José Antonio Pagola. Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Tomasen
irudia, sinesteari gogor egin dion ikasle bezala, oso herrikoia izan da
kristauen artean. Halaz guztiz, ebanjelioko kontakizunak hori baino askoz
gehiago dakar ikasle eszeptiko honetaz. Aski dei estu diren hitzez mintzatu
zaio Jesus berpiztua, baina aldi berean gonbit maitekor direnez: «Ez zaitez izan sinesgabe, sinestedun baizik».
Tomasek, sinesteari gogor eginez astebete daraman horrek, ebanjelioetan irakur
dezakegun fede-aitorpenik handienaz erantzun dio: «Ene Jaun eta ene Jainko».
Zer
esperimentatu du ikasle honek Jesus berpiztuagan? Zerk aldarazi du ordu arte
dudak eta zalantzak hartua izan den gizon hau? Zein barne-ibilbidek eraman du
eszeptizismotik konfiantzara? Harrigarriena da, kontakizunaren arabera, Tomasek
uko egin diola piztueraren benetakotasuna egiaztatzeari Jesusen zauriak ukituz.
Federa ireki duena Jesus bera izan da, gonbita egitean.
Azken
urte hauetan, asko aldatu gara geure barnean. Eszeptikoago bihurtu gara, baina
hauskorrago ere bai. Kritikoago bilakatu gara, baina ez-ziurrago ere bai.
Norberak erabaki behar du nola nahi duen bizi eta nola nahi duen hil. Norberak
erantzun behar dio Jesusengandik, goiz ala berandu, ezusteko moduan, barne-prozesu
baten ondorio gisa, iritsi ahal zaion gonbit horri: «Ez zaitez izan sinesgabe, sinestedun baizik».
Beharbada,
geure egia-gogoa gehiago iratzarri beharrean gara. Gehiago garatu beharrean
geure barne-sentiberatasuna, ikusgarri eta ukigarri dena baino harago
sumatzeko, gure biziaren sostengu den Misterioaren presentzia sumatzeko guztiok
dugun sentiberatasuna. Ezin gara bizi jada dena jakingo
bagenu bezala. Hori ez da egia. Guztiak, fededun eta fedegabe, ateo eta
agnostiko, ilunak bildurik gabiltza bizitzan. Tartsoko Paulok dioen bezala, «haztamuka» gabiltza Jainkoaren bila.
Zergatik ez aurpegi eman biziaren
eta herioaren misterioari Maitasunean konfiantza jarriz, ororen azken
Errealitate denez? Hori da azken batean Jesusen gonbita. Fededun batek baino gehiagok
sumatu du gaur egun ezen beraren fedea gero eta irrealago eta funsgabekoago
bilakatuz joan dela. Ez dakit. Agian, geure fedearen sostengutzat
sasi-segurtasunik ez dugun honetan, bihotz apalagoz eta egiazaleagoz gabiltza
Jainkoaren bila.
Ez dezagun ahaztu ezen, nola
sinetsiko eta sinetsi nahian benetan dabilena, jada sinestedun dela
Jainkoarentzat. Askotan, ezin egin ahal da besterik. Eta Jainkoak, gure ezina
eta ahuldadea ezagutzen duen hark, bere bideak ditu bakoitzarekin topo egin eta
bere salbazioa eskaintzeko.
NO SEAS INCRÉDULO SINO CREYENTE
José Antonio Pagola
La
figura de Tomás como discípulo que se resiste a creer ha sido muy popular entre
los cristianos. Sin embargo, el relato evangélico dice mucho más de este
discípulo escéptico. Jesús resucitado se dirige a él con unas palabras que
tienen mucho de llamada apremiante, pero también de invitación amorosa: «No seas incrédulo, sino creyente».
Tomás, que lleva una semana resistiéndose a creer, responde a Jesús con la
confesión de fe más solemne que podemos leer en los evangelios: «Señor mío y Dios mío».
¿Qué
ha experimentado este discípulo en Jesús resucitado? ¿Qué es lo que ha
transformado al hombre hasta entonces dubitativo y vacilante? ¿Qué recorrido
interior lo ha llevado del escepticismo hasta la confianza? Lo sorprendente es
que, según el relato, Tomás renuncia a verificar la verdad de la resurrección
tocando las heridas de Jesús. Lo que le abre a la fe es Jesús mismo con su
invitación.
A
lo largo de estos años, hemos cambiado mucho por dentro. Nos hemos hecho más
escépticos, pero también más frágiles. Nos hemos hecho más críticos, pero
también más inseguros. Cada uno hemos de decidir cómo queremos vivir y cómo
queremos morir. Cada uno hemos de responder a esa llamada que, tarde o
temprano, de forma inesperada o como fruto de un proceso interior, nos puede
llegar de Jesús: «No seas incrédulo, sino
creyente».
Tal
vez necesitamos despertar más nuestro deseo de verdad. Desarrollar esa
sensibilidad interior que todos tenemos para percibir, más allá de lo visible y
lo tangible, la presencia del Misterio que sostiene nuestras vidas. Ya no es
posible vivir como personas que lo saben todo. No es verdad. Todos, creyentes y
no creyentes, ateos y agnósticos, caminamos por la vida envueltos en tinieblas.
Como dice Pablo de Tarso, a Dios lo buscamos «a
tientas».
¿Por
qué no enfrentarnos al misterio de la vida y de la muerte confiando en el Amor
como última Realidad de todo? Esta es la invitación decisiva de Jesús. Más de
un creyente siente hoy que su fe se ha ido convirtiendo en algo cada vez más
irreal y menos fundamentado. No lo sé. Tal vez, ahora que no podemos ya apoyar
nuestra fe en falsas seguridades, estamos aprendiendo a buscar a Dios con un
corazón más humilde y sincero.
No
hemos de olvidar que una persona que busca y desea sinceramente creer, para
Dios es ya creyente. Muchas veces, no es posible hacer mucho más. Y Dios, que
comprende nuestra impotencia y debilidad, tiene sus caminos para encontrarse
con cada uno y ofrecerle su salvación.
2 Pascua - C
(Juan 20,19-31)
(Juan 20,19-31)
03 de abril 2016
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