José Antonio Pagola. Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Joan
Bataiatzaileak basamortutik oihu egindako hitzak bihotza ukitu zion jendeari.
Bihotz-berritzeko eta Jainkoari leialago izateko haren deiak askori eginarazi
zion galdera: Zer egin behar dugu? Gizakiaren baitan beti harrotzen den galdera
da hori, errotiko dei bat entzun eta geure erantzuna nola zehaztu ez
dakigunean.
Bataiatzaileak
ez die proposatu erritu erlijiosorik, ezta araurik eta manamendurik ere. Kontua
ez da, berez, gauzak egitea, ezta eginbeharrak baitaratzea ere, baizik beste
era batekoa izatea, beste era gizatarrago batean bizitzea, dagoeneko geure
bihotzean dugun hau garatzea: bizitza zuzenagoa, duinagoa,
haurride-izaerakoagoa.
Gauzarik
erabakitzaileena eta zinezkoena geure bihotza Jainkoari irekitzea da, sufritzen
ari direnen premiei adi-adi begiratuz. Bataiatzaileak xumetasunez eta egiaz
aparta den formula honetan bildu du erantzuna: «Soingaineko bi dituenak partekatu ditzala ezer ez
duenarekin, eta jatekoa duenak gauza bera». Ezin esan era
sinpleagoan eta argiagoan.
Zer
esan genezake hitz hauetaz, munduan gizadiaren hirutik bat baino gehiago
miserian eta biziari nola eutsiko egonik, geure armairuak mota guztietako
arropaz eta geure hozkailuak janariz beteak ditugunok?
Eta
zer esan genezake kristauek hain laua eta gizatarra diren hitz horien aurrean?
Ez ote dugu geure bihotzeko begiak irekitzen hasi beharra; hain zuzen ere,
gizatarrago izatea eragozten digun ongizateak mendean gauzkanongan
sentiberatasun-falta horren eta esklabotza horren kontzientzia biziagoa
eragiteko?
Kezkaturik
bizi gara, eta arrazoi osoz, kristautasunaren momentu honetako puntu askotaz;
aldi berean, ordea, ez gara jabetzen «erlijio burges batek atxiloturik»
gauzkala. Ez du ematen kristautasunak, bizi dugun eran, indarrik duenik
ongizatearen gizartea eraldatzeko. Aitzitik, azken hau da Jesusen erlijioak
duen alderik onena desitxuratzen ari dena: Kristorekiko gure jarraipena
kimatzen ari da hura jatorrenak eta finenak diren balio hauek erauziz: solidaritatea,
pobreen defentsa, errukia, zuzentasuna.
Horregatik, askoz gehiago baloratu beharko genuke
«gatibutasun» honen aurka matxinatzen den hainbat eta hainbat jenderen
ahalegina; solidaritate-keinu zehatzez eta biziera lauagoa, soilagoa eta
gizatarragoa landuz konprometitzen den jendearena.
REPARTIR CON EL QUE NO TIENE
José Antonio Pagola
La
palabra del Bautista desde el desierto tocó el corazón de las gentes. Su
llamada a la conversión y al inicio de una vida más fiel a Dios despertó en
muchos de ellos una pregunta concreta: ¿Qué debemos hacer? Es la pregunta que
brota siempre en nosotros cuando escuchamos una llamada radical y no sabemos
cómo concretar nuestra respuesta.
El
Bautista no les propone ritos religiosos ni tampoco normas ni preceptos. No se
trata propiamente de hacer cosas ni de asumir deberes, sino de ser de otra
manera, vivir de forma más humana, desplegar algo que está ya en nuestro
corazón: el deseo de una vida más justa, digna y fraterna.
Lo
más decisivo y realista es abrir nuestro corazón a Dios mirando atentamente a
las necesidades de los que sufren. El Bautista sabe resumirles su respuesta con
una fórmula genial por su simplicidad y verdad: «El que tenga dos túnicas, que las reparta con el que no tiene; y el que
tenga comida, haga lo mismo». Así de simple y claro.
¿Qué
podemos decir ante estas palabras quienes vivimos en un mundo donde más de un
tercio de la humanidad vive en la miseria luchando cada día por sobrevivir,
mientras nosotros seguimos llenando nuestros armarios con toda clase de túnicas
y tenemos nuestros frigoríficos repletos de comida?
Y
¿qué podemos decir los cristianos ante esta llamada tan sencilla y tan humana?
¿No hemos de empezar a abrir los ojos de nuestro corazón para tomar conciencia
más viva de esa insensibilidad y esclavitud que nos mantiene sometidos a un
bienestar que nos impide ser más humanos?
Mientras
nosotros seguimos preocupados, y con razón, de muchos aspectos del momento
actual del cristianismo, no nos damos cuenta de que vivimos «cautivos de una
religión burguesa». El cristianismo, tal como nosotros lo vivimos, no parece
tener fuerza para transformar la sociedad del bienestar. Al contrario, es esta
la que está desvirtuando lo mejor de la religión de Jesús, vaciando nuestro
seguimiento a Cristo de valores tan genuinos como la solidaridad, la defensa de
los pobres, la compasión y la justicia.
Por
eso, hemos valorar y agradecer mucho más el esfuerzo de tantas personas que se
rebelan contra este «cautiverio», comprometiéndose en gestos concretos de
solidaridad y cultivando un estilo de vida más sencillo, austero y humano.
3 Adviento - C
(Lucas 3,10-18)
(Lucas 3,10-18)
13 de diciembre 2015
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