Ebanjelioek hiru
emakume miresgarriren oroitzapena gorde digute: Jesus hobiratua izan den
hilobira hurbildu dira hirurak larunbat egunsentian. Ezin ahaztu dira Jesusez.
Beste inor baino gehiago maite dute. Gizonezkoek, aldiz, ihes egin dute, eta
ezkutatu egin dira, agian.
Hilobira iristean emakumeek entzun
duten mezuak aparteko garrantzia du. Ebanjeliorik zaharrenak dio: «Nazareteko Jesusen bila zabiltzate,
gurutziltzatua izan denaren bila? Ez da hemen. Piztu da». Oker handia
izango litzateke Jesusen bila herioaren munduan ibiltzea. Bizi da betiko. Ezin
aurkituko dugu Jesus, bizia hila den leku batean.
Ez dugu ahaztu behar. Kristo
berpiztua aurkitu nahi badugu, biziaz eta indar kreatzaileaz betea den hura
alegia, ez dugu bilatu behar hila den erlijio batean, ezta aginduak eta
ohikeriazko errituak agerian betetzeari emandako erlijio batean, ezta itzalia
den fede batean, sostengutzat topikoak eta formula xahutuak dituen eta
Jesusekiko maitasun bizirik ez duen fede batean ere.
Beraz, nor aurki genezake? Mandatu
hau jaso dute emakumeek: «Orain, zoazte
esatera ikasleei eta Pedrori: Zuen aurretik doa Hura Galileara. Han ikusiko
duzue». Zergatik itzuli behar dugu Galileara Berpiztua ikusteko? Zer
esanahi sakon du bere baitan gonbit honek? Zer esan nahi digu gaur eguneko
kristauei?
Galilean entzun zituzten, lehen
aldiz eta beren garbitasun osoan, Jainkoaren Berri Ona eta Jainkoaren
gizatasun-egitasmoa. Gaur egun bihotz xumez eta irekiz entzuten ez baditugu,
irakaspen beneragarriz janarituko gara, baina ez dugu ezagutuko Jesusen
Ebanjelioaren poza, gure fedea «berpizteko» gai den hura.
Galileako lakuaren ertzean hasi zen
Jesus bere lehen jarraitzaileei dei egiten, bere biziera bera nola bizi haiei
erakusteko, eta bere lankide nola izan, bizitza gizatasun handiagoko egiteko
berak hartua zuen zereginean. Dei egiten jarraitzen digu Jesusek gaur egun ere.
Haren deia entzuten ez badugu eta hura «gure aurretik ez badoa», noranzko bidea
hartuko du kristautasunak?
Galileako bideetan hasi zen sortzen
Jesusen lehen elkartea. Haren ondoan esperientzia berezi-berezia biziko dute
haren jarraitzaileek. Haren presentziak betetzen du dena. Jesus dute erdigunea.
Haren ondoan ikasi dute harrera egiten, barkatzen, bizitza sendatzen eta
Jainkoaren maitasun hondorik gabean konfiantza ernetzen.Gure elkarteen
erdi-erdian, ahalik lasterren, Jesus jartzen ez badugu, ez dugu esperimentatuko
sekula haren presentzia geure artean.
Galileara itzultzen bagara, Jesus
berpiztuaren «presentzia ikusezina» giza ezaugarriz janzten hasiko da
ebanjelioko kontakizunak irakurtzean, eta haren «presentzia isilak» ahots
zehatza berreskuratuko du haren arnasa-hitzak entzutean.
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Itzul gaitezen Galileara Berpiztua
ikustera. Bidali hau.
2014ko apirilaren 20a
Pazko Igandea A
Mateo 28,1-10
VOLVER A GALILEA
Los
evangelios han recogido el recuerdo de tres mujeres admirables que, al amanecer
del sábado, se han acercado al sepulcro donde ha sido enterrado Jesús. No lo
pueden olvidar. Lo siguen amando más que a nadie. Mientras tanto, los varones
han huido y permanecen tal vez escondidos.
El mensaje, que escuchan al llegar, es
de una importancia excepcional. El evangelio más antiguo dice así: “¿Buscáis
a Jesús de Nazaret, el crucificado? No está aquí. Ha resucitado”. Es un
error buscar a Jesús en el mundo de la muerte. Está vivo para siempre. Nunca lo
podremos encontrar donde la vida está muerta.
No lo hemos de olvidar. Si queremos
encontrar a Cristo resucitado, lleno de vida y fuerza creadora, no lo hemos de
buscar en una religión muerta, reducida al cumplimiento externo de preceptos y
ritos rutinarios, o en una fe apagada, que se sostiene en tópicos y fórmulas
gastadas, vacías de amor vivo a Jesús.
Entonces, ¿dónde lo podemos encontrar?
Las mujeres reciben este encargo: “Ahora id a decir a sus discípulos y a
Pedro: Él va delante de vosotros a Galilea. Allí lo veréis”. ¿Por qué hay
que volver a Galilea para ver al Resucitado? ¿Qué sentido profundo se encierra
en esta invitación? ¿Qué se nos está diciendo a los cristianos de hoy?
En Galilea se escuchó, por vez primera
y en toda su pureza, la
Buena Noticia de Dios y el proyecto humanizador del Padre. Si
no volvemos a escucharlos hoy con corazón sencillo y abierto, nos alimentaremos
de doctrinas venerables, pero no conoceremos la alegría del Evangelio de Jesús,
capaz de “resucitar” nuestra fe.
A orillas del lago de Galilea, empezó
Jesús a llamar a sus primeros seguidores para enseñarles a vivir con su estilo
de vida, y a colaborar con él en la gran tarea de hacer la vida más humana. Hoy
Jesús sigue llamando. Si no escuchamos su llamada y él no “va delante de
nosotros”, ¿hacia dónde se dirigirá el cristianismo?
Por los caminos de Galilea se fue
gestando la primera comunidad de Jesús. Sus seguidores viven junto a él una
experiencia única. Su presencia lo llena todo. Él es el centro. Con él aprenden
a vivir acogiendo, perdonando, curando la vida y despertando la confianza en el
amor insondable de Dios. Si no ponemos, cuanto antes, a Jesús en el centro de
nuestras comunidades, nunca experimentaremos su presencia en medio de nosotros.
Si volvemos a Galilea, la “presencia
invisible” de Jesús resucitado adquirirá rasgos humanos al leer los relatos evangélicos, y su “presencia
silenciosa” recobrará voz concreta al escuchar sus palabras de aliento.
José
Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
Volvamos a Galilea a ver al
Resucitado. Pásalo.
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20 de abril de 2014
Pascua
de Resurrección (A)
Mateo
28, 1- 10
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