José Antonio Pagola. Itzultzailea:
Dionisio Amundarain
Jesus beti guztiz neurritsua izan da
piztuera ondoko biziaz hitz egitean. Halaz guztiz, saduzear aristokraten
talde bat hildakoen piztuera barregarritzat ematen saiatu zenean, aurre egin zion puntu hori bere
egiazko mailara jasoz eta oinarrizko bi baieztapen eginez.
Beste ezer baino lehen, uko egin dio
saduzearren haur-ikuspegiari, orain ezagutzen dugun bizitza honen luzapentzat
ematen baitute berpiztuen bizia. Oker dabiltza Jainkoak berpizturiko bizitza
gure egungo esperientziatik imajinatzen dutenean.
Errotiko aldea da lurreko gure
bizitzaren eta heriotzaren ondoren zuzeneko sostengutzat Jainkoaren maitasuna
izango duen bizi betearen artean. Geroko bizi hori guztiz
«berria» da. Horregatik, espero dezakegu, bai, hura, baina deskribatu edo
argitu ez, sekula.
Lehen
kristau-belaunaldiek jarrera apal eta prestu horri eutsi zioten «betiko
biziaren» misterioaren aurrean. Paulok diotse Korintoko fededunei hau dela
esperantzaren gaia: «ez begik ikusi, ez
belarrik entzun, ez inongo gizakik imajinatu ez duena, bera maite dutenentzat
Jainkoak prestatua».
Hitz
hauek oharpen sano ditugu eta orientabide gozo. Alde batetik, zerua «berritasun
bat» da, lurreko zernahi esperientzia baino harago dena; baina, bestetik,
Jainkoak prestatu duen bizia da, gure ametsik hondokoenekoak guztiz asetzeko.
Fedearen funtsa ez datza gure ikusmina xaloki betetzean, baizik Jainkoarekiko
gure desioa, igurikitzea era esperantza elikatzean.
Horixe
da, preseski, Jesusek gogo duena saduzearrek onartzen zuten gertakari batera
xume-xume jo duenean: Jainkoari Bibliaren tradizioan «Abrahamen, Isaaken eta
Jakoben Jainko» deitzen zaio. Patriarka hauek hilak diren arren, Jainkoak haien
Jainko izaten jarraitzen du, haien babesle, haien adiskide. Herioak ezin
suntsitu ahal izan du Jainkoaren haiekiko maitasuna eta fideltasuna.
Orduan,
bere ondorioa atera du Jesusek gure fedearentzat erabakitzailea den baieztapen
hau eginez: «Jainkoa ez da hildakoen
Jainko, baizik bizi direnena; zaren harentzat denak baitira bizi».
Bizi-iturri agortezina da Jainkoa. Herioak ezin kendu dizkio Jainkoari bere
seme-alaba maiteak. Lur honetan galdu ditugulako, guk haietaz negar dagigunean,
Jainkoak bizi-bizi dakuski, bere aitatasun-maitasunean bildu dituelako.
Jesusen
arabera, Jainkoak bere seme-alabekin duen batasuna ezin suntsitu du herioak.
Gure ezkutatze biologikoa baino indartsuagoa da haren maitasuna. Horregatik,
fede apalez ausartzen gara dei hau egitera: «Ene
Jainko, zugan dut konfiantza. ez diezadala horrek huts egin» (Salmo
25,1-2).
A DIOS NO SE LE MUEREN SUS HIJOS
José Antonio Pagola
Jesús
ha sido siempre muy sobrio al hablar de la vida nueva después de la
resurrección. Sin embargo, cuando un grupo de aristócratas saduceos trata de
ridiculizar la fe en la resurrección de los muertos, Jesús reacciona elevando
la cuestión a su verdadero nivel y haciendo dos afirmaciones básicas.
Antes
que nada, Jesús rechaza la idea pueril de los saduceos que imaginan la vida de
los resucitados como prolongación de esta vida que ahora conocemos. Es un error
representarnos la vida resucitada por Dios a partir de nuestras experiencias
actuales.
Hay
una diferencia radical entre nuestra vida terrestre y esa vida plena,
sustentada directamente por el amor de Dios después de la muerte. Esa Vida es
absolutamente «nueva». Por eso, la podemos esperar pero nunca describir o
explicar.
Las
primeras generaciones cristianas mantuvieron esa actitud humilde y honesta ante
el misterio de la «vida eterna». Pablo les dice a los creyentes de Corinto que
se trata de algo que «el ojo nunca vio ni
el oído oyó ni hombre alguno ha imaginado, algo que Dios ha preparado a los que
lo aman».
Estas
palabras nos sirven de advertencia sana y de orientación gozosa. Por una parte,
el cielo es una «novedad» que está más allá de cualquier experiencia terrestre,
pero, por otra, es una vida «preparada» por Dios para el cumplimiento pleno de
nuestras aspiraciones más hondas. Lo propio de la fe no es satisfacer
ingenuamente la curiosidad, sino alimentar el deseo, la expectación y la
esperanza confiada en Dios.
Esto
es, precisamente, lo que busca Jesús apelando con toda sencillez a un hecho
aceptado por los saduceos: a Dios se le llama en la tradición bíblica «Dios de Abrahán, Isaac y Jacob». A pesar
de que estos patriarcas han muerto, Dios sigue siendo su Dios, su protector, su
amigo. La muerte no ha podido destruir el amor y la fidelidad de Dios hacia
ellos.
Jesús
saca su propia conclusión haciendo una afirmación decisiva para nuestra fe: «Dios no es un Dios de muertos, sino de vivos;
porque para él todos están vivos». Dios es fuente inagotable de
vida. La muerte no le va dejando a Dios sin sus hijos e hijas queridos. Cuando
nosotros los lloramos porque los hemos perdido en esta tierra, Dios los
contempla llenos de vida porque los ha acogido en su amor de Padre.
Según
Jesús, la unión de Dios con sus hijos no puede ser destruida por la muerte. Su
amor es más fuerte que nuestra extinción biológica. Por eso, con fe humilde nos
atrevemos a invocarlo: «Dios mío, en Ti
confío. No quede yo defraudado» (Salmo 25,1-2).
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