"Eskariak, besteekaz
daukagun konpromiso senidekorra adierazten dau" dinosku Frantzisko aita santuak. Errogatibak prestatzeko sasoian argigarri dogu ondorengo testua.
"La intercesión expresa el compromiso fraterno con los otros" nos recuerda el Papa Francisco en esta meditación que ilumina nuestra preparación para las rogativas a Urkiola.
154. Erregua
bere ustea Jainkoagan dauan bihotzaren agerpena da; bakarrik ezin dauala
badakiarena. Jainkoaren herri zintzoagan txera handiko erregu asko aurkitzen
doguz, ustez beterikoak. Ez deiogun kendu bere esangurea eskari-otoitzari:
bihotzari baretasuna emoten deutso sarritan, eta itxaropenez burrukan
jarraitzen laguntzen deusku. Eskari erreguak esangura berezia dauka, Jainkoagan
uste ona azaltzen daualako, eta, aldi berean, hurkoaganako maitasun agerpen ere
bada. Ba dago, aurre iritzi espiritualistak dirala-ta, otoitzak Jainkoaren
kontenplazino huts izan behar dauala uste dauanik, ezerk desbideratu bakoa,
senideen izen eta aurpegiei ez-ikusia egin behar izango balitxake lez. Alderantziz;
Jainkoaren gogokoagoa izango da otoitza, eta santutzaileagoa, erregu bidez
Jesusek itzi euskun agindua beteten ahalegintzen bagara. Eskariak, besteekaz
daukagun konpromiso senidekorra adierazten dau, eskarietan besteen bizitzea
gehitzeko gauza garanean, hareen antsirik larrienak eta amesik ederrenak.
Bibliako hitzez esan daiteke eskari erregura eskuzabalez joten dauanagaitik: «Hau bere senideak maite
dauzana da, herriagaitik erregu asko egiten dauana» (2 M 15, 14).
Frantzisko aita santua, Gaudete et exsultate, 154 zbkia
154. La
súplica es expresión del corazón que confía en Dios, que sabe que solo no
puede. En la vida del pueblo fiel de Dios encontramos mucha súplica llena de
ternura creyente y de profunda confianza. No quitemos valor a la oración de
petición, que tantas veces nos serena el corazón y nos ayuda a seguir luchando
con esperanza. La súplica de intercesión tiene un valor particular, porque es
un acto de confianza en Dios y al mismo tiempo una expresión de amor al
prójimo. Algunos, por prejuicios espiritualistas, creen que la oración debería
ser una pura contemplación de Dios, sin distracciones, como si los nombres y
los rostros de los hermanos fueran una perturbación a evitar. Al contrario, la
realidad es que la oración será más agradable a Dios y más santificadora si en
ella, por la intercesión, intentamos vivir el doble mandamiento que nos dejó
Jesús. La intercesión expresa el compromiso fraterno con los otros cuando en
ella somos capaces de incorporar la vida de los demás, sus angustias más
perturbadoras y sus mejores sueños. De quien se entrega generosamente a
interceder puede decirse con las palabras bíblicas: «Este es el que ama a sus
hermanos, el que ora mucho por el pueblo» (2 M 15,14).
Papa Francisco, Gaudete et exsultate, número 154
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