Azken Afaria bukatzean, ikasleak
sumatzen hasi dira, Jesus ez dutela jada berekin luzerako izango. Judas presaka
irtetea, Pedrok laster ukatuko duela iragartzea, Jesusen hitzak laster joango
dela esanez: horrek guztiek utzi ditu koloka eta larri. Zer izango da beraiez?
Jabetu da Jesus haien tristuraz eta
nahasmenduaz. Bihotza hunkitu dio horrek. Bere buruaz eta datorkionaz
ahazturik, ikasleei bihotz ematen ahalegindu da: «Ez dadila larritu zuen bihotza; sinetsi Jainkoagan eta sinetsi nigan
ere». Geroago, hizketan ari direla, aitorpen hau egin die Jesusek: «Ni naiz bidea, egia eta bizia. Ezin joan da
inor Aitagana, nire bidez ez bada». Ez dute ahaztu behar hori sekula.
«Ni
naiz bidea». Oso gutxi ez direnen arazoa, ez da bidea galdurik edo bide
okerretik ibiltzea. Besterik gabe, biderik gabe bizi izatea dute arazoa,
labirinto antzeko batean galdurik: aurrera eta atzera ibiliz mila bidetan,
unean uneko esloganek eta modek kanpotik esaten dietenei jarraiki.
Eta, zer egin lezake gizon edo
emakume batek biderik gabe dagoenean? Norengana jo lezake? Nora joan liteke?
Jesusengana hurbiltzen bada, aurkituko duena, ez da izango erlijio bat, baizik
bide bat. Batzuetan, fedez egingo du aurrera; beste batzuetan zailtasunekin
egingo du topo; are gehiago, atzera ere egin lezake, baina bide zuzenean dabil,
Aitagana daraman bidean. Horixe da Jesusen promesa.
«Ni
naiz egia”. Hitz hauek gonbit eskandalagarri dira belarri modernoentzat.
Den guztia ez da mugatzen arrazoiaren mailara. Teoria zientifikoak ez du
berekin egia osoa. Errealitatearen azken misterioa ezin atzeman daiteke analisi
sofistikatuenen bidez. Errealitatearen azken misterioa begi aurrean duela bizi
behar du gizakiak.
Azken Misterio horretara gidatzen
eta hurbiltzen gaituen bide bezala aurkeztu zaigu Jesus. Jainkoak ez du inor
derrigortzen. Inor ez du behartzen proben eta ebidentzien bidez. Azken Misterio
hori isiltasun da eta errespetuzko erakarpen. Jesus da bere Ontasunera ireki
gaitzakeen bidea.
«Ni
naiz bizia». Gure bizitza eraldatuz joan daiteke Jesus. Ez urruneko maisu
bat bezala, gizadiari jakinduria miresgarriko altxor bat utzia dion maisu bat
bezala, baizik eta bizi den norbait bezala, geure izatearen hondo-hondoan, bizi
berri baten hazia ereiten digun norbait bezala.
Jesusen egintza hori, gure baitan,
era lau eta isilean gauzatzen da ia beti. Fededunak berak ere sumatu bakarrik
egiten du atzeman ezineko presentzia bat. Batzuetan, alabaina, ziurtasunak
betetzen gaitu, gorde ezineko pozak, erabateko konfiantzak: bada Jainkoa, maite
gaitu, dena da posible, baita betiko bizia ere. Ezin ulertuko dugu
kristau-fedea, Jesus onartzen ez badugu bide, egia eta bizi bezala.
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Bidea, egia eta bizia da Jesus. Bidali hau.
2014ko maiatzaren 18a
Pazkoaldiko 5. igandea A
Joan 14,1-12
EL CAMINO
Al final de la última cena, los discípulos comienzan a intuir que Jesús ya no estará mucho tiempo con ellos. La salida precipitada de Judas, el anuncio de que Pedro lo negará muy pronto, las palabras de Jesús hablando de su próxima partida, han dejado a todos desconcertado y abatidos. ¿Qué va ser de ellos?
Jesús capta su tristeza y su turbación.
Su corazón se conmueve. Olvidándose de sí mismo y de lo que le espera, Jesús
trata de animarlos:”Que no se turbe vuestro corazón; creed en Dios y creed
también en mí”. Más tarde, en el curso de la conversación, Jesús les hace
esta confesión: “Yo soy el camino, la verdad y la vida. Nadie va al Padre,
sino por mí”. No lo han de olvidar nunca.
“Yo soy el camino”. El problema
de no pocos no es que viven extraviados o descaminados. Sencillamente, viven
sin camino, perdidos en una especie de laberinto: andando y desandando los mil
caminos que, desde fuera, les van indicando las consignas y modas del momento.
Y, ¿qué puede hacer un hombre o una
mujer cuando se encuentra sin camino? ¿A quién se puede dirigir? ¿Adónde puede
acudir? Si se acerca a Jesús, lo que encontrará no es una religión, sino un
camino. A veces, avanzará con fe; otras veces, encontrará dificultades; incluso
podrá retroceder, pero está en el camino acertado que conduce al Padre. Esta es
la promesa de Jesús.
“Yo soy la verdad”. Estas
palabras encierran una invitación escandalosa a los oídos modernos. No todo se
reduce a la razón. La teoría científica no contiene toda la verdad. El misterio
último de la realidad no se deja atrapar por los análisis más sofisticados. El
ser humano ha de vivir ante el misterio último de la realidad
Jesús se presenta como camino que
conduce y acerca a ese Misterio último. Dios no se impone. No fuerza a nadie
con pruebas ni evidencias. El Misterio último es silencio y atracción
respetuosa. Jesús es el camino que nos puede abrir a su Bondad.
“Yo soy la vida”. Jesús puede ir
transformando nuestra vida. No como el maestro lejano que ha dejado un legado
de sabiduría admirable a la humanidad, sino como alguien vivo que, desde el
mismo fondo de nuestro ser, nos infunde un germen de vida nueva.
Esta acción de Jesús en nosotros se
produce casi siempre de forma discreta y callada. El mismo creyente solo intuye
una presencia imperceptible. A veces, sin embargo, nos invade la certeza, la
alegría incontenible, la confianza total: Dios existe, nos ama, todo es
posible, incluso la vida eterna. Nunca entenderemos la fe cristiana si no
acogemos a Jesús como el camino, la verdad y la vida.
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