José
Antonio Pagola. Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Pertsona
maitagarri bat da Simeon. Tenpluko adineko apaiz bezala irudikatu izan dugu
beti, baina testuak ez dakar horrelakorik ezer. Herriko gizon on bat da Simeon,
bihotzean darama esperantza, ikusiko duela egun batean hain premiazkoa duten «kontsolamendua».
«Jainkoaren Espirituak eraginik», tenplura igo da, Maria eta Jose
Jesus beren haurrarekin sartzera doazen momentuan.
Hunkigarria
da topo egite hori. Judu-bikote pobre eta jainkozale hark dakarren haurragan
hainbat urtez espero izan duen Salbatzailea nabaritu du Simeonek. Zoriontsu
dago gure gizona. Keinu ausart eta amazko batean, «bere besoetan hartu du
haurra», maitasun eta xera handiz. Jainkoa bedeinkatu du eta gurasoak
bedeinkatu ditu. Zalantzarik gabe, eredutzat eman digu gizon hau ebanjelariak.
Horra nola onartu behar dugun Salbatzailea.
Baina,
berehala, Mariari hitz egin dio Simeonek, bere aurpegia aldatuz. Haren hitzak
ez dira batere lasaigarri: «Ezpatak zeharkatuko dizu arima». Besoetan duen
haur hau «bandera eztabaidatua» izanen da: gatazka- eta aurkaritza-iturri.
«Batzuk erortzea eta beste batzuk jaikitzea» ekarriko du Jesusek.
Batzuek onartuko dute Jesus, eta haien bizitzak duintasun berria izango du:
haien bizitza argiz eta esperantzaz beteko da. Beste batzuek, ordea, uko egingo
diote, eta haien bizitza galduko da; Jesus ukatzea beren hondamendi izango
dute.
Jesusen
aurrean erabakia hartzean, «argi geldituko da bihotz askoren jarrera».
Pertsonaren barru-barruko txokoan dagoena agerian jarriko du Jesusek. Haur hau
onartzeak aldaketa sakona eskatzen du. Jesus ez dator patxada ekartzera, baizik
errotiko konbertsioaren prozesu mingarri eta istilutsua sortzera.
Hala
izan da beti. Baita gaur ere. Jesu Kristogana bihurtzea aintzat hartuko duen
Eliza ez da izango sekula lasaitasun-eremu, baizik gatazka-leku. Ezinezkoa da
Jesusekin bizi-harreman biziagoa izatea, egia-maila altuagoetara jo gabe. Eta
hau mingarria izan ohi da beti.
Zenbat
eta gehiago hurbiltzen garen Jesusengana, hainbat eta hobeto ikusiko ditugu
geure inkoherentziak eta desbideratzeak; gure kristautasunean zer den egia eta
zer gezurra; zer den bekatua gure bihotzean eta gure egituretan, gure bizitzan
eta gure teologietan.
BANDERA DISCUTIDA
José Antonio Pagola
Simeón es un personaje entrañable. Lo imaginamos
casi siempre como un sacerdote anciano del Templo, pero nada de esto se nos
dice en el texto. Simeón es un hombre bueno del pueblo, que guarda en su
corazón la esperanza de ver un día «el consuelo» que tanto necesitan. «Impulsado
por el Espíritu de Dios», sube al templo en el momento en que están
entrando María, José y su niño Jesús.
El encuentro es conmovedor. Simeón reconoce en el
niño, que trae consigo aquella pareja pobre de judíos piadosos, al Salvador que
lleva tantos años esperando. El hombre se siente feliz. En un gesto atrevido y
maternal, «toma al niño en sus brazos» con amor y cariño grande.
Bendice a Dios y bendice a los padres. Sin duda, el evangelista lo presenta
como modelo. Así hemos de acoger al Salvador.
Pero, de pronto, se dirige a María y su rostro
cambia. Sus palabras no presagian nada tranquilizador: «Una espada te
traspasará el alma». Este niño que tiene en sus brazos será una «bandera
discutida»: fuente de conflictos y enfrentamientos. Jesús hará que «unos
caigan y otros se levanten». Unos lo acogerán y su vida adquirirá una
dignidad nueva: su existencia se llenará de luz y de esperanza. Otros lo
rechazarán y su vida se echará a perder: el rechazo a Jesús será su ruina.
Al tomar postura ante Jesús, «quedará clara
la actitud de muchos corazones». Él pondrá al descubierto lo que hay en lo
más profundo de las personas. La acogida de este niño pide un cambio profundo.
Jesús no viene a traer tranquilidad, sino a generar un proceso doloroso y
conflictivo de conversión radical.
Siempre es así. También hoy. Una Iglesia que tome
en serio su conversión a Jesucristo, no será nunca un espacio de tranquilidad
sino de conflicto. No es posible una relación más vital con Jesús sin dar pasos
hacia mayores niveles de verdad. Y esto es siempre doloroso para todos.
Cuanto más nos acerquemos a Jesús, mejor veremos
nuestras incoherencias y desviaciones; lo que hay de verdad o de mentira en
nuestro cristianismo; lo que hay de pecado en nuestros corazones y nuestras
estructuras, en nuestras vidas y nuestras teologías.
Sagrada Familia - B
(Lucas 2,22-40)
28 de diciembre 2014José Antonio Pagola
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