Kristauok
gaur ospatzen dugun jai hau ulertezina da; are gehiago, zentzurik gabea,
Gurutziltzatuagan kristau-fedeak duen esanahia ezagutzen ez duenarentzat. Zer
esanahi izan lezake «Gurutzearen Gorapena» deitzen dugun jai batek, modu
bero-beroan «konforta», erosotasuna eta ongizaterik gorenena bilatzen duen
gizarte batean.
Batek
baino gehiagok egingo du galdera: nolatan bizi daiteke gaur oraino gurutzea
goratzen jarraitzea? Ez al da gainditua jada, oinazea era gaixoti horretan
goratuz bizitzea eta sufrimenduaren bila ibiltzea? Ardaztzat Kalbarioko
hilzoria eta Gurutziltzatuaren zauriak dituen kristautasuna elikatzen jarraitu
behar al dugu?
Egia
esan, arrazoizko galderak dira, argibide bat merezi dutenak. Kristauok
Gurutziltzatuari begira jartzen garenean, ez dugu goratzen, ez oinazea, ez
tortura, ez heriotza; baizik eta gure bizitza eta gure heriotza azkeneraino
partekatu nahi izan dituen Jainkoaren maitasuna, hurbiltasuna eta solidaritatea
goraipatu nahi ditugu.
Ez da
sufrimendua salbatu gaituena, baizik Jainkoaren maitasuna, Jainkoa gizakiaren
historia dolorezkoarekin solidarizatu izana. Ez da odola, egia esateko, gure
bekatua garbitu duena, baizik seme-alabatzat onartu gaituen Jainkoaren maitasun
imajinaezina. Bere maitasuna erarik hobenean agertu digun gertaera da gurutzeko
heriotza.
Gurutzearen
handitasunari begira jartzea, ez da berari auskalo zer ahalmen edo indar
misteriotsuren bat egoztea, baizik Jainkoaren beraren indar salbatzailea
aitortzea da, Jesus gizon egitean, mundua berekin adiskidetzera irten denean.
Jada
haurrak ezin besarkatu dituzten beso horiek zabalik eta jada lepradunak ezin
ferekatu dituzten eta gaixoak ezin bedeinkatu dituzten esku horiek ikustean,
kristauok Jainkoa «kontenplatzen» dugu, besoak zabalik, hainbat sufrimenduz
hautsia den gure bizitza pobre hau onartzeko, besarkatzeko eta sostengatzeko
prest.
Heriotzak
itzali duen aurpegi horretan, jada prostituituei samurtasunez ezin begiratu
dien begi horietan, hainbat abusuren eta injustiziaren biktimengatik bere
haserrea ezin oihukatu duen aho horretan, bekatarientzat bere barkazioa ezin
ahoskatu duten ezpain horietan, gizadiari dion bere maitasun imajinaezina ari
zaigu agertzen Jainkoa, beste inolako keinuz baino argiago.
Horregatik,
Gurutziltzatuari leial izatea, ez da gurutze eta sufrimendu bila ibiltzea,
baizik berak bezala bizitzen saiatzea eskaintza- eta solidaritate-jarrera,
onartuz, beharrezkoa izanez gero, ondorioz izan ditzakegun gurutzeko heriotza
edo bestelako gaitzak. Gurutziltzatuari leial izate hau ez da oinaze-irrika,
baizik esperantza-agiria. Bizitza «gurutziltzatu» baten azkena, Jesusek bizi
izan zuen bezala bizi izandakoaren zoria, piztuera da bakar-bakarrik.
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Gonbitatu jendea Gurutziltzatuari
fedez
begira jar dadin. Bidali hau.
2014ko irailaren 14
Gurutze Santuaren Gorapena A
Joan 3,13-17
MIRAR CON FE AL CRUCIFICADO
La
fiesta que hoy celebramos los cristianos es incomprensible y hasta disparatada
para quien desconoce el significado de la fe cristiana en el Crucificado. ¿Qué
sentido puede tener celebrar una fiesta que se llama “Exaltación de la Cruz” en una sociedad que
busca apasionadamente el “confort” la comodidad y el máximo bienestar?
Más de uno se preguntará cómo es posible seguir todavía
hoy exaltando la cruz. ¿No ha quedado ya superada para siempre esa manera
morbosa de vivir exaltando el dolor y buscando el sufrimiento? ¿Hemos de seguir
alimentando un cristianismo centrado en la agonía del Calvario y las llagas del
Crucificado?
Son sin duda preguntas muy razonables que necesitan una
respuesta clarificadora. Cuando los cristianos miramos al Crucificado no
ensalzamos el dolor, la tortura y la muerte, sino el amor, la cercanía y la
solidaridad de Dios que ha querido compartir nuestra vida y nuestra muerte
hasta el extremo.
No es el sufrimiento el que salva sino el amor de Dios
que se solidariza con la historia dolorosa del ser humano. No es la sangre la
que, en realidad, limpia nuestro pecado sino el amor insondable de Dios que nos
acoge como hijos. La crucifixión es el acontecimiento en el que mejor se nos
revela su amor.
Descubrir la grandeza de la Cruz no es atribuir no sé qué
misterioso poder o virtud al dolor, sino confesar la fuerza salvadora del amor
de Dios cuando, encarnado en Jesús, sale a reconciliar el mundo consigo.
En esos brazos extendidos que ya no pueden abrazar a los
niños y en esas manos que ya no pueden acariciar a los leprosos ni bendecir a
los enfermos, los cristianos “contemplamos” a Dios con sus brazos abiertos para
acoger, abrazar y sostener nuestras pobres vidas, rotas por tantos
sufrimientos.
En ese rostro apagado por la muerte, en esos ojos que ya
no pueden mirar con ternura a las prostitutas, en esa boca que ya no puede
gritar su indignación por las víctimas de tantos abusos e injusticias, en esos
labios que no pueden pronunciar su perdón a los pecadores, Dios nos está
revelando como en ningún otro gesto su amor insondable a la Humanidad.
Por eso, ser fiel al Crucificado no es buscar cruces y
sufrimientos, sino vivir como él en una actitud de entrega y solidaridad
aceptando si es necesario la crucifixión y los males que nos pueden llegar como
consecuencia. Esta fidelidad al Crucificado no es dolorista sino esperanzada. A
una vida “crucificada”, vivida con el mismo espíritu de amor con que vivió
Jesús, solo le espera resurrección.
José Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
Invita a mirar al
Crucificado con fe. Pásalo.
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14 de septiembre de 2014
Exaltación
de la Cruz (A
)
Juan
3, 13-17
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