Joanen ebanjelioaren hitzaurrean,
oinarrizko bi baieztapen datoz; kristau-fedea erro-errotik berrikustera eta
bizitzera behartzen gaituzte; hogei mendeetan, Jesusen Ebanjelioari leialtasun
koxkorra agertuz, bizi izandako hainbat desbideratze, murrizketa eta ikusmira
baztertzeko.
Hau da lehenengo baieztapena: «Jainkoaren Hitza haragi egin da».
Jainkoa ez da egon mutu, bere misterioan betiko hesitua. Hitz egin digu. Baina
ez zaigu agertu kontzeptu eta doktrina arranditsuen bidez. Haren Hitza Jesusen
biziera bihozkoian haragitu da, jenderik xumeenak ere ulertu eta onartzeko
eran.
Hau dio bigarren baieztapenak: «Jainkoa ez du inork inoiz ikusi. Seme
bakarrak, Aitaren altzoan den hark, agertu digu». Teologoak asko mintzo
gara Jainkoaz, baina gutako inork ez du ikusi. Buruzagi erlijiosoak eta
predikariak seguru mintzo gara Jainkoaz, baina gutako inork ez du ikusi haren
aurpegia. Jesusek bakarrik, Aitaren Seme bakarrak soilik, adierazi digu nolakoa
den Jainkoa, nola maite gaituen eta nola saiatzen den guztientzat gizatasun
handiagoko mundu bat eraikitzen.
Bi baieztapen hauek daude Frantzisko
aita santuaren egitarau berritzailearen hondo-ondoan. Horregatik nahi du
Jesusen Ebanjelioan oinarrituriko Eliza bat, «Ebanjelioaren muinari zuzenean
lotuak ez diren» irakaspenetan edo ohituretan korapilatu gabe. Horrela egin
ezean, «hots egiten duguna ez da izango Ebanjelioa, baizik eta aukera
ideologiko jakin batzuetatik datozen doktrina edo moral baten azpimarratzeak
izango dira».
Argia da Aita Santuaren jarrera.
Jesusengan bakarrik agertu zaigu Jainkoaren errukia. Horregatik, Ebanjelioaren
lehen hots egite hark zuen indar eraldatzailera itzuli beharra dugu, Jesusen
Berri Ona lausotu gabe eta «errepikatzearen errepikatzeaz bortxaz ezarri nahi
den irakaspen-multzo handi batez obsesionatu gabe».
Eliza hau du gogoan Aita Santuak:
Ebanjelioari bere indar erakargarria berreskuratzeko modua emango diona,
kristau-fedea ulertu eta bizitzeko beste molde batzuez ilundu eta lausotu gabe.
Horregatik, «Ebanjelioaren jatorrizko freskotasuna berreskuratzera gonbidatzen
gaitu»: gauzarik ederren, handien, erakargarrien bezala eta, aldi berean,
beharrezkoen bezala, Jesus hesitu gabe «geure eskema aspergarrietan».
Ez dugu zilegi, gaur egun, fedea
bizitzea, geure kristau-elkarteetan Jesu Kristoganako eta haren Ebanjeliorako
konbertsiora eragin gabe, Aita Santuak adierazten digun bezala. Berak eskatzen
digu «bere orientabideak eskuzabal eta adorez gauzatzeko, debekuetan eta
beldurrean gelditu gabe».
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Esnatu Ebanjeliorako konbertsioa. Bidali hau,
2014ko urtarrilaren 5a
Eguberri ondo 2. igandea A
Joan 1,18
RECUPERAR LA
FRESCURA DEL EVANGELIO
En el prólogo del evangelio de Juan se
hacen dos afirmaciones básicas que nos obligan a revisar de manera radical
nuestra manera de entender y de vivir la fe cristiana, después de veinte siglos
de no pocas desviaciones, reduccionismos y enfoques poco fieles al Evangelio de
Jesús.
La primera afirmación es ésta: “La Palabra de Dios se ha
hecho carne”. Dios no ha permanecido callado, encerrado para siempre en su
misterio. Nos ha hablado. Pero no se nos ha revelado por medio de conceptos y
doctrinas sublimes. Su Palabra se ha encarnado en la vida entrañable de Jesús
para que la puedan entender y acoger hasta los más sencillos.
La segunda afirmación dice así: “A
Dios nadie lo ha visto jamás. El Hijo único, que está en el seno del Padre, es
quien lo ha dado a conocer”. Los teólogos hablamos mucho de Dios, pero
ninguno de nosotros lo ha visto. Los dirigentes religiosos y los predicadores
hablamos de él con seguridad, pero ninguno de nosotros ha visto su rostro. Solo
Jesús, el Hijo único del Padre, nos ha contado cómo es Dios, cómo nos quiere y
cómo busca construir un mundo más humano para todos.
Esta dos afirmaciones están en el
trasfondo del programa renovador del Papa Francisco. Por eso busca una Iglesia
enraizada en el Evangelio de Jesús, sin enredarnos en doctrinas o
costumbres “no directamente ligadas al
núcleo del Evangelio”. Si no lo hacemos así, “no será el Evangelio lo que se
anuncie, sino algunos acentos doctrinales o morales que proceden de
determinadas opciones ideológicas”.
La actitud del Papa es clara. Solo en
Jesús se nos ha revelado la misericordia de Dios. Por eso, hemos de volver a la
fuerza transformadora del primer anuncio evangélico, sin eclipsar la Buena Noticia de
Jesús y “sin obsesionarnos por una multitud de doctrinas que se intenta imponer
a fuerza de insistencia”.
El Papa piensa en una Iglesia en la que
el Evangelio pueda recuperar su fuerza de atracción, sin quedar obscurecida por
otras formas de entender y vivir hoy la fe cristiana. Por eso, nos invita a
“recuperar la frescura original del Evangelio” como lo más bello, lo más
grande, lo más atractivo y, al mismo tiempo, lo más necesario”, sin encerrar a
Jesús “en nuestros esquemas aburridos”.
No nos podemos permitir en estos
momentos vivir la fe sin impulsar en nuestras comunidades cristianas la
conversión a Jesucristo y a su Evangelio a la que nos llama el Papa. Él mismo
nos pide a todos “que apliquemos con generosidad y valentía sus orientaciones
sin prohibiciones ni miedos”.
José
Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
Despierta la conversión al Evangelio. Pásalo.
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5 de enero de 2014
2
Domingo después de Navidad (A)
Juan
1, 1-18
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