José Antonio Pagola. Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Bera
bezala, Jainkoaren erreinuaren zerbitzuan, jendearen bizitza gizatarrago,
duinago eta zoriontsuago eginez, bizi daitezen, asko saiatu da Jesus; halere,
ikasleak ez dira iritsi Jesusi zein Espirituk eragiten dion ikustera; ez dira
iritsi konturatzera premiarik handiena dutenentzat Jesusek duen maitasunaz eta
haren bizitza gidatzen duen norabide sakonaz.
Markosen
kontakizuna oso argitzailea da. Oso gogaikarri gertatu zaien gertakizun baten
berri eman diote ikasleek Jesusi. Ezezagun bat ikusi dute «deabruak botatzen». Eta «Jesusen izenean» dihardu, eta Jesusen
hari berean: modu gizatarrean eta bakean bizitzea eragozten dion gaitzetik
jendea liberatzen ari da. Baina ikasleek ez dute gustukoa haren eginkizun
liberatzaile hori. Ez zaie axola gizon hark sendatzen duen jendearen poza. Uste
dute ezen jokabide hori eltze askotan burruntzalia sartu nahi izatea dela, eta
errotik atera beharrekoa.
Jesusi
agertu diote beren erreakzioa: «Eragotzi
egin nahi izan diogu, zeren ez baita gutakoa». Arrotz hari ez zaio
zilegi sendatzen jarraitzea, ez baita gure taldekoa. Bost axola zaie ikasleei
jendearen osasuna, baizik taldearen izena dute gogoan. Monopolizatu egin nahi
dute Jesusen egintza salbatzailea: inork ez du sendatu behar haren izenean,
baldin eta taldeari atxikitzen ez bazaio.
Jesusek,
ordea, gaitzetsi egin du ikasleen jarrera eta beste jarrera guztiz desberdin
bati lotu zaio. Beste era batean dakusa Jesusek arazoa. Lehenengo gauza eta
garrantzizkoena ez da talde txikia hazten joatea, baizik Jainkoaren salbazioa
gizaki ororengana iristea, nahiz taldekide ez den jendearen bitartez izan: «gure aurka ez dena, gure alde ari da».
Jesusen indar sendatzailea eta askatzailea munduan presente egiten ari den oro
Jesusen taldearen alde ari da.
Jesusek
uko egin dio ikasleen jarrera sektario eta baztertzaileari, beren izena eta
handitzea soilik baitituzte gogoan, eta jarrera irekia eta barne-hartzailea hartu
du, zeinen arabera lehenengo gauza gizakia askatzea baita, suntsitzaile eta
zorionaren kontrako den orotatik askatzea. Horrek izan behar du beti Jesusen
zinezko jarraitzaile guztiei eragin behar dien Espiritua.
Eliza
katolikotik kanpo, kontaezin ahalako gizon-emakumeen multzoa ari da on egiten
eta lanean, gizartea duinago egiteko, zuzenago eta askeago egiteko. Halakoengan
bizirik da Jesusen Espiritua. Adiskidetzat eta aliatutzat hartu behar ditugu
halakoak, eta ez etsaitzat, inoiz ere. Ez dihardute gure aurka, zeren
gizakiaren alde ari baitira, Jesus bezala.
SON AMIGOS, NO ADVERSARIOS
José Antonio Pagola
A
pesar de los esfuerzos de Jesús por enseñarles a vivir como él, al servicio del
reino de Dios, haciendo la vida de las personas más humana, más digna y
dichosa, los discípulos no terminan de entender el Espíritu que lo anima, su
amor grande a los más necesitados y la orientación profunda de su vida.
El
relato de Marcos es muy iluminador. Los discípulos informan a Jesús de un hecho
que les ha molestado mucho. Han visto a un desconocido «expulsando demonios». Está actuando «en nombre de Jesús» y en su misma línea:
se dedica a liberar a las personas del mal que les impide vivir de manera
humana y en paz. Sin embargo, a los discípulos no les gusta su trabajo
liberador. No piensan en la alegría de los que son curados por aquel hombre. Su
actuación les parece una intrusión que hay que cortar.
Le
exponen a Jesús su reacción: «Se lo hemos
querido impedir porque no es de los nuestros». Aquel extraño no
debe seguir curando porque no es miembro del grupo. No les preocupa la salud de
la gente, sino su prestigio de grupo. Pretenden monopolizar la acción salvadora
de Jesús: nadie debe curar en su nombre si no se adhiere al grupo.
Jesús
reprueba la actitud de sus discípulos y se coloca en una lógica radicalmente
diferente. Él ve las cosas de otra manera. Lo primero y más importante no es el
crecimiento de aquel pequeño grupo, sino que la salvación de Dios llegue a todo
ser humano, incluso por medio de personas que no pertenecen al grupo: «el que no está contra nosotros, está a favor nuestro».
El que hace presente en el mundo la fuerza curadora y liberadora de Jesús está
a favor de su grupo.
Jesús
rechaza la postura sectaria y excluyente de sus discípulos que solo piensan en
su prestigio y crecimiento, y adopta una actitud abierta e inclusiva donde lo
primero es liberar al ser humano de aquello que lo destruye y hace desdichado.
Este es el Espíritu que ha de animar siempre a sus verdaderos seguidores.
Fuera
de la Iglesia
católica, hay en el mundo un número incontable de hombres y mujeres que hacen
el bien y viven trabajando por una humanidad más digna, más justa y más
liberada. En ellos está vivo el Espíritu de Jesús. Hemos de sentirlos como
amigos y aliados, nunca como adversarios. No están contra nosotros pues están a
favor del ser humano, como estaba Jesús.
26 Tiempo Ordinario - B
(Marcos 9,38-43.45.47-48)
(Marcos 9,38-43.45.47-48)
27 de septiembre 2015
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