José Antonio Pagola. Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Lukasen
kontakizunaren arabera, Simon izeneko fariseu batek gogo handia du Jesus bere
etxera gonbidatzeko. Segur aski, otorduaz baliatu nahi da jendearen artean izen
handia hartzen ari den galilear harekin zenbait arazoz mintzatzeko.Jesusek
onartu du gonbita: guztiengana helarazi nahi du Jainkoaren Berri Ona.
Otordukoan,
Simonek aurreikusi ez duen zerbait gertatu da. Herriko emakume prostituitu
batek eten du bazkalondoa: Jesusen aurrean belauniko jarri eta negarrari eman
dio. Ez daki nola eskertu bera bezala guztien mespretxuak markatua duen
jendearentzat Jesus agertzen ari den maitasuna. Eta guztiak zur eta lur direla,
Jesusen oinei musu eta musu ari da, urrin bikainez igurzten.
Bere
onetik atera da Simon ikusia ikustean. Emakume bekatari bat Jesus ukitzen bere
etxean! Ezin jasana: gizon hori oharkabea da, eta ez Jainkoaren profeta.
Emakume lohi hori Jesusengandik apartatu beharra da bat-batean.
Jesusek,
haatik, uki dezan uzten dio emakumeari eta maita dezan. Inork baino behar
handiagoa du emakume horrek. Eta Jesusek, aparteko txeraz, Jainkoaren barkazioa
eskaini dio; ondoren, emakumeak bere barruan duen eta salbatzaile duen bere
fede apala aurkitzen lagundu dio. Bakean bizi dadin soilik opa dio Jesusek: «Barkatuak dituzu zeure bekatuak... Zeure fedeak
salbatu zaitu. Zoaz bakean».
Ebanjelio
guztiek azpimarratu dute gizarte-sail guztiek Jainkoaren bedeinkaziotik
apartatu nahi izan dituzten guztiei -prostituitu, zerga-biltzaile, lepradun...-
Jesusek agertu dien harrera eta ulermena. Eskandalagarria da Jesusen mezua:
jende erlijiosok mespretxatu dituenek leku berezia dute Jainkoaren bihotzean.
Bakarra da horren arrazoia: halakoak dira harrerarik, duintasunik eta
maitasunik handiena behar dutenak.
Egunen
batean berraztertu beharra izanen dugu, Jesusen portaera honen argian, zein den
gure jarrera kristau-elkarteetan gizarte-sail batzuekiko: prostituzioan bizi
diren emakumeekiko, homosexualekiko, lesbianekiko; izan ere, nahiago izaten
dugu Elizaren baitan halakoen arazoei, sufrimenei eta borrokei ezikusiarena
egin, guretzat ez bailiran.
Ez
dira gutxi egin genitzakeen galderak:
- Non aurki lezakete gure artean Jesusenaren antzeko harrerarik?
- Nori entzun liezaiokete Jainkoaz mintzo zaien hitz bat, Jesusek egiten zuen bezala?
- Zer laguntza aurki lezakete gure artean beren sexu-izaera bizitzeko jarrera erantzukizunezkotik eta fedezkotik?
- Zeinekin parteka dezakete Jesusekiko beren fedea bakez eta duintasunez?
- Zein da gai intuitzeko erlijio guztiek bazter utziak dituztenekiko Jainkoak duen maitasun hondogabea?
NO APARTAR A NADIE DE JESÚS
José Antonio Pagola
Según
el relato de Lucas, un fariseo llamado Simón está muy interesado en invitar a
Jesús a su mesa. Probablemente, quiere aprovechar la comida para debatir
algunas cuestiones con aquel galileo, que está adquiriendo fama de profeta
entre la gente. Jesús acepta la invitación: a todos ha de llegar la Buena Noticia de
Dios.
Durante
el banquete sucede algo que Simón no ha previsto. Una prostituta de la
localidad interrumpe la sobremesa, se echa a los pies de Jesús y rompe a
llorar. No sabe cómo agradecerle el amor que muestra hacia quienes, como ella,
viven marcadas por el desprecio general. Ante la sorpresa de todos, besa una y
otra vez los pies de Jesús y los unge con un perfume precioso.
Simón
contempla horrorizado la escena. ¡Una mujer pecadora tocando a Jesús en su
propia casa! No lo puede soportar: aquel hombre es un inconsciente, no un
profeta de Dios. A aquella mujer impura habría que apartarla rápidamente de
Jesús.
Sin
embargo, Jesús se deja tocar y querer por la mujer. Ella le necesita más que
nadie. Con ternura especial le ofrece el perdón de Dios, luego la invita a
descubrir dentro de su corazón una fe humilde que la está salvando. Jesús solo
le desea que viva en paz: «Tus pecados te
son perdonados... Tu fe te ha salvado. Vete en paz».
Los
evangelios destacan la acogida y comprensión de Jesús a los sectores más
excluidos por casi todos de la bendición de Dios: prostitutas, recaudadores, leprosos...
Su mensaje es escandaloso: los despreciados por los hombres más religiosos
tienen un lugar privilegiado en el corazón de Dios. La razón es solo una: son
los más necesitados de acogida, dignidad y amor.
Algún
día tendremos que revisar, a la luz de este comportamiento de Jesús, cuál es
nuestra actitud en las comunidades cristianas ante ciertos colectivos como las
mujeres que viven de la prostitución o los homosexuales y lesbianas cuyos
problemas, sufrimientos y luchas preferimos casi siempre ignorar y silenciar en
el seno de la Iglesia,
como si para nosotros no existieran.
No
son pocas las preguntas que nos podemos hacer:
- ¿Dónde pueden encontrar entre nosotros una acogida parecida a la de Jesús?
- ¿A quién le pueden escuchar una palabra que les hable de Dios como hablaba él?
- ¿Qué ayuda pueden encontrar entre nosotros para vivir su condición sexual desde una actitud responsable y creyente?
- ¿Con quiénes pueden compartir su fe en Jesús con paz y dignidad?
- ¿Quién es capaz de intuir el amor insondable de Dios a los olvidados por todas las religiones?
11 Tiempo ordinario - C
(Lucas 7,36–8,3)
(Lucas 7,36–8,3)
12 de junio 2016
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