Bi irudi ausart eta
harrigarriz eman du aditzera Jesusek zer iritzi duen bere jarraitzaileez eta
zer espero duen haiengandik. Ez dute bizi behar, kaskoan beti beren onura,
beren fama edo beren boterea dutela. Nahiz eta talde koxkor bat diren Erromaren
Inperio tzarraren erdian, lurrak beharrezko duen «gatz» izan behar dute eta
munduari falta zaion «argi».
«Lurraren
gatz zarete zuek». Galileako jende xumeak berez atzeman du Jesusen
hizkuntza. Mundu guztiak daki gatza, batez ere, janari gustua emateko dela eta
janaria usteltzetik gordetzeko. Modu berean, Jesusen ikasleek jendeari bizitza
ahogozatzera eragin behar diote, usteltzen utzi gabe.
«Munduaren
argi zarete zuek». Eguzkiaren argirik gabe, mundua ilunpean gelditzen da,
eta ezin izaten dugu norabidetu eta bizitzaz gozatu, ilunpean. Alabaina,
Jesusen ikasleek eskain dezakete behar dugun argia, norabidetzeko, bizitzaren
azken zentzuan sakontzeko eta esperantzaz bide egiteko.
Bi metafora horiek bat datoz
garrantzizko puntu batean. Gatza, ontzi batean aparte baldin badago, ez da
ezertarako on. Elikagaien artean jarri eta janariarekin nahasten denean
bakarrik ematen ahal dio gustua jaten dugunari. Gauza bera gertatzen da
argiarekin ere. Itxian eta ezkutuan badago, ezin argitzen ahal du inor.
Ilunpean direnekin dagoenean bakarrik argitzen eta norabidetzen ahal du.
Mundutik aparte legokeen Eliza bat ezin izaten ahal litzateke, ez gatz, ez
argi.
Frantzisko aita santuak ikusten du
gaur egungo Eliza bere baitan itxirik dagoela, beldurrak sorgorturik, eta
urrunegi arazo eta sufrimenduetatik, bizitza modernoari gustua eman ahal
izateko eta Ebanjelioaren zinezko argia eskaini ahal izateko. Bat-batekoa izan
du bere erreakzioa Aita Santuak: «Periferiara irten beharrean gara».
Behin eta berriz dio: «Nahiago dut
kalera irteteagatik elbarria, zauritua eta zikindua den Eliza bat, itxia eta
bere segurtasunari atxikitzearen aitzakiaz eta eroso bizi nahi izateagatik
gaixo den Eliza bat baino. Ez dut gogoko erdigune izateaz arduratzen den eta,
ondorioz, obsesio- eta prozedura-sare batean harrapatua gertatzen den Eliza
bat».
Kristau guztiei doakie Frantziskoren
deia. «Ezin geldi gintezke lasai geure elizen barnean, itxarote zurrunean».
«Bestearen aurpegiarekin topo egitearen arriskua bizitzera gonbidatzen gaitu
Ebanjelioak beti». Berak «topo egitearen kultura» deitzen duen hori sarrarazi
nahi du Elizan Aita Santuak. Konbentziturik dago «Elizak gaur egun gaitasun hau
behar duela: zauriak sendatzeko eta bihotzei berotasuna emateko gaitasuna».
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Hartu parte Jesusi leialagoa zaion Eliza
bat eraikitzen. Bidali hau.
2014ko otsailaren 9a
Urteko 5. igandea A
Mateo 5,13-16
SALIR A LAS PERIFERIAS
Jesús da a conocer con dos imágenes
audaces y sorprendentes lo que piensa y espera de sus seguidores. No han de
vivir pensando siempre en sus propios intereses, su prestigio o su poder.
Aunque son un grupo pequeño en medio del vasto Imperio de Roma, han de ser la
“sal” que necesita la tierra y la “luz” que le hace falta al mundo.
“Vosotros sois la sal de la tierra”.
Las gentes sencillas de Galilea captan espontáneamente el lenguaje de Jesús.
Todo el mundo sabe que la sal sirve, sobre todo, para dar sabor a la comida y
para preservar los alimentos de la corrupción. Del mismo modo, los discípulos
de Jesús han de contribuir a que las gentes saboreen la vida sin caer en la
corrupción.
“Vosotros sois la luz del mundo”.
Sin la luz del sol, el mundo se queda a oscuras y no podemos orientarnos ni
disfrutar de la vida en medio de las tinieblas. Los discípulos de Jesús pueden
aportar la luz que necesitamos para orientarnos, ahondar en el sentido último
de la existencia y caminar con esperanza.
Las dos metáforas coinciden en algo muy
importante. Si permanece aislada en un recipiente, la sal no sirve para nada.
Solo cuando entra en contacto con los alimentos y se disuelve con la comida,
puede dar sabor a lo que comemos. Lo mismo sucede con la luz. Si permanece
encerrada y oculta, no puede alumbrar a nadie. Solo cuando está en medio de las
tinieblas puede iluminar y orientar. Una Iglesia aislada del mundo no puede ser
ni sal ni luz.
El Papa Francisco ha visto que la Iglesia vive hoy encerrada
en sí misma, paralizada por los miedos, y demasiado alejada de los problemas y
sufrimientos como para dar sabor a la vida moderna y para ofrecerle la luz
genuina del Evangelio. Su reacción ha sido inmediata: “Hemos de salir hacia las
periferias”.
El Papa insiste una y otra vez:
“Prefiero una Iglesia accidentada, herida y manchada por salir a la calle, que
una Iglesia enferma por el encierro y la comodidad de aferrase a las propias
seguridades. No quiero una Iglesia preocupada por ser el centro y que termina
clausurada en una maraña de obsesiones y procedimientos”.
La llamada de Francisco está dirigida a
todos los cristianos: “No podemos quedarnos tranquilos en espera pasiva en
nuestros templos”. “El Evangelios nos invita siempre a correr el riesgo del
encuentro con el rostro del otro”. El Papa quiere introducir en la Iglesia lo que él llama
“la cultura del encuentro”. Está convencido de que “lo que necesita hoy la
iglesia es capacidad de curar heridas y dar calor a los corazones”.
José
Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
Contribuye a construir una
Iglesia más fiel a Jesús. Pásalo.
|
9 de febrero de 2014
5
Tiempo ordinario (A)
Mateo
5, 13-16
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario