Bizkaia Irratiko lagunok, entzuleok, gaurkoan eguen santuari
buruzko gogoeta bat egingo dogu zuokaz guztikoaz batera.
Eguen
Santua aparteko eguena dogu. Gurena. Gogokoa. Gurea.
Egun
hau labur-labur azaltzeko sinbolo bi badagoz honeek dira: guretasuna eta ogia.
Guretasuna.
Bai. Ondo entzun dozue. Alkarregaz egiten dogun afaria gogoratuz, alkarregaz
egiten dogun otoitza partekatuz, alkarregaz dogun sinismena indartzeko eskatuz.
Gure fedea pluralean da, ez da nire Jesustxo maitea, gure Jauna baino.
Ogia.
Eguneroko ogia. Gure Aitan egunero eskatzen doguna. Jateko ogia eta
eukaristiaren ogia.
Hastera
goaz. Eguen Santuko gogoeta. Gure eguena. Gure Jainkoa. Gure ogia.
Aurten
Arratiako Lemoako parrokiko laguntzaileek gara gaur zuen etxera sartzeko baimen
eske gatozenak: Marisa eta Bego. Eurekaz batera Arratian abade dagoan Jose Mari.
Lehenengo
eta behin entzun daigun Jaunaren Berbea.
Jesukristoren Ebanjelioa San Joanen liburutik
Honetan
azaltzen da nire Aitaren aintza: zuek, nire ikasle izanik, fruitu asko
emotean. Aitak maite nauen bezala, halaxe maite zaituet nik ere zuek; iraun tinko nire maitasunean. Nire
aginduak betetzen badozuez, nire maitasunean iraungo dozue, nik neure Aitaren
aginduak betez haren maitasunean irauten dodan bezala. Hau guztia nire
poza zeuengan izan daizuen esan deutsuet, eta poz hori bete-betea izan
daiten. «Hau da nire agindua: maite daizuela alkar nik maite izan
zaituedan bezala. Ez deutso inork maitasun handiagorik adiskideei, bere burua
euren alde emoten dauenak baino. Zuek
nire adiskide izango zarie, nik agintzen deutsuedana egiten
badozue. Aurrerantzean ez deutsuet morroi deituko, morroiak ez dau jakiten
eta nagusiaren asmoen barri; zuei adiskide deitzen deutsuet, neure Aitak
jakinarazitako guztia adierazi deutsuet eta
Joan 15, 9.14
1.- Gurea. Gure Aita.
Badago erlijino bat Jainkoa jabetza pribadu huts lez hartzen dauana. “Nire”
Jesustxo, “nire” Jainkoa. Neurea, nire taldekoa edo nire gizarte mailarena.
Nire pentzura dagoan sakeleko Jainkotxo bat.
Jente askok eskatzen deutso Jainkoari arerioari irabaztea, futbol partidua
irabaztea (penaltia bota aurretik aitaren eginaz… eta zer jazoten da beste
taldeko atezainak be aitaren egiten badau? Jainkoak noren alde ebatziko dau?).
Negozio baten arrakasta eukitea eskatzen deutsie batzuek; eta eurek irabazi
ezkero, lehiakideek galtzea dakar horrek. Jainko esklusibo hori daukanak
Jainkoa bere alde jarri gura izango dau beste izaki baten kontra, harek
abantaila hori ez dau eukiko-eta. Hau da: Jainkoa gure antz eta irudiko egiten
dogu, gure egoismo txikien barruan sartzen dogu, gure kapritxoen arabera.
Baina, otoitzean esaten dogun “gure” hori ez da talde batena bakarrik,
gizateria osoaren Jauna baino, unibertso osoarena. Inork ez dauka aginterik
beragan. Horregaitik, otoitz hau egiten dogunean, kontzientzia azterketa apur
bat, egoismo azterketa apur bat, egin behar dogu.
Eguen santua ospatzen dogunean, nahiz eta etxean bakarrik egon edo ohean
etzunda gaixorik, gure Aitari egiten deutsagu otoitza, mahai bakar baten inguruan
batzen gaituan Aitari, mahai hori espirituala bada be.
“Gure” berbea esatean, gure bihotza oso-osoan zabaldu gura daben esku batzuk
irudikatzen ditugu. Ezin da holako otoitzik egin bihotz itxiagaz, nire
egoismoagaitik edo talde egoismoagaitik txikitutako espiritu bategaz. Ez dau
balio “gure” esateak talde txiki itxian (nire taldean, nire alkartean, nire
herrian, nire familian… baino ez).
Berba honek gure bizitzaren balkoira aterako gaitu, bizi garan kalera, gure
herri edo urira, hainbeste sufriduarazoten deuskuen herri eta mundu honetara,
suertau jakun historia ikusi daigun.
Berba
unibersala da “gure”. Danona eta guztiona. Jakinaren ganean esanda, otoitz
honetan esateko berbarik gatxena dogu, beharbada…
Holakoa da
Eguen Santuko deia. Ez niretzat bakarrik, guztiontzako gonbitea eta inbitazioa
baino.
Guztion Jainkoa.
Eta holan esan behar dogu.
Arriskuetan beti jainkoa
etorten jaku burure
Laguntasuna eskatzen dogu
Bera gure eredu de.
Baina bihotzez guk ez badogu
inor kaltetzerik gure
Danori bardin lagundu ezkero
bihurtuko dogu "GURE".
2.- Gure ogia.
Goazen barriro Jesusen
ingurura, bere mahaian jesarriko gara Eguen Santu honetan, eta bere Berbearen
Ogia entzungo dogu irratiaren bitartez…
San Paulo Apostoluak Korintoarrei
egindako lehenengo gutunetik
(1 Ko 11, 23-26)
(1 Ko 11, 23-26)
Senideok: Jaunagandik hartu neban nik, neure aldetik zuei emon deutsuedan hau: Jesus Jaunak, saldu eben gauean, ogia hartu eta, esker oneko otoitza eginez, zatitu ebala eta esan: «Hau nire gorputza da, zuentzat emoten dana. Egizue hau nire oroigarri».
Afal ondoan gauza bera egin eban kalizagaz, esanez: «Kaliza hau itun barria da, nire odolaz ezarria; egizue hau, edaten dozuen bakoitzean, nire oroigarri». Beraz, ogi honetatik jaten eta kaliza honetatik edaten dozuen bakoitzean, Jaunaren heriotzea iragarten dozue, Bera etorri arte.
Jainkoaren borondatea pobreak zoriontsu bizitea da,
gaixoak osasuntsu.
Hori holan da, baina hor daukagu, gure ganean kulunkan,
pobreziaren misterioa. Zelan gura izan leike Jainkoak pobreak egotea eta gosez
hilten dan jentea egotea?
Pobrezia misterio bat da, errua Jainkoari botaten
badeutsagu. Baina ez da misterioa konturatzen bagara gaurko gizartean nahikoa
eta sobra egongo litzatekela ogia, aterpea eta babesa munduan gagozan izaki
guztientzat.
Pobrezia ez da Jainkoaren borondatea, ezpada ze mundu injustu baten
ondorioa; mundu honetan pastelaren zatirik handiena daroelako indar militar gehien
daukienek, bitarteko ekonomiko gehien daukienek, burutsuenek edo, hobeto esan,
maltzurrenek.
Jainkoaren borondatea pobreak zoriontsu bizitea da, gaixoak osasuntsu.
Pobreek zoriona lortzeko, urten egin behar dabe miseriatik eta
biziteko nahikoa euki. Eta nahikoa eukite hori, labur esanda, “ogia” eukitea
da, baita gari-ogia baino gehiago arto-opila jaten dan lekuetan be.
Pobreek biziteko nahikoa euki daien, beharrezkoa da aberatsak galtzen
joatea sobran daukiena. Ez limosnea emonaz, ezpada ze munduan beste antolaketa
bat ezarriz.
Hori da Gure Aitan eskatzen dana. Zelan errezauko dabe
Gure Aita oparotasunean bizi diranek, ogia mahaitik jausten itxi eta hartzeko
makurtuten ez diranek?
Gure Aita “gurea” dalako, eta ez nirea, ogia be “gurea”
da, eta ez bakarrik nirea.
“Ogia” berbeak laburtuten dau
guk persona modura behar dogun guztia: jatekoa, etxea, osasuna, kulturea,
kariñua…
Otoitz egitea ez da hor konpon esateko modu bat. Otoitz
egiteak konprometidu egiten gaitu. Jainkoari eskatzen badeutsagu gure ogia, horrek
bultz egiten deusku gure ogia eta besteen ogia lortzeko.
Batzuek hori konponduten dabe, “konpondu gura dabe”,
limosnea emonaz.
Jesusek irakatsi euskun Jainkoari
eskatzen eguneroko ogia eta lanean jarraitzen ogi hori lotzeko. Danon ogi hori:
“gurea”.
Materialismo eta fedea
dabiz alkarren kaltean
Daukonak harro erakusten dauz
alajak lagun artean
Ta ez daukienak heuren buruaz
lotsatzen diren artean
Biziko gara federik bako
mundu berekoi batean.
dabiz alkarren kaltean
Daukonak harro erakusten dauz
alajak lagun artean
Ta ez daukienak heuren buruaz
lotsatzen diren artean
Biziko gara federik bako
mundu berekoi batean.
3.- Azken hitza.
Gure gogoeta amaitzen dabil. Azkeneko berbea ez da gurea izango, Jesus
Jaunarena baino. Gure Ogia, bere bizia eta maitasuna gugaz konpartitu gura
dauan Jesusena baino.
Gugaz.
Nigaz eta gugaz, baina ez nigaz bakarrik besteak bazterrean itxirik. Behar bada
ni be baztertuta sentitzen dot nire burua egunotan. Bakarrik. Gaixorik. Ba
Jauna zure ondoan dozu. Zugaz konpartitu dogun gogoeta hau izan daitela
Jaunaren laztanaren antzekoa. Bihotz-bihotzez.
Entzun
deiogun Berari..
Jesu Kristoren Ebanjelioa San Joanen liburutik
Jn
13, 1-15
Pazko-jaia gainean zan. Jesusek, jakinik mundu hau itzi eta Aitagana joateko ordua heldu jakona, munduan ziran beretarrak maite izanik, azkenean bete-betean maitatu zituan.
Afaltzen
ziharduen. Ordurako deabruak sartu eutsan buruan Simon Iskarioteren seme Judasi
Jesus saltzeko asmoa. Jesus, jakinik Aitak dana bere esku jarri eutsala,
Jainkoagandik etorri zala eta Jainkoagana joiala, jagi zan mahaitik, erantzi
eban soingainekoa eta, eskuzapia harturik, gerrian lotu eban; gero, ontzi bat
urez bete eta ikasleei oinak garbitzen hasi jaken, eta gerrian eban eskuzapiaz
lehortzen.
Simon
Pedrogana heldu zanean, honek esan eutsan: «Jauna, Zuk niri oinak garbitu?»
Jesusek erantzun eutsan: «Nik egiten dihardudana zuk ez dozu orain ulertzen;
geroago ulertuko dozu».
Pedrok
barriro: «Zuk ez deustazu sekula niri oinik garbituko». Jesusek erantzun:
«Garbitzen ez bazaitut, ez dozu Nigaz zerikusirik izango».
Simon
Pedrok esan eutsan: «Jauna, orduan oinak ez ezik, baita eskuak eta burua ere».
Jesusek erantzun eutsan: «Garbitua hartu dauanak ez dau oinak baino garbitu
beharrik, guztiz garbi dago-eta; eta zuek garbi zagoze, baina ez guztiok». Izan
ere, baekian nork salduko eban; horregaitik esan eban: «Ez zagoze guztiok
garbi».
Oinak
garbitu eutsezanean, soingainekoa jantzi, barriro mahaian jesarri eta esan
eutsen: «Ulertzen dozue egin deutsuedana? Zuek Maisu
eta Jauna deitzen deustazue, eta ondo deitu ere, halantxe naz-eta. Beraz, Nik,
Jauna eta Maisua nazan honek, zuei oinak garbitu badeutsuedaz, zuek ere alkarri
oinak garbitu behar deutsazuez. Jarraibidea emon deutsuet, zuek ere Nik zuekaz
lez jokatu dagizuen».
No hay comentarios:
Publicar un comentario