José Antonio Pagola. Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Aski ugari dira, ongizatearen munduan sakon
erroturik, kristautasuna honela ikusten duten kristauak: legea eta ezarritako
ordenua mantentzeaz arduratu beharko lukeen erlijio bezala, ezertan aldatu
gabe.
Horregatik, arrotz gertatzen zaie Jesusi
entzutea, ez immobilismora eta kontserbatismora gonbidatzen duten esaerak,
baizik gizartea sakon eta errotik eraldatzera: «Munduari
su ematera etorri naiz eta ai sutan balego jada... Uste al duzue munduari bakea
ekartzera etorri naizela? Ez horixe, baizik zatiketa».
Ez da erraz imajinatzea Jesus sua dakarren
norbait bezala, horrenbeste gezur, indarkeria eta injustizia suntsitzeko.
Mundua eraldatzeko Espiritu bezala, errotik, jendea elkarren kontra jarriz eta
zatituz egingo bada ere.
Jesusengan sinesten duen pertsona ez da egoera
baten aurrean etsitzen duen fatalista, guztien gain patxada eta sasi-bakea
bilatuz. Ez da gauzen egungo egoera zuritzen duen immobilista, barru sortzailez
eta solidarioz mundu hobe baten alde lanik egiten ez duena. Ez da errebelde bat
ere, erresuminak eraginda dena jo eta hautsi nahi duena, bota dituenen lekuan
bera jartzeko.
Jesus ulertu duenak, erabateko aldaketan parte
hartzeko grinaz eta ametsez dihardu. Bere bihotzean darama «iraultza» benetako
kristauak. Estatu-kolpea, edozein gobernu-aldaketa, matxinada edo txandatze
politiko ez den iraultza bat da, baizik eta gizarte zuzenago baten bilaketa.
Sarritan defenditu ohi dugun ordenua,
desordenua izaten da artean. Zeren ez baitugu lortu gose diren guztiei jaten
ematea, ezta pertsona ororen eskubideak defenditzea ere; are gehiago, ez
baitugu lortu gerlak saihestea edo arma nuklearrak suntsitzea.
Iraultza ekonomikoak baino iraultza sakonago
baten beharra dugu. Gizakien eta herrien kontzientzia eraldatuko duen iraultza
bat. H. Marcusek idatzi zuen ezen mundu bat behar dugula «zeinetan ez baita
jada lekurik izango konpetentziarentzat, gizabanakoen elkarren kontrako
borrokarako, engainuarentzat, ankerkeriarentzat eta masakrearentzat».
Jesusen jarraitzailea, hark piztutako sua
munduan gero eta gehiago indartuz joan dadin bila bizi da. Baina, ezer baino
lehen, errotiko eraldaketa eskatzen dio bere buruari. «Soilik, zinezko izatea
eskatzen zaie kristauei. Hau da egiaz iraultza» (E. Mounier).
PRENDER
FUEGO
José Antonio Pagola
Son bastantes los cristianos que,
profundamente arraigados en una situación de bienestar, tienden a considerar el
cristianismo como una religión que, invariablemente, debe preocuparse de
mantener la ley y el orden establecido.
Por eso, resulta tan extraño escuchar en boca
de Jesús dichos que invitan, no al inmovilismo y conservadurismo, sino a la
transformación profunda y radical de la sociedad: «He venido a prender fuego en el mundo y ojalá estuviera ya ardiendo...
¿Pensáis que he venido a traer al mundo paz? No, sino división».
No nos resulta fácil ver a Jesús como alguien
que trae un fuego destinado a destruir tanta mentira, violencia e injusticia.
Un Espíritu capaz de transformar el mundo, de manera radical, aun a costa de
enfrentar y dividir a las personas.
El creyente en Jesús no es una persona
fatalista que se resigna ante la situación, buscando, por encima de todo,
tranquilidad y falsa paz. No es un inmovilista que justifica el actual orden de
cosas, sin trabajar con ánimo creador y solidario por un mundo mejor. Tampoco
es un rebelde que, movido por el resentimiento, echa abajo todo para asumir él
mismo el lugar de aquellos a los que ha derribado.
El que ha entendido a Jesús actúa movido por
la pasión y aspiración de colaborar en un cambio total. El verdadero cristiano
lleva la «revolución» en su corazón. Una revolución que no es «golpe de
estado», cambio cualquiera de gobierno, insurrección o relevo político, sino
búsqueda de una sociedad más justa.
El orden que, con frecuencia, defendemos, es
todavía un desorden. Porque no hemos logrado dar de comer a todos los
hambrientos, ni garantizar sus derechos a toda persona, ni siquiera eliminar
las guerras o destruir las armas nucleares.
Necesitamos una revolución más profunda que
las revoluciones económicas. Una revolución que transforme las conciencias de
los hombres y de los pueblos. H. Marcuse escribía que necesitamos un mundo «en
el que la competencia, la lucha de los individuos unos contra otros, el engaño,
la crueldad y la masacre ya no tengan razón de ser».
Quien sigue a Jesús, vive buscando
ardientemente que el fuego encendido por él arda cada vez más en este mundo.
Pero, antes que nada, se exige a sí mismo una transformación radical: «solo se
pide a los cristianos que sean auténticos. Esta es verdaderamente la
revolución» (E. Mounier).
20 Tiempo ordinario - C
(Lucas 12,49-53)
(Lucas 12,49-53)
14 de agosto 2016
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