Mendeen
joan-etorrian, teologoak saiatu dira Jainkoaren misterioa ikertzen, haren
izaera edo natura kontzeptualki sakonduz eta beren ondorioak hizkuntza
desberdinez adieraziz. Alabaina, sarritan, agertu baino gehiago ezkutatu egiten
dute misterioa gure hitzek. Jesusek ez du hitz askorik egin Jainkoaz.
Soil-soilik eskaini digu bere esperientzia.
Jainkoari «Aita» deitzen dio Jesusek, eta
onberatasun-misterio bezala esperimentatu du. Presentzia on bezala bizi izan du
Aita, bizitza bedeinkatzen duena bezala, bere seme-alabei dei egiten diena
bezala gizakiari kalte egiten dion ororen kontra borroka egitera. Fededunek
«Jainko» deitzen dugun errealitatearen azken misterio hori Presentzia bat da
Jesusentzat, hurbilekoa eta adiskidetsua, munduan, gurekin eta gure alboan,
bide bat urratzen ari dena, gizatasun handiagoko giza bizitza sortzeko.
Mundua eraldatzeko bere egitasmoan,
Jesusek ez du sekula aparte utzi Aita. Ezin hartu du Aita atzemanezineko
misterioan triku eginik balego bezala, bere seme-alaben sufrimenduari atzea
emanik bizi balitz bezala. Horregatik, Jainko horren misterio horri begira
bizitzeko eskatzen die Jesusek bere jarraitzaileei, bere egitasmoaren Berri Ona
sinesteko, berarekin bat egiteko guztientzat zuzenagoa eta zoriontsuagoa izango
den munduaren alde, eta beti bila ibiltzeko bere zuzentasuna, bere egia eta
bere bakea gure artean gero eta errotuagoak izan daitezen.
Bestetik, Jesusek bere burua Jainko
horren «semetzat» esperimentatzen du,
lurrean jaio dena, Aitaren egitasmo gizatasunezkoa eragin eta gizakia bere
behin betiko betearen betera, heriotzaren beraren gainetik, eramateko.
Horregatik, Aitaren nahiaren bila ibiliko da beti. Harekiko leialtasunak haren
seme-alaben ongia bilatzera eragingo dio beti. Jainkoarekiko Jesusen grina
sufritzen duten guztiekiko erruki bilakatuko da.
Horregatik, Jesusen, Jainkoaren
Semearen, bizitza guztia honetan gauzatuko da: bizitza sendatu eta sufrimendua
arintzean, biktimak defenditu eta halakoentzat zuzentasuna eskatzean,
onberatasun-keinuak ereitean, eta guztiei Jainkoaren doako errukia eta
barkazioa eskaintzean, hau da, Aitagandik datorren salbazioa eskaintzean.
Azkenik, Jesusek beti Jainkoaren «Espirituak» eraginda dihardu.
Aitarekiko maitasunak bidali du pobreei hots egitera bere egitasmo
salbatzailearen Berri Ona. Jainkoaren hatsak mugiarazi du bizitza sendatzera.
Espirituaren indar salbatzailea agertu du Jesusek ibilbide profetiko guztian.
Espiritu hori ez da itzaliko munduan
Jesusek alde egitean. Jesusek berak hitzeman die hori ikasleei. Espirituaren
indarrak Jesusen, Jainkoaren Semearen, lekuko bihurtuko ditu, Aitaren egitasmo
salbatzailean lankide. Horrela bizi dugu kristauok, praktikan, Hirutasunaren
misterioa.
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Hedatu Jainkoaren onberatasunaren misterioa.
Bidali hau.
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2019ko ekainaren 16a
Hirutasun Santua C
Joan 16,12-15
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MISTERIO
DE BONDAD
A
lo largo de los siglos, los teólogos se han esforzado por investigar el
misterio de Dios ahondando conceptualmente en su naturaleza y exponiendo sus
conclusiones con diferentes lenguajes. Pero, con frecuencia, nuestras palabras
esconden su misterio más que revelarlo. Jesús no habla mucho de Dios. Nos
ofrece sencillamente su experiencia.
A
Dios Jesús lo llama “Padre” y lo experimenta como un misterio de bondad.
Lo vive como una Presencia buena que bendice la vida y atrae a sus hijos e
hijas a luchar contra lo que hace daño al ser humano. Para él, ese misterio
último de la realidad que los creyentes llamamos “Dios” es una Presencia
cercana y amistosa que está abriéndose camino en el mundo para construir, con
nosotros y junto a nosotros, una vida más humana.
Jesús
no separa nunca a ese Padre de su proyecto de transformar el mundo. No puede
pensar en él como alguien encerrado en su misterio insondable, de espaldas al
sufrimiento de sus hijos e hijas. Por eso, pide a sus seguidores abrirse al
misterio de ese Dios, creer en la Buena Noticia de su proyecto, unirnos a él para
trabajar por un mundo más justo y dichoso para todos, y buscar siempre que su
justicia, su verdad y su paz reinen cada vez más en entre nosotros.
Por
otra parte, Jesús se experimenta a sí mismo como “Hijo” de ese Dios,
nacido para impulsar en la tierra el proyecto humanizador del Padre y para
llevarlo a su plenitud definitiva por encima incluso de la muerte. Por eso,
busca en todo momento lo que quiere el Padre. Su fidelidad a él lo conduce a
buscar siempre el bien de sus hijos e hijas. Su pasión por Dios se traduce en
compasión por todos los que sufren.
Por
eso, la existencia entera de Jesús, el Hijo de Dios, consiste en curar la vida
y aliviar el sufrimiento, defender a las víctimas y reclamar para ellas
justicia, sembrar gestos de bondad, y ofrecer a todos la misericordia y el
perdón gratuito de Dios: la salvación que viene del Padre.
Por
último, Jesús actúa siempre impulsado por el “Espíritu” de Dios. Es el
amor del Padre el que lo envía a anunciar a los pobres la Buena Noticia de su
proyecto salvador. Es el aliento de Dios el que lo mueve a curar la vida. Es su
fuerza salvadora la que se manifiesta en toda su trayectoria profética.
Este
Espíritu no se apagará en el mundo cuando Jesús se ausente. Él mismo lo promete
así a sus discípulos. La fuerza del Espíritu los hará testigos de Jesús, Hijo
de Dios, y colaboradores del proyecto salvador del Padre. Así vivimos los
cristianos prácticamente el misterio de la Trinidad.
José
Antonio Pagola
Red Evangelizadora BUENAS NOTICIAS
Difunde el misterio de la
bondad de Dios.
Pásalo.
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16 de junio de 2019
Santísima Trinidad (C)
Juan 16, 12-15
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