Laugarren ebanjelioa hitzaurre berezi batez hasten da. Gorazarre baten
antzekoa da; lehen mendeez gero, biziro lagundu zien horrek kristauei Jesusen
baitako misterioan sakontzen. Fede xumez hartuko bagenu, gaur ere lagunduko
liguke Jesusengan era sakon eta biziagoan sinesten. Baieztapen nagusi batzuk
bakarrik aipatuko ditugu.
«Jainkoaren Hitza gizon (haragi) egin da». Jainkoa ez da mutua. Ez
da isilik gelditu, betiko bere Misterioan mutu hesiturik. Jainkoak bere burua
komunikatu nahi izan digu. Hitz egin nahi izan digu, bere maitasuna esan, bere
egitasmoa argitu. Jainkoaren Egitasmoa da Jesus, Egitasmo haragi egina.
Jainkoa ez zaigu agertu kontzeptu eta doktrina handiosen bidez, adituek
bakarrik uler ditzaketenez. Jesusen bizitza bihotzetikoan haragitu da
Jainkoaren Hitza, jende xumeenak ere ulertzeko eran, Jesusen bizitzari darion
ontasunaren, maitasunaren eta egiaren aurrean hunkitzeko gai direnek ere
ulertzeko eran.
Jainkoaren Hitz hau «gure artean kanpatu da». Urruntasunarena
galdu da. Jainkoa «gizon (haragi)» egin da. Gure artean bizi da. Harekin topo
egin ahal izateko, ez dugu zertan irten mundutik, Jesusengana hurbildu besterik
ez. Hura ezagutzeko, ez dugu zertan teologia ikasi, Jesusekin sintonizatu
besterik ez, Jesusekin bat egin besterik ez.
«Jainkoa ez du inork inoiz ikusi». Profetek, apaizek,
lege-maisuek asko hitz egiten zuten Jainkoaz; haietako inork ez zuen, ordea,
ikusi haren aurpegia. Beste horrenbeste gertatu ohi da gaur gure artean: Elizan
asko hitz egiten dugu Jainkoaz, baina ez dugu ikusi inork. Jesusek bakarrik, «Aitaren
altzoan den Jainkoaren Semeak bakarrik ezagutarazi digu».
Ez genuke ahaztu behar. Jesusek bakarrik adierazi digu nolakoa eta zer den
Jainkoa. Jesus bakarrik dugu iturburua Jainkoaren Misteriora hurbildu ahal
izateko. Jainkoaz ditugun zenbat eta zenbat ideia eskas eta ez-gizatar behar
ditugun desegin eta ahantzi, Jesusengan agertu zaigun Jainko horrek erakar eta
lilura gaitzan!
Nola aldatzen den guztia, sumatzen dugunean Jesus Jainkoaren giza aurpegia
dela! Dena lauago, dena argiago gertatzen da. Orain badakigu nola begiratzen
digun Jainkoak sufritzen ari garenean, nola ibiltzen den gure bila galtzen
garenean, nola ulertzen eta barkatzen digun uko egiten diogunean. Jesusengan
agertu zaigu Jainkoaren «onginahia eta egia».
José Antonio Pagola. Itzultzailea: Dionisio Amundarain
EL ROSTRO HUMANO DE DIOS
José Antonio
Pagola
El cuarto
evangelio comienza con un prólogo muy especial. Es una especie de himno que,
desde los primeros siglos, ayudó decisivamente a los cristianos a ahondar en el
misterio encerrado en Jesús. Si lo escuchamos con fe sencilla, también hoy nos
puede ayudar a creer en Jesús de manera más profunda. Solo nos detenemos en
algunas afirmaciones centrales.
«La Palabra de Dios se ha
hecho carne». Dios no es mudo. No ha
permanecido callado, encerrado para siempre en su Misterio. Dios se nos ha
querido comunicar. Ha querido hablarnos, decirnos su amor, explicarnos su
proyecto. Jesús es sencillamente el Proyecto de Dios hecho carne.
Dios no se nos ha
comunicado por medio de conceptos y doctrinas sublimes que solo pueden entender
los doctos. Su Palabra se ha encarnado en la vida entrañable de Jesús, para que
lo puedan entender hasta los más sencillos, los que saben conmoverse ante la
bondad, el amor y la verdad que se encierra en su vida.
Esta Palabra de
Dios «ha acampado entre nosotros». Han desaparecido las distancias.
Dios se ha hecho «carne». Habita entre nosotros. Para encontrarnos con él, no
tenemos que salir fuera del mundo, sino acercarnos a Jesús. Para conocerlo, no
hay que estudiar teología, sino sintonizar con Jesús, comulgar con él.
«A Dios nadie
lo ha visto jamás». Los profetas,
los sacerdotes, los maestros de la ley hablaban mucho de Dios, pero ninguno
había visto su rostro. Lo mismo sucede hoy entre nosotros: en la Iglesia hablamos mucho de
Dios, pero nadie lo hemos visto. Solo Jesús, «el Hijo de Dios, que está en
el seno del Padre es quien lo ha dado a conocer».
No lo hemos de
olvidar. Solo Jesús nos ha contado cómo es Dios. Solo él es la fuente para
acercarnos a su Misterio. ¡Cuántas ideas raquíticas y poco humanas de Dios
hemos de desaprender y olvidar para dejarnos atraer y seducir por ese Dios que
se nos revela en Jesús!
Cómo cambia todo
cuando uno capta por fin que Jesús es el rostro humano de Dios. Todo se hace
más simple y más claro. Ahora sabemos cómo nos mira Dios cuando sufrimos, cómo
nos busca cuando nos perdemos, cómo nos entiende y perdona cuando lo negamos.
En él se nos revela «la gracia y la verdad» de Dios.
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