José Antonio Pagola. Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Kristo
Errege egunean hots egiten den kontakizunak, gurutzean jostearenak, hau
gogoratzen digu Jesusen jarraitzaileei: haren erreinua ez dela aintzaren eta
boterearen erreinua, baizik zerbitzuaren, maitasunaren eta erabateko
buru-eskaintzarena, gizakia gaitzetik, bekatutik eta heriotzatik libratzeko.
«Gurutzeko
garaipena» hots egitera ohituak gara eta horrek arrisku bat du berekin:
ahaztaraztekoa Gurutziltzatuak ez duela inolako zerikusirik
sasi-triunfalismoarekin. Eta badakigu: honek hustu egiten du edukiaz Jainkoak
bere sorkarientzat burutu duen zerbitzu apalaren keinurik nagusiena.
Gurutzea
ez da, ordea, trofeo antzeko zerbait, besteei harrokeriaz erakusteko erabiliko
genukeena, baizik bere etsenplua jarraitzera gonbidatzen gaituen Jainkoaren
Maitasun gurutziltzatuaren sinboloa.
Kristoren
gurutzea abesten, adoratzen eta musukatzen dugu, geure izatearen barneenean
Jainkoari eskerrak eman beharra sentitzen dugulako, agertu digun maitasun hondogabeagatik;
ez dugu ahazten, alabaina, Jesusek eskatzen digun lehenbiziko gauza ez dela
Gurutzeari musu ematea, baizik hura lepoan hartzea.
Eta
hau honetan datza soil-soilik: haren urratsak jarraitzea erantzukizunez eta
serioski, jakinik bide horrek, goiz edo berandu, oinazezko haren zoria
partekatzera eramango gaituela.
Ez
da bidezkoa Kristoren misteriora era pasiboan hurbiltzea, hura lepoan jartzeko
inolako asmorik gabe. Horregatik, oso kontuan hartu beharreko ditu zenbait
ospakizun, Gurutzearen inguruan ingurune erakarlea baina arriskutsua sor
dezaketenak; Gurutziltzatuari jarraitzetik apartarazi eta,Gurutzerik gabe ere,
kristautasuna bizi dugun ilusioa sortaraziz. Juxtu, Gurutzeari musu ematean
entzun beharko genuke Jesusen dei hau: «Norbait
nire ondoren badator... har dezala bere gurutzea eta jarrai diezadala».
Jesusen
jarraitzaileentzat, hau esan nahi du Gurutzea bakoitzak bere egiteak:
gurutziltzatuengana zerbitzari bezala hurbiltzea; babesgabeez abusatzen den
lekuan zuzentasuna ezartzea; sufritzen ari direnen aurrean axolarik ez den
lekuan errukia eskatzea. Honek guztiak gatazkak, ukoa eta sufrimena ekarriko
dizkigu. Horixe izango da Kristoren gurutzea lepoan hartzeko gure modu apala.
Joham
Baptist Metz teologo katolikoa behin eta berriz ari da azpimarratzen arrisku
hau: Gurutziltzatuaren irudia gure begi-bistatik ezkutatzen ari dela gaur egun
gurutzeratuak direnen aurpegia. Ongizatea bizi duten lurraldeetako
kristautasunean, Metz-en ustez, fenomeno larri hau ari da gertatzen: «Gurutzeak
ez du jada inor kezkarazten, ez du jada akuilu-puntarik; galdua du Jesusi
jarraitzearen tentsioa, ez du eskatzen inolako erantzukizunik; aitzitik, kendu
egiten du».
Ez
ote gara guztiok berrikusi beharrean zein den gure egiazko jarrera
Gurutziltzatuarekiko? Ez ote gara guztiok harengana hurbildu beharrean
erantzukizun handiagoz eta konpromiso biziagoz?
CARGAR CON LA CRUZ
José Antonio Pagola
El
relato de la crucifixión, proclamado en la fiesta de Cristo Rey, nos recuerda a
los seguidores de Jesús que su reino no es un reino de gloria y de poder, sino
de servicio, amor y entrega total para rescatar al ser humano del mal, el
pecado y la muerte.
Habituados
a proclamar la «victoria de la
Cruz», corremos el riesgo de olvidar que el Crucificado nada
tiene que ver con un falso triunfalismo que vacía de contenido el gesto más
sublime de servicio humilde de Dios hacia sus criaturas. La Cruz no es una especie de
trofeo que mostramos a otros con orgullo, sino el símbolo del amor crucificado
de Dios que nos invita a seguir su ejemplo.
Cantamos,
adoramos y besamos la Cruz
de Cristo porque en lo más hondo de nuestro ser sentimos la necesidad de dar
gracias a Dios por su amor insondable, pero sin olvidar que lo primero que nos
pide Jesús de manera insistente no es besar la Cruz sino cargar con ella. Y esto consiste
sencillamente en seguir sus pasos de manera responsable y comprometida,
sabiendo que ese camino nos llevará tarde o temprano a compartir su destino
doloroso.
No
nos está permitido acercarnos al misterio de la Cruz de manera pasiva, sin intención alguna de
cargar con ella. Por eso, hemos de cuidar mucho ciertas celebraciones que
pueden crear en torno a la Cruz
una atmósfera atractiva pero peligrosa, si nos distraen del seguimiento fiel al
Crucificado haciéndonos vivir la ilusión de un cristianismo sin Cruz. Es
precisamente al besar la Cruz
cuando hemos de escuchar la llamada de Jesús: «Si alguno viene detrás de mí... que cargue con su cruz y me siga».
Para
los seguidores de Jesús, reivindicar la
Cruz es acercarse servicialmente a los crucificados;
introducir justicia donde se abusa de los indefensos; reclamar compasión donde
solo hay indiferencia ante los que sufren. Esto nos traerá conflictos, rechazo
y sufrimiento. Será nuestra manera humilde de cargar con la Cruz de Cristo.
El
teólogo católico Johann Baptist Metz viene insistiendo en el peligro de que la
imagen del Crucificado nos esté ocultando el rostro de quienes viven hoy
crucificados. En el cristianismo de los países del bienestar está ocurriendo,
según él, un fenómeno muy grave: «La
Cruz ya no intranquiliza a nadie, no tiene ningún aguijón; ha
perdido la tensión del seguimiento a Jesús, no llama a ninguna responsabilidad,
sino que descarga de ella».
¿No
hemos de revisar todos cuál es nuestra verdadera actitud ante el Crucificado?
¿No hemos de acercarnos a él de manera más responsable y comprometida?
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