«Nik diotsuet: Eskatu eta emango dizue Jainkoak. Bilatu eta aurkituko
duzue. Jo atea eta irekiko dizue». Izan daiteke, Jesusek hitz hauek jaulki
izana, Galileako herrixketan barna zebilenean, jateko zerbaiten eske, harrera
bila eta ate joka. Bazekien Jesusek bizitzako esperientzia xumeenez baliatzen,
bere jarraitzaileengan guztien Aita Onaganako konfiantza esnatzeko.
Gauza kuriosa da jakitea, inoiz ere
ez digula Jesusek esaten, ez zer eskatu, ez zeren bila ibili, ez zein ate jo.
Jarrera da garrantzizkoa Jesusentzat. Zeruko Aitaren aurrean pobre agertu behar
dugu, bizitzeko behar dutenaren eske ibili ohi direnak bezala, ondo ezagutzen
ez duten bidearen bila galduta ibili ohi direnak bezala, Jainkoaren etxean atea
jotzen duten ezinduak bezala.
Jesusen hiru dei hauek Aitaganako
konfiantza esnatzera gonbidatzen gaituzte, baina ñabardura desberdinen egiten
dute. «Eskatzea» pobrearen jarrera
berezia da; Jainkoari eskatu, geure buruari geuk ezin eman dioguna eskatu behar
diogu: bizi-arnasa, barkazioa, barne-bakea, salbazioa. «Bilatzea» ez da eskatze soila; gainera, eskura ez duguna lortzeko
ahalegina egina behar dugu; horrela bilatu behar dugu guztien gain Jainkoaren
erreinua eta haren zuzentasuna: mundu gizakoiago eta duinago bat guztientzat. «Deitzea» atea jotzea da, behin eta
berriz, Jainkoari hots egitea, urrun dela sentitzen dugunean.
Jesusek Aitagan duen konfiantza
erabatekoa da. Bere jarraitzaileek ez ahaztea nahi du: «eskatzen duenak, hartzen du; bila dabilenak, aurkitzen du; atea jotzen
duenari, irekitzen zaio». Jesusek ez du esan, eskatzen den hura hartuko
denik zehazki, bilatzen den hura aurkituko denik, oihuka eskatzen duten hura
lortuko dutenik. Beste bat da haren promesa: harengan konfiantza dutenei, bere
burua eskaintzen die Jainkoak; harengana jotzen dutenek, hartzen dituzte «gauza
onak».
Jesusek ez du ematen argibide
konplexurik. Hiru adibide eskaini ditu, aldi guztietako gurasoek ulertzeko
modukoak. «Zein aitak edo amak, semeak ogi-puska bat eskatzen dionean, ematen
dio harri borobil bat, bidean ikus daitezkeen horietako bat? Edota, arraina
eskatzen badio, itsas suge horietakoren bat emango ote dio, arrantzu-sareetan
batzuetan agertzen diren horietakoren bat? Edota, arrautza bat eskatzen badio,
aintzira- ertzean ikusten diren eskorpioi biribildu horietako bat emango ote
dio?
Gurasoek ez dute barrerik egiten
beren seme-alaben bizkar. Ez dituzten engainatzen, ez diete ematen kalte egin
diezaiekeen ezer, baizik «gauza onak».
Segidan, konklusio hau atera du Jesusek: «Zenbatez
areago ez die zeruko zuen Aitak Espiritu Santua emango eskatzen diotenei?»
Jesusentzat, Jainkoari eskatu eta har dezakegun gauzarik onena beraren Arnasa
da, gure biziaren sostengu eta salbazio den beraren Arnasa.
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Saiatu Jainkoaganako konfiantza biziberritzen.
Bidali hau.
2019ko uztailaren 28a
Urteko 17. Igandea C
Lukas 11,1-13
TRES LLAMADAS DE JESÚS
“Yo os digo: Pedid y se os dará.
Buscad y hallaréis. Llamad y se os abrirá”. Es fácil que Jesús haya
pronunciado estas palabras cuando se movía por las aldeas de Galilea pidiendo
algo de comer, buscando acogida y llamando a la puerta de los vecinos. Él sabía
aprovechar las experiencias más sencillas de la vida para despertar la
confianza de sus seguidores en el Padre Bueno de todos.
Curiosamente, en ningún momento se nos
dice qué hemos de pedir o buscar ni a qué puerta hemos de llamar. Lo importante
para Jesús es la actitud. Ante el Padre hemos de vivir como pobres que piden lo
que necesitan para vivir, como perdidos que buscan el camino que no conocen
bien, como desvalidos que llaman a la puerta de Dios.
Las tres llamadas de Jesús nos invitan
a despertar la confianza en el Padre, pero lo hacen con matices diferentes. “Pedir”
es la actitud propia del pobre. A Dios hemos de pedir lo que no nos podemos
dar a nosotros mismos: el aliento de la vida, el perdón, la paz interior, la salvación.
“Buscar” no es solo pedir. Es, además, dar pasos para conseguir lo que no
está a nuestro alcance. Así hemos de buscar ante todo el reino de Dios y su
justicia: un mundo más humano y digno para todos. “Llamar” es dar golpes
a la puerta, insistir, gritar a Dios cuando lo sentimos lejos.
La confianza de Jesús en el Padre es
absoluta. Quiere que sus seguidores no lo olviden nunca: “el que pide, está
recibiendo; el que busca, está hallando y al que llama, se le abre”. Jesús
no dice que reciben concretamente lo que están pidiendo, que encuentran lo que
andan buscando o que alcanzan lo que gritan. Su promesa es otra: a quienes
confían en él, Dios se les da; quienes acuden a él, reciben “cosas buenas”.
Jesús no da explicaciones complicadas.
Pone tres ejemplos que pueden entender los padres y las madres de todos los
tiempos. “¿Qué padre o qué madre, cuando el hijo le pide una hogaza de pan, le
da una piedra de forma redonda como las que pueden ver por los caminos? ¿O, si
le pide un pez, le dará una de esas culebras de agua que a veces aparecen en
las redes de pesca? ¿O, si le pide un huevo, le dará un escorpión apelotonado
de los que se ven por la orilla del lago?
Los padres no se burlan de sus hijos.
No los engañan ni les dan algo que pueda hacerles daño sino “cosas buenas”.
Jesús saca rápidamente la conclusión: “Cuánto
más vuestro Padre del cielo dará su Espíritu Santo a los que se lo pidan”.
Para Jesús, lo mejor que podemos pedir y recibir de Dios es su Aliento que
sostiene y salva nuestra vida.
No hay comentarios:
Publicar un comentario