Gizatasuna hondatzeko
diruak duen arriskuaren ikuspegi hau ez da Galileako Profeta haserretuaren
baliabide bat. Askotariko azterketek miatu dute diruaren botere galgarri hori,
buru-babeserako pultsio edo bulkada sakonen indarrari lotua den aldetik,
segurtasunaren bilatzea eta gure bizitzaren hondatzea den aldetik.
Halaz guztiz,
Jesusentzat, diruak sortzen duen lilura hori ez da sendaezineko gaixotasun bat.
Daitekeena da haren esklabotzatik askatu eta biziera sanoago bat hastea.
Aberatsa ez da «esperantzarik gabeko kasu bat». Oso argitzailea da Lukasen
kontakizuna, Jesusek Jerikoko gizon aberats batekin egindako topo egiteaz eman
diguna.
Hiria zeharkatzean,
eszena bitxi baten aurrean gertatu da Jesus. Altuera txikiko gizon bat pikondo
batera igo da, Jesus igarotzean hurbiletik ikusteko. Ezezaguna dugu gizona.
Aberats bat da, «zerga-biltzaileen
buruzagi» boteretsu bat. Jerikoko jendearentzat, pertsona mespretxagarria,
zerga-biltzaile ustela eta eskrupulurik gabea, kasik guztiak bezala. Talde
erlijiosoentzat, berriz, «bekatari bat»
da, ezin konbertitu bat, salbazio orotatik baztertua.
Alabaina, Jesusek
proposamen harrigarria egin dio: «Zakeo,
jaitsi berehala, zure etxean hartu behar dut ostatu eta». Bekatari batek
bere etxean onar dezan nahi du Jesusek, guztiek mespretxatzen duten gizon honek
bizi duen diru- eta botere-munduan onar dezan. Berehala jaitsi da Zakeo eta
poz-pozik onartu du Jesus. Ez du beldurrik pobreen Defendatzaileari bere
bizitzan sartzen uzteko.
Lukasek ez du azaltzen
zer gertatu zen etxe hartan. Hau diosku soilik: Jesusekin izandako harremanak
errotik aldarazi duela Zakeo aberatsa. Erabaki sendoa hartu du. Aurrerantzean
gogoan izango ditu pobreak: haiekin partekatuko ditu bere ondasunak. Gogoan
izango ditu abusatuz biktima egin dituenak ere: gainezka itzuliko die ostu
diena. Haren bizitzan, zuzentasuna eta maitasun solidarioa ezarri ditu Jesusek.
Jesusen hitz
miresgarri hauekin bukatu du Lukasek kontakizuna: «Salbazioa sartu da gaur etxe honetan. Abrahamen semea da hau ere.
Galdurik zenaren bila eta halakoa salbatzea etorri baita Gizonaren Semea». Aberatsak
ere konberti daitezke. Dena da posible Jesusekin. Ez dezagula ahaztu hori sekula.
Bila etorri da Jesus eta salbatzera guk agian galbidean jartzen dugun hura.
Jesusentzat ez da esperantzarik gabeko kasurik.
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Zabaldu Jesusen indar salbatzailearen berri.
Bidali hau,
2019ko arazoaren 3a
Urteko 31. igandea C
Lukas 19,1-10
PARA JESÚS NO HAY CASOS PERDIDOS
Jesús alerta con frecuencia sobre el
riesgo de quedar atrapados por la atracción irresistible del dinero. El deseo
insaciable de bienestar material puede echar a perder la vida de una persona.
No hace falta ser muy rico. Quien vive esclavo del dinero termina encerrado en
sí mismo. Los demás no cuentan. Según Jesús, “donde esté vuestro tesoro, allí
estará vuestro corazón.
Esta visión del peligro deshumanizador
del dinero no es un recurso del Profeta indignado de Galilea. Diferentes
estudios analizan el poder del dinero como una fuerza ligada a pulsiones
profundas de autoprotección, búsqueda de seguridad y miedo a la caducidad de
nuestra existencia.
Sin embargo, para Jesús, la atracción
del dinero no es una especie de enfermedad incurable. Es posible liberarse de
su esclavitud y empezar una vida más sana. El rico no es “un caso perdido”. Es
muy esclarecedor el relato de Lucas sobre el encuentro de Jesús con un hombre
rico de Jericó.
Al atravesar la ciudad, Jesús se
encuentra con una escena curiosa. Un hombre de pequeña estatura ha subido a una
higuera para poder verlo de cerca. No es desconocido. Se trata de un rico,
poderoso “jefe de recaudadores”. Para la gente de Jericó, un ser
despreciable, un recaudador corrupto y sin escrúpulos como casi todos. Para los
sectores religiosos, “un pecador” sin conversión posible, excluido de
toda salvación.
Sin embargo, Jesús le hace una
propuesta sorprendente: “Zaqueo, baja en seguida porque tengo que alojarme
en tu casa”. Jesús quiere ser acogido en su casa de pecador, en el mundo de
dinero y de poder de este hombre despreciado por todos. Zaqueo bajó en seguida
y lo recibió con alegría. No tiene miedo de dejar entrar en su vida al Defensor
de los pobres.
Lucas no explica lo que sucedió en
aquella casa. Sólo dice que el contacto con Jesús transforma radicalmente al
rico Zaqueo. Su compromiso es firme. En adelante pensará en los pobres:
compartirá con ellos sus bienes. Recordará también a las víctimas de las que ha
abusado: les devolverá con creces lo robado. Jesús ha introducido en su vida
justicia y amor solidario.
El relato concluye con unas palabras
admirables de Jesús: “Hoy ha entrado la salvación en esta casa. También este
es hijo de Abraham. Porque el Hijo del Hombre ha venido a buscar y salvar lo
que estaba perdido”. También los ricos se pueden convertir. Con Jesús todo
es posible. No lo hemos de olvidar nadie. El ha venido para buscar y salvar lo
que nosotros podemos estar echando a perder. Para Jesús no hay casos perdidos.
José
Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
Difunde la fuerza salvadora de Jesús. Pásalo.
|
3 de noviembre de
2019
31
Tiempo ordinario (C)
Lucas,
19 1-10
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario