Juduak harro mintzo
ohi ziren Moisesen Legeaz. Tradizioaren arabera, Jainkoak berak eman zion Lege
hori bere herriari. Harengandik hartu zuten gauzarik onena zen. Lege horretan
dator egiazko Jainko bakarraren gogoa. Hor aurkitzen ahal dute behar duten
guztia, Jainkoari leial izateko.
Jesusentzat ere garrantzizkoa da
Legea, baina ez da jada erdigune. Beste esperientzia bat bizi eta komunikatu du
Jesusek: gainean da Jainkoaren erreinua; gure artean bidea nola urratuko dabil
Aita, mundua gizakoiago bihurtzeko. Ez
dugu aski Moisesen Legea betetzea. Aitari geure barrua ireki beharra dugu eta
harekin lan egin beharra, bizitza zuzenago eta anai-arreba artekoago egiten.
Horregatik, Jesusen arabera, ez da
aski «Ez hil» dioen legea betetzea. Beharrezkoa da, gainera, geure bizitzatik
erauztea oldarkortasuna edo agresibitatea, gainerakoek gutxiestea, irainak edo
mendekua. Inork hil ez duen hark, bete du legea, bai; baina bere burua
indarkeriatik liberatzen ez badu, ez du artean Jainkoa errege bere bihotzean,
alegia gurekin batean bizitza gizakoiago bat eraiki nahi duen Jainkoa.
Behatzaile batzuen arabera, zabalduz
doa hizkuntza bat, gaur egungo gizartean oldarkortasuna handitzen doala
islatzen duen bat. Gero eta sarriago dira irainak, umilarazteko, gutxiesteko,
zauritzeko. Ukapenak, erresuminak, gorrotoak edo mendekuak eragindako hitzak.
Bestalde, solasaldiak sarritan
bihurtzen dira hitz zuzengaberen sare, han eta hemen gaitzespena eta errezeloa
ereinez. Maitasunik eta errespeturik gabe esandako hitzak dira, elkar bizitza
pozoitzen eta kalte egiten dutenak. Kasik beti haserreak, kaxkarkeriak edo
zitalkeriak eraginda.
Ez da gertatzen hau guztia gizarteko
bizikidetzan bakarrik. Arazo larria da gaur egungo Elizan ere. Frantzisko aita
santua sufritzen ari da «kristau batzuk beste kristau batzuen kontra gerlan»
ikustean: zatiketa, gatazka eta aurkaritza biziz. Ebanjelioaren hain kontrakoa
da egoera hori, non premiazko dei hau egin beharra sentitu baitu: «Ez geure
arteko gerlari».
Hona nola mintzo den Aita Santua:
«Min dut egiaztatzean kristau-elkarte batzuetan, baita pertsona sagaratuen
artean ere, baimentzen ditugula askotariko eratan gorrotoa, kalumnia, izena
belztea, mendekua, zeloa, norberaren ideiak ezarri nahia edozein gauzaren
truke, eta, are gehiago, pertsekuzioa bera, sorgin-ehiza ankerra dirudiena. Nor
ebanjeliza genezake portaera horrekin?» Honelako Eliza baten alde lan egin nahi
du: «guztiak harriarazten dituena, elkar nola zaintzen duzuen, elkarri nola
hats ematen diozuen, elkarrentzat nolako bidelagun zareten ikustean».
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Zabaldu bizitza gizakoiago egiteko
Jesusen deia. Bidali hau.
2014ko otsailaren 16a
Urteko 6. igandea A
Mateo 5,17-37
NO A LA
GUERRA ENTRE NOSOTROS
Los
judíos hablaban con orgullo de la
Ley de Moisés. Según la tradición, Dios mismo la había
regalado a su pueblo. Era lo mejor que habían recibido de él. En esa Ley se
encierra la voluntad del único Dios verdadero. Ahí pueden encontrar todo lo que
necesitan para ser fieles a Dios.
También para Jesús la Ley es importante, pero ya no
ocupa el lugar central. Él vive y comunica otra experiencia: está llegando el
reino de Dios; el Padre está buscando abrirse camino entre nosotros para hacer
un mundo más humano. No basta quedarnos con cumplir la Ley de Moisés. Es necesario
abrirnos al Padre y colaborar con él en hacer una vida más justa y fraterna.
Por eso, según Jesús, no basta cumplir
la ley que ordena “No matarás”. Es necesario, además, arrancar de nuestra vida
la agresividad, el desprecio al otro, los insultos o las venganzas. Aquel que
no mata, cumple la ley, pero si no se libera de la violencia, en su corazón no
reina todavía ese Dios que busca construir con nosotros una
vida
más humana.
Según algunos observadores, se está
extendiendo en la sociedad actual un lenguaje que refleja el crecimiento de la
agresividad. Cada vez son más frecuentes los insultos ofensivos proferidos solo
para humillar, despreciar y herir. Palabras nacidas del rechazo, el
resentimiento, el odio o la venganza.
Por otra parte, las conversaciones
están a menudo tejidas de palabras injustas que reparten condenas y siembran
sospechas. Palabras dichas sin amor y sin respeto, que envenenan la convivencia
y hacen daño. Palabras nacidas casi siempre de la irritación, la mezquindad o
la bajeza.
No es este un hecho que se da solo en
la convivencia social. Es también un grave problema en la Iglesia actual. El Papa
Francisco sufre al ver divisiones, conflictos y enfrentamientos de “cristianos
en guerra contra otros cristianos”. Es un estado de cosas tan contrario al
Evangelio que ha sentido la necesidad de dirigirnos una llamada urgente: “No a
la guerra entre nosotros”.
Así habla el Papa: “Me duele comprobar
cómo en algunas comunidades cristianas, y aún entre personas consagradas,
consentimos diversas formas de odios, calumnias, difamaciones, venganzas,
celos, deseos de imponer las propias ideas a costa de cualquier cosa, y hasta
persecuciones que parecen una implacable caza de brujas. ¿A quién vamos a
evangelizar con esos comportamientos?”. El Papa quiere trabajar por una Iglesia
en la que “todos puedan admirar cómo os cuidáis unos a otros, cómo os dais
aliento mutuamente y cómo os acompañáis”.
José
Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
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16 de febrero de 2014
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Tiempo ordinario (A)
Mateo
5, 17-37
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