Gaurko ebanjelioko
pasadizo bien arteko kontrastea ezin gogorragoa da. Lehenengoan, Jesusek
jendeari gidari erlijiosoen aurrean azti egoteko esan dio: «Kontuz lege-maisuekin!», horien portaera kaltegarri gerta
dakizueke. Bigarrenean, ikasleei dei egin die emakume alargun pobrearen
keinuari erreparatzeko: jende xumeak Ebanjelioa nola bizi erakusten ahal die.
Harrigarria da Jesusek darabilen
hizkuntza gogorra eta segura, lege-maisuen erlijiotasun faltsua agirian
jartzeko. Ezin jasan du haien harrokeria eta nabarmentzeko irrika. Modu
nabarmenean nahi dute jantzi eta jendeak begirunez agurtu ditzan, gainerakoak
baino handiago direla agertzeko, beren agintea ezarri eta dominatzeko.
Beren harrotasun apartsua elikatzeko
baliatzen dira erlijioaz. «Errezo luzeak»
egiten dituzte jendeari zirrara eragiteko. Ez dute elkarterik sortzen, guztien
gain ematen baitute beren burua. Azken batean, beren burua dute soilik buruan.
Jende ahulaz probetxu ateraz bizi dira, zerbitzatu ordez.
Markosek ez ditu jaso Jesusen
hitzak, suntsitu izan aurretik Tenpluan ziren lege-maisuak kondenatzeko, baizik
eta idazten dien kristau-elkarteak jakinaren gainean ipintzeko. Gidari
erlijiosoek elkartearen zerbitzari izan behar dute. Eta ez beste ezer. Horretaz
ahazten badira, arrisku gerta daitezke guztientzat. Erreakzionatu egin behar
da, kalterik egin ez dezaten.
Bigarren pasadizoan, Jesus eseria
dago Tenplu aurreko eskaintzen kutxaren aitzinean. Aberats asko ari da
garrantzizko diru-kantitatea botatzen: Tenpluaren sostengu dira. Halako batean
emakume bat hurbildu da. Jesusek ikusi du kobrezko bi txanpon bota dituela.
Alargun pobre bat da, bizitzan tratu txarrak jasana, bakarrik eta baliabiderik
gabe bizi dena. Segur aski, eskale bizi da Tenpluaren inguruan.
Hunkiturik, ikasleei dei egin die
Jesusek presaka. Ezin ahaztuko dute emakume honen keinua, zeren, premia jasaten
duelarik, «bizitzeko zuen guztia bota
baitu». Lege-maisuak erlijiotik probetxua ateraz bizi diren bitartean, dena
eman du emakume honek besteentzat, konfiantza guztia Jainkoagan ezarriz.
Honen keinuak egiazko erlijioaren
bihotza agertu digu: konfiantza handia Jainkoagan, doakotasun harrigarria,
eskuzabaltasuna eta maitasun solidarioa, xumetasuna eta egia. Ez dugu ezagutzen
emakume honen izena, ezta aurpegia ere. Hau dakigu soilik: bere Elizako geroko
gidarientzat eredua ikusi duela Jesusek emakume honengan.
Gaur egun ere, Elizako gauzarik
hobena dira fede xumeko hainbat eta hainbat gizon-emakume. Ez dute idatziko
libururik, ezta sermoirik egingo, baina horiek diote eusten bizirik Jesusen
Ebanjelioari. Horiengandik behar dugu ikasi apaizek eta gotzainek.
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Hots egin jende xumeak bizi duen Ebanjelioa.
Bidali hau.
2018ko azaroaren 11
Urteko 32. Igandea B
Markos 12,38-44
LO MEJOR DE LA IGLESIA
El contraste entre las dos escenas no puede
ser más fuerte. En la primera, Jesús pone a la gente en guardia frente a los
dirigentes religiosos: "¡Cuidado con los letrados!", su
comportamiento puede hacer mucho daño. En la segunda, llama a sus discípulos
para que tomen nota del gesto de una viuda pobre: la gente sencilla les podrá
enseñar a vivir el Evangelio.
Es
sorprendente el lenguaje duro y certero que emplea Jesús para desenmascarar la
falsa religiosidad de los escribas. No puede soportar su vanidad y su afán de
ostentación. Buscan vestir de modo especial y ser saludados con reverencia para
sobresalir sobre los demás, imponerse y dominar.
La
religión les sirve para alimentar fatuidad. Hacen "largos rezos"
para impresionar. No crean comunidad, pues se colocan por encima de todos. En
el fondo, solo piensan en sí mismos. Viven aprovechándose de las personas
débiles a las que deberían servir.
Marcos
no recoge las palabras de Jesús para condenar a los escribas que había en el
Templo de Jerusalén antes de su destrucción, sino para poner en guardia a las
comunidades cristianas para las que escribe. Los dirigentes religiosos han de
ser servidores de la comunidad. Nada más. Si lo olvidan, son un peligro para
todos. Hay que reaccionar para que no hagan daño.
En
la segunda escena, Jesús está sentado enfrente del arca de las ofrendas. Muchos
ricos van echando cantidades importantes: son los que sostienen el Templo. De
pronto se acerca una mujer. Jesús observa que echa dos moneditas de cobre. Es
una viuda pobre, maltratada por la vida, sola y sin recursos. Probablemente
vive mendigando junto al Templo.
Conmovido, Jesús llama rápidamente a sus
discípulos. No han de olvidar el gesto de esta mujer, pues, aunque está pasando
necesidad, "ha echado todo lo que tenía para vivir". Mientras
los letrados viven aprovechándose de la religión, esta mujer se desprende de
todo por los demás, confiando totalmente en Dios.
Su gesto nos descubre el corazón de la
verdadera religión: confianza grande en Dios, gratuidad sorprendente,
generosidad y amor solidario, sencillez y verdad. No conocemos el nombre de
esta mujer ni su rostro. Solo sabemos que Jesús vio en ella un modelo para los
futuros dirigentes de su Iglesia.
También hoy, tantas mujeres y hombres de fe
sencilla y corazón generoso son lo mejor que tenemos en la Iglesia. No escriben
libros ni pronuncian sermones, pero son los que mantienen vivo entre nosotros
el Evangelio de Jesús. De ellos hemos de aprender los presbíteros y obispos.
José Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
Anuncia el Evangelio vivido
por los sencillos. Pásalo.
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11 de noviembre
de 2018
32 Tiempo ordinario (B)
Marcos 12, 38-44
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