José Antonio Pagola. Itzultzailea: Dionisio Amundarain
«Espiritualitatea»
ez da hitz jatorra. Batzuei baliorik ez duen zerbait iradokitzen die, bizitza
errealetik at dagoen zerbait. Zertarako dateke on? Axola duena
gauza zehatza da, gauza praktikoa, materiala, eta ez espiritualik ezer.
Halaz guztiz, pertsonaren
«espiritua» baliozkotzat emana da egungo gizartean, zeren haren bizitzako
gauzarik sakonena eta erabakitzaileena adierazten baitu: hura animatzen duen
sua, haren inspirazio sakonena, gainerakoei kutsatzen diena, pertsona hori
munduan ezartzen ari dena.
Espirituak arnasten ditu gure
egitasmoak eta konpromisoak, eratzen ditu balioez gure horizontea eta gure
esperantza. Nolakoa gure espiritua, halakoa gure espiritualitatea. Eta halakoak izanen dira gure
erlijioa eta gure bizitza osoa ere.
Lehen
kristauek guri eskualdatu testuek agertzen digute ezen «mugimendu espiritual»
indartsu bezala bizi zutela Jesu Kristorekiko fedea. Jesusen Espirituaren
bizilekutzat zuten bere burua. Espiritu horrengan bataiatua izan dena bakarrik
da kristau. «Kristoren Espiritua ez duena
ez da haren ikasle». Espiritu horrek arnasturik, beste era batean
bizi zuten guztia.
Haien
baitan lehenik aldatzen den gauza Jainkoarekiko esperientzia da. Ez dira bizi
jada «esklaboen espirituaz», Jainkoarekiko
beldurraz estu, baizik «seme-alaben
espirituaz», Aitak baldintzarik gabe eta mugarik gabe maite dituela
sentituz. Jesusen Espirituak bihotz barnetik eginarazten die oihu hau: Abba,
Aita! Esperientzia hau da Jesusen elkarteetan kide guztiek lortu beharko
luketen lehenengo gauza.
Erlijioa bizitzeko era ere aldatu
egin da haiengan. Beren burua ez dute sentitzen jadanik «legearen gatibu», arauen eta aginduen
mendeko, baizik maitasunak askaturiko. Ezagutu zuten zer den «espiritu berriaz» bizitzea, maitasunaren
deia entzunez, eta ez «letra zaharraren
arabera», betebehar erlijiosoak betetzeari emanik. Horra guztion
artean kristau-elkarteetan zaindu eta sustatu beharko genukeen bizigiroa,
baldin eta Jesus bezala bizi nahi badugu.
Orobat aurkitu zuten Jainkoarekiko
kultuaren benetako edukia. Aitari atsegin zaiona, ez dira maitasunik gabeko
errituak, baizik «espirituaren eta egiaren
arabera» bizi gaitezen. Jesusen espirituaren eta haren
ebanjelioaren egiaren arabera bizitako bizia da kristauentzat beren benetako «kultu espirituala».
Ez genuke ahaztu behar Tartsoko
Paulok bere elkarteei esaten zien hau: «Ez
itzali zeuen baitan Espiritua». Itzalia den elizak, Kristoren
espiriturik gabe denak, ezin bizi du, ez komunikatu, haren egiazko Berritasuna.
Ezin dastatu du, ez kutsatu, haren Berri Ona. Kristau-espiritualitatea zaintzea
gure erlijioa biziberritzea da.
NUEVA ESPIRITUALIDAD
José Antonio Pagola
«Espiritualidad»
es una palabra desafortunada. Para muchos solo puede significar algo inútil,
alejado de la vida real. ¿Para qué puede servir? Lo que interesa es lo concreto
y práctico, lo material, no lo espiritual.
Sin
embargo, el «espíritu» de una persona es algo valorado en la sociedad moderna,
pues indica lo más hondo y decisivo de su vida: la pasión que la anima, su
inspiración última, lo que contagia a los demás, lo que esa persona va poniendo
en el mundo.
El
espíritu alienta nuestros proyectos y compromisos, configura nuestro horizonte
de valores y nuestra esperanza. Según sea nuestro espíritu, así será nuestra
espiritualidad. Y así será también nuestra religión y nuestra vida entera.
Los
textos que nos han dejado los primeros cristianos nos muestran que viven su fe
en Jesucristo como un fuerte «movimiento espiritual». Se sienten habitados por
el Espíritu de Jesús. Solo es cristiano quien ha sido bautizado con ese
Espíritu. «El que no tiene el Espíritu de
Cristo no le pertenece». Animados por ese Espíritu, lo viven todo
de manera nueva.
Lo
primero que cambia radicalmente es su experiencia de Dios. No viven ya con «espíritu de esclavos», agobiados por el
miedo a Dios, sino con «espíritu de hijos»
que se sienten amados de manera incondicional y sin límites por un Padre. El
Espíritu de Jesús les hace gritar en el fondo de su corazón: ¡Abbá, Padre! Esta
experiencia es lo primero que todos deberían encontrar en las comunidades de
Jesús.
Cambia
también su manera de vivir la religión. Ya no se sienten «prisioneros de la ley», las normas y los
preceptos, sino liberados por el amor. Ahora conocen lo que es vivir con «un espíritu nuevo», escuchando la
llamada del amor y no con «la letra vieja»,
ocupados en cumplir obligaciones religiosas. Este es el clima que entre todos
hemos de cuidar y promover en las comunidades cristianas, si queremos vivir
como Jesús.
Descubren
también el verdadero contenido del culto a Dios. Lo que agrada al Padre no son
los ritos vacíos de amor, sino que vivamos «en
espíritu y en verdad». Esa vida vivida con el espíritu de Jesús y
la verdad de su evangelio es para los cristianos su auténtico «culto espiritual».
No
hemos de olvidar lo que Pablo de Tarso decía a sus comunidades: «No apaguéis el Espíritu». Una iglesia
apagada, vacía del espíritu de Cristo, no puede vivir ni comunicar su verdadera
Novedad. No puede saborear ni contagiar su Buena Noticia. Cuidar la
espiritualidad cristiana es reavivar nuestra religión.
Bautismo del Señor - C
(Lucas 3,15-16.21.22)
(Lucas 3,15-16.21.22)
10 de enero 2016
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