Badakigu Jesusen kontrako
aurkaritza, historikoki, pixkana joan zela gauzatzen: eskribauen errezeloa,
lege-maisuen haserrea eta tenpluko buruzagien ukoa handituz joan ziren, Jesus
gurutzera eramateraino.
Badu horren berri Lukasek ere.
Baina, nahita, bere kontakizuna behartuz bada ere, esaten du jendaurrean izan
duen lehen jardueran berean jarri zaiola jendea Jesusi aurrez aurre. Hasieratik
izan behar dute kontuan irakurleek ukoa izan dela Jesusek bereen aldetik,
Profeta bezala agertu denean, jasan duen erreakzioa.
Nazareten gertatua ez da gertaera
bakana. Ez da iraganean gertatu zen zerbait. Jesusi hasieran berean, pobreen
Profeta bezala, zapalduen askatzaile eta bekatuen barkatzaile bezala agertu
denean, egin dioten ukoa errepikatuz joan daiteke mendetan barna.
Jesusen jarraitzaileoi zail
gertatzen zaigu haren alderdi profetikoa onartzea. Kasik erabat ahazten dugu
bere garrantzia duen gauza bat. Jainkoa ez da haragitu apaiz batengan, Tenpluko
erlijioa zaintzeko sagaratua den horrengan. Ez da lege-maisu batengan ere,
legeak ezarritako ordenua gordetzeari emana den horrengan. Baizik eta profeta
batengan haragitu eta agertu da, pobreei Berri Ona eta zapalduei askapena hots
egitera Espirituak bidali duen horrengan.
Ahaztu egiten gara kristau-erlijioa
ez dela beste erlijio bat gehiago, Jainkoarekiko beren harremanak bizitzeko
Jesusen jarraitzaileei sinesgai, erritu eta agindu egokiak emango lizkiekeen
bat. Ez, baizik eta erlijio profetikoa da, Jesus profetak eragindakoa, mundu
gizatarrago bat, bere behin betiko salbazioa Jainkoagan gauzatzeko norabidetu
den bat, sustatzeko.
Kristauek arriskua dugu alderdi
profetikoa, Jesusen jarraitzaileok arnastu beharko gintuzkeen hori, behin eta
berriz alde batera uzteko. Kristau-historian barna gertatu diren agerpen
profetikoak eta guzti, egia izaten jarraitzen du Urs von Balthasar teologo
sonatuak esandako honek: Bigarren mendearen azken aldera «oraino erabat
desagertu ez den intzigarra jaitsi zen Elizaren espiritu (profetikoaren)
gainera».
Gaur, sekularizazio modernoaren
aurrean, «erlijiosotasuna» berriro berrezartzeaz arduraturik, kristauek
arriskua dugu etorkizunera bidea espiritu profetikorik gabe egin nahi izateko.
Horrela gertatzen bada, Nazareteko jendearena gerta dakiguke: Jesus gure artean
ibiliz joan eta «urrunduko da» bere bideari jarraitzeko. Ezerk ez dio
galaraziko bere eginkizun askatzaileari jarraitzea. Beste batzuek, kanpotik
etorriek, antzemango diote haren indar profetikoari eta onartuko haren egintza
salbatzailea.
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Zabaldu Jesusen Espiritu profetikoa. Bidali hau.
2013ko otsailaren 3a
Urteko 4. Igandea C
Lukas 4,21-30
PRIVADOS DE
ESPÍRITU PROFÉTICO
Sabemos que históricamente la oposición a
Jesús se fue gestando poco a poco: el recelo de los escribas, la irritación de
los maestros de la ley y el rechazo de los dirigentes del templo fueron
creciendo hasta acabar en su ejecución en la cruz.
También
lo sabe el evangelista Lucas. Pero, intencionadamente, forzando incluso su
propio relato, habla del rechazo frontal a Jesús en la primera actuación
pública que describe. Desde el principio han de tomar conciencia los lectores de
que el rechazo es la primera reacción que encuentra Jesús entre los suyos al
presentarse como Profeta.
Lo
sucedido en Nazaret no es un hecho aislado. Algo que sucedió en el pasado. El
rechazo a Jesús cuando se presenta como Profeta de los pobres, liberador de los
oprimidos y perdonador de los pecadores, se puede ir produciendo entre los
suyos a lo largo de los siglos.
A
los seguidores de Jesús nos cuesta aceptar su dimensión profética. Olvidamos
casi por completo algo que tiene su importancia. Dios no se ha encarnado en un
sacerdote, consagrado a cuidar la religión del templo. Tampoco en un letrado
ocupado en defender el orden establecido por la ley. Se ha encarnado y revelado
en un Profeta enviado por el Espíritu a anunciar a los pobres la Buena Noticia y a
los oprimidos la liberación.
Olvidamos
que la religión cristiana no es una religión más, nacida para proporcionar a
los seguidores de Jesús las creencias, ritos y preceptos adecuados para vivir
su relación con Dios. Es una religión profética, impulsada por el Profeta Jesús
para promover un mundo más humano, orientado hacia su salvación definitiva en
Dios.
Los
cristianos tenemos el riesgo de descuidar una y otra vez la dimensión profética
que nos ha de animar a los seguidores de Jesús. A pesar de las grandes
manifestaciones proféticas que se han ido dando en la historia cristiana, no
deja de ser verdad lo que afirma el reconocido teólogo H. von Balthasar: A
finales del siglo segundo "cae sobre el espíritu (profético) de la Iglesia una escarcha que
no ha vuelto a quitarse del todo".
Hoy,
de nuevo, preocupados por restaurar "lo religioso" frente a la
secularización moderna, los cristianos corremos el peligro de caminar hacia el
futuro privados de espíritu profético. Si es así, nos puede suceder lo que a
los vecinos de Nazaret: Jesús se abrirá paso entre nosotros y "se
alejará" para proseguir su camino. Nada le impedirá seguir su tarea
liberadora. Otros, venidos de fuera, reconocerán su fuerza profética y acogerán
su acción salvadora.
José Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
Difunde el Espíritu
profético de Jesús. Pásalo.
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3 de febrero de
2013
4 Tiempo ordinario (C)
Lucas 4, 21-30
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