Xumea da irudia eta oso adierazkorra. Jesus «egiazko mahatsondoa» da, bizidun-biziduna; ikasleak «aihenak» dira, Jesusengandik iristen zaien izerdiz bizi dira; Aita «mahastizaina» da, bera berez arduratzen da mahastiaz, fruitua ugari eman dezan. Inporta duen gauza bakarra guztientzat duen egitasmoa, mundu gizatiarrago eta zoriontsuago batena, errealitate bihurtzea da.
Irudiak problema non dagoen nabarmentzen du. Badira aihen iharrak, Jesusen izerdirik ez dutenak. Fruiturik ematen ez duten ikasleak dira, beren zainetan Berpiztuaren Espiritua ez dutenak. Kristau-elkarteak, Jesusengandik desloturik biziko ez biziko daudenak.
Horregatik, baieztapen indartsua bota digu: «Aihenak ezin eman du fruiturik, mahatsondoan jarraitzen ez badu»: ikasleen bizitza agorra izango da Jesusengan «jarraitzen ez badu». Biribil-biribilak dira beraren hitzak: «Ni gabe ezin egin duzue ezer». Ez al zaigu ari hemen azaltzen gure kristautasunaren krisiaren egiazko sustraia?, beste ezerk ez bezala gure kristautasunaren zimenduak kraskatzen dituena?
Kristau askok bere erlijioa bizi duen erak, Jesu Kristorekiko bizi-loturarik gabeak, ezin iraungo du luze: folklore anakroniko bihurtuko da, ez dio emango inori ebanjelioaren Berri Ona. Elizak ezin beteko du bere egitekoa gaurko munduan, «kristau» garela esaten dugunok Jesusen ikasle bihurtzen ez bagara, beraren Espirituak arnastuak eta mundua gizatiarrago egiteko beraren grina bizi dugula.
Kristau izateak Jesu Kristoren bizi-esperientzia eskatzen du gaur egun, Jesus bera barnez ezagutzea eta beraren egitasmoarekiko grina eta irrika; kristautate-gizartean betetzaile izateko beharrezko ez ziren tasunak behar dira gaur egun. Jesusekin harreman ondoz-ondoko eta grinatsuagoan bizitzen ikasten ez badugu, gure kristautasunaren gainbeherapena gaixotasun hilkor bihur daiteke.
Kristauok arazo askoz arduraturik bizi gara eta zabarturik. Ezin izan da besterik. Baina ez genuke ahaztu behar funtsezkoa. Guztiok gara «aihen». Jesus bakarrik da «egiazko mahatsondo». Gauza erabakitzailea une honetan «beragan jarraitzea» dugu: geure arreta guztia ebanjelioari eskaintzea; elikatzea geure taldeetan, sareetan, elkarte eta parrokietan Jesusekiko harreman bizia; ez aldentzea beraren egitasmotik.
José Antonio Pagola
Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Pazkoaldiko 5. igandea – B (Joan 15,1-8)
NO SEPARARNOS DE JESÚS
La imagen es sencilla y de gran fuerza expresiva. Jesús es la «vid verdadera», llena de vida; los discípulos son «sarmientos» que viven de la savia que les llega de Jesús; el Padre es el «viñador» que cuida personalmente la viña para que dé fruto abundante. Lo único importante es que se vaya haciendo realidad su proyecto de un mundo más humano y feliz para todos.
La imagen pone de relieve dónde está el problema. Hay sarmientos secos por los que no circula la savia de Jesús. Discípulos que no dan fruto porque no corre por sus venas el Espíritu del Resucitado. Comunidades cristianas que languidecen desconectadas de su persona.
Por eso se hace una afirmación cargada de intensidad: «El sarmiento no puede dar fruto si no permanece en la vid»: la vida de los discípulos es estéril «si no permanecen» en Jesús. Sus palabras son categóricas: «Sin mí no podéis hacer nada». ¿No se nos está desvelando aquí la verdadera raíz de la crisis de nuestro cristianismo, el factor interno que resquebraja sus cimientos como ningún otro?
La forma en que viven su religión muchos cristianos, sin una unión vital con Jesucristo, no subsistirá por mucho tiempo: quedará reducida a folklore anacrónico que no aportará a nadie la Buena Noticia del evangelio. La Iglesia no podrá llevar a cabo su misión en el mundo contemporáneo si los que nos decimos «cristianos» no nos convertimos en discípulos de Jesús, animados por su espíritu y su pasión por un mundo más humano.
Ser cristiano exige hoy una experiencia vital de Jesucristo, un conocimiento interior de su persona y una pasión por su proyecto que no se requerían para ser practicante dentro de una sociedad de cristiandad. Si no aprendemos a vivir de un contacto más inmediato y apasionado con Jesús, la decadencia de nuestro cristianismo se puede convertir en una enfermedad mortal.
Los cristianos vivimos hoy preocupados y distraídos por muchas cuestiones. No puede ser de otra manera. Pero no hemos de olvidar lo esencial. Todos somos «sarmientos». Solo Jesús es «la verdadera vid». Lo decisivo en estos momentos es «permanecer en él»: aplicar toda nuestra atención al evangelio; alimentar en nuestros grupos, redes, comunidades y parroquias el contacto vivo con él; no apartarnos de su proyecto.
José Antonio Pagola
5 Pascua – B (Juan 15,1-8)
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