristau-bizitzaren bihotza? Nolatan geldi gintezke planto eginik,
ezeri ekiteko kemenik gabe? Nolatan dago hierarkia hain isil, hain geldi?
Nolatan ez dugu fededunok geure kezka agertzen indar eta samin handiagoz?
Mezarekiko
berotasun-falta handituz doa, baita hartan erantzukizunez eta duda-mudarik gabe
parte hartzen jarraitzen dutenen artean ere. Gutxiengo hauen ereduzko
leialtasuna da kristau-elkarteei eusten diena; baina mezak bizirik jarraitu ote
lezake, gaur egungo erritua betetzea segurtatzen duten neurri babesle batzuk
direla medio?
Saihestu
ezinekoak dira galderak: ez ote du behar Elizak bere bihotzean, egungo
liturgiak eskaintzen diona baino Jaunaren afariaren esperientzia biziago eta
haragituago bat? Hain seguru ote gara ondo egiten ari garela Jesusek bere
oroigarri guk egitea nahi zuen hura?
Hainbat
mendetarik hona errepikatzen ari garen liturgia hori ote da gaur egungo
fededunei hobekien lagundu diezaiekeena afari gogoangarri hartan Jesusek egin
zuen hura egiten? Hartan mamitzen, laburbiltzen eta agertzen baita nola eta
zertako bizi eta hil zen Jesus. Meza hori ote da gehienik erakar gaitzakeena
Jesusen ikasle bezala bizitzera, Aitaren erreinuarekiko Jesusek izan zuen
egitasmoaren zerbitzari izatera?
Badirudi,
dena dagoela gaur meza eraberritzearen kontra. Halaz guztiz, gero eta
premiazkoagoa izango da eraberritze hori, Elizak Jesusekin bizi-harremanak
izanez bizi nahi badu. Luzea izango da bidea. Eraldatzea daitekeen gauza izango
da, Elizak indar handiagoz sentituko duenean hau: Jesusez oroitu beharra eta
haren Espirituaren arabera bizi beharra. Horregatik, gaur ere erantzukizun
handiagoz jokatzea izango da: ez, meza alde batera uztea, baizik Jesu Kristogan
bihotz-berritzera eraginez bizitzea.
LA CENA DEL SEÑOR
José Antonio Pagola
Los
estudios sociológicos lo destacan con datos contundentes: los cristianos de
nuestras iglesias occidentales están abandonando la misa dominical. La
celebración, tal como ha quedado configurada a lo largo de los siglos, ya no es
capaz de nutrir su fe ni de vincularlos a la comunidad de Jesús.
Lo
sorprendente es que estamos dejando que la misa «se pierda» sin que este hecho
apenas provoque reacción alguna entre nosotros. ¿No es la eucaristía el centro
de la vida cristiana? ¿Cómo podemos permanecer pasivos, sin capacidad de tomar
iniciativa alguna? ¿Por qué la jerarquía permanece tan callada e inmóvil? ¿Por
qué los creyentes no manifestamos nuestra preocupación con más fuerza y dolor?
La
desafección por la misa está creciendo incluso entre quienes participan en ella
de manera responsable e incondicional. Es la fidelidad ejemplar de estas
minorías la que está sosteniendo a las comunidades, pero ¿podrá la misa seguir
viva solo a base de medidas protectoras que aseguren el cumplimiento del rito
actual?
Las
preguntas son inevitables: ¿No necesita la Iglesia en su centro una experiencia más viva y
encarnada de la cena del Señor que la que ofrece la liturgia actual? ¿Estamos
tan seguros de estar haciendo hoy bien lo que Jesús quiso que hiciéramos en
memoria suya?
¿Es
la liturgia que nosotros venimos repitiendo desde siglos la que mejor puede
ayudar en estos tiempos a los creyentes a vivir lo que vivió Jesús en aquella
cena memorable donde se concentra, se recapitula y se manifiesta cómo y para
qué vivió y murió? ¿Es la que más nos puede atraer a vivir como discípulos
suyos al servicio de su proyecto del reino del Padre?
Hoy
todo parece oponerse a la reforma de la misa. Sin embargo, cada vez será más
necesaria si la Iglesia
quiere vivir del contacto vital con Jesucristo. El camino será largo. La
transformación será posible cuando la Iglesia sienta con más fuerza la necesidad de
recordar a Jesús y vivir de su Espíritu. Por eso también ahora lo más
responsable no es ausentarse de la misa, sino contribuir a la conversión a
Jesucristo.
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