Jesus ez da Tenpluko
apaiz bat, erlijioa zaintzera eta sustatzera emana. Ez du hartzen inork
Lege-maisutzat ere, Moisesen Tora defenditzera emana. Galileako landa-jendeak,
haren keinu sendatzaileetan eta haren suzko hitzetan, Jainkoaren Espirituak
eragina den profeta baten jarduera ikusten du.
Jesusek badaki bizitza zaila eta
gatazkatsua izango duela. Erlijio-buruzagiek aurre egin diote. Profeta ororen
zoria da. Ez du barruntatzen artean, hain xuxen bereek egingo diotela uko,
haurtzarotik hobekien ezagutzen dutenek.
Nazareteko herrian Jesusi egin
zioten ukoa oso komentatua izan zen lehen kristauen artean. Hiru ebanjelarik
xeheki jaso dute pasadizoa. Markosen arabera, ikasle-talde bat lagun duela
iritsi da Jesus Nazaretera, eta profeta sendatzaile baten fama duela. Jesusen
auzotarrek ez dakite zer pentsa.
Larunbata iristean, herriko sinagoga
txikira doa Jesus. Eta «irakasten hasi
da». Auzokoek eta familiartekoek doi-doi entzuten diote. Galdera-mota asko
sortu zaizkie. Haurtzarotik dute ezaguna Jesus: auzotar bat gehiago da. Non
ikasi du mezu harrigarri hori Jainkoaren erreinuaz? Nondik datorkio sendatzeko
ahalmen hori? Markosek dio ezen dena «eskandalagarri
gertatzen zitzaiela». Zergatik?
Landa-jende hark uste du dena
dakiela Jesusez. Haurtzarotik moldatu dute hartaz beren ideia. Beren aurrean
agertu zaien bezala onartu ordez, hartaz duten irudiak blokeatu egin ditu.
Irudi horrek eragotzi egin die Jesusen baitan den misterioari bihotza
irekitzea. Gogor egin diote harengan Jainkoaren hurbiltasun salbatzailea
aurkitzeari.
Bada besterik ere. Profetatzat
onartzeak Jainkoaren izenean agertu dien mezua entzuteko prest egotea eskatuko
lieke. Eta horrek arazoak ekartzen ahal lizkieke. Beren sinagoga dute, beren
liburu sakratuak eta beren tradizioak. Bakean bizi dute beren erlijioa. Jesusen
presentzia profetikoak herrixkako bakea hausten ahal du.
Kristauek irudi aski desberdinak
ditugu Jesusez. Denak ez datoz bat hurbiletik ezagutu eta jarraitu ziotenen
irudiarekin. Nork bere irudia dugu Jesusez. Irudi honek baldintzatzen du fedea
bizitzeko era. Jesusez dugun irudia pobrea, erdizkakoa edo desitxuratua bada,
pobrea, erdizkakoa edo desitxuratua izango da gure fedea.
Zergatik saiatzen gara hain gutxi
Jesus ezagutzen? Zergatik eskandalizatzen gaitu haren giza ezaugarriak
gogoratzeak? Zergatik egiten diogu gogor Jainkoa Profeta batengan haragitu dela
aitortzeari? Haren bizitza profetikoak haren Eliza sakon eraldatzera behartuko
gintuzkeela barruntatzen dugulako ote?
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Emazu ezagutzera Jesus, Jainkoaren profeta.
Bidali hau.
2018ko uztailaren 8a
Urteko 14. Igandea
B
Markos 6,1-6
RECHAZADO
ENTRE LOS SUYOS
Jesús no es un sacerdote del Templo,
ocupado en cuidar y promover la religión. Tampoco lo confunde nadie con un
maestro de la Ley,
dedicado a defender la Torá
de Moisés. Los campesinos de Galilea ven en sus gestos curadores y en sus
palabras de fuego la actuación de un profeta movido por el Espíritu de Dios.
Jesús
sabe que le espera una vida difícil y conflictiva. Los dirigentes religiosos se
le enfrentarán. Es el destino de todo profeta. No sospecha todavía que será
rechazado precisamente entre los suyos, los que mejor lo conocen desde niño.
El
rechazo de Jesús en su pueblo de Nazaret era muy comentado entre los primeros
cristianos. Tres evangelistas recogen el episodio con todo detalle. Según
Marcos, Jesús llega a Nazaret acompañado de un grupo de discípulos y con fama
de profeta curador. Sus vecinos no saben qué pensar.
Al
llegar el sábado, Jesús entra en la pequeña sinagoga del pueblo y "empieza
a enseñar". Sus vecinos y familiares apenas le escuchan. Entre ellos
nacen toda clase de preguntas. Conocen a Jesús desde niño: es un vecino más.
¿Dónde ha aprendido ese mensaje sorprendente del reino de Dios? ¿De quién ha
recibido esa fuerza para curar? Marcos dice que todo "les resultaba
escandaloso". ¿Por qué?
Aquellos
campesinos creen que lo saben todo de Jesús. Se han hecho una idea de él desde
niños. En lugar de acogerlo tal como se presenta ante ellos, quedan bloqueados
por la imagen que tienen de él. Esa imagen les impide abrirse al misterio que
se encierra en Jesús. Se resisten a descubrir en él la cercanía salvadora de
Dios.
Pero
hay algo más. Acogerlo como profeta significa estar dispuestos a escuchar el
mensaje que les dirige en nombre de Dios. Y esto puede traerles problemas.
Ellos tienen su sinagoga, sus libros sagrados y sus tradiciones. Viven con paz
su religión. La presencia profética de Jesús puede romper la tranquilidad de la
aldea.
Los
cristianos tenemos imágenes bastante diferentes de Jesús. No todas coinciden
con la que tenían los que lo conocieron de cerca y lo siguieron. Cada uno nos
hacemos nuestra idea de él. Esta imagen condiciona nuestra forma de vivir la
fe. Si nuestra imagen de Jesús es pobre, parcial o distorsionada, nuestra fe
será pobre, parcial o distorsionada.
¿Por
qué nos esforzamos tan poco en conocer a Jesús? ¿Por qué nos escandaliza
recordar sus rasgos humanos? ¿Por qué nos resistimos a confesar que Dios se ha
encarnado en un Profeta? ¿Tal vez intuimos que su vida profética nos obligaría
a transformar profundamente su Iglesia?
José Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
Da a conocer a Jesús,
Profeta de Dios. Pásalo.
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8 de Julio de
2018
14 Tiempo ordinario (B)
Marcos 6, 1-6
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