Jesusek bere jarduera
profetikoan buruturiko seinale guztien artean, lehen kristau-elkarteek gehienik
gogoratu ohi zutena, segur aski, hark landan, Galileako aintzira inguruan,
antolatutako jendetza-otordu bat izan zen. Ebanjelio guztiek jaso duten
pasadizo bakarra da.
Benetan aberatsa da kontakizunaren
edukia. Bere ohiturari jarraiki, Joanen ebanjelioak ez dio deitzen «miraria»,
baizik «seinalea». Horrenbestez, kontatzen diren egintzekin ez gelditzeko esan
nahi digu, baizik eta fedeaz esanahi sakon baten bila jarduteko.
Jesus dago pasadizoaren erdigunean.
Inork ez dio eskatu ezer egiteko. Berak sumatu du jende hura goseak, eta jaten
eman beharra planteatu du. Harrigarria da ikustea Jesus ez dela arduratzen
jendeari Jainkoaren Berri Ona emateaz bakarrik, baizik eta bere seme-alaben
goseak ere kezkarazten duela.
Nola elikatu, ordea, landa zabalean
jendetza handi hura? Ikasleei ez zaie etorri inolako aterabiderik. Felipek dio
ezin dela pentsatu ere egin guztientzat ogia erostea, ez baitute dirurik.
Andresek uste du partekatu litekeela eskura dutena, baina mutiko batek bakarrik
ekarri ditu bost ogi eta arrain-pare bat. Zer da hori hainbeste jenderentzat?
Jesusentzat, aski da. Gazte horrek,
izenik eta aurpegirik gabe horrek, ahalbidetuko du ezina dirudiena. Eskura
duena partekatzeko duen jarrera izan da jende hari guztiari jaten emateko
bidea. Jesusek egingo du gainerako guztia. Gaztearen ogiak eskuetan hartu,
Jainkoari eskerrak eman eta guztien artean «banatzen» hasi da.
Zoragarria da eszena. Egundoko
jendetza, landako belar berdean eseria, doako otordua partekatzen, udaberriko
egun batean. Ez da aberatsen jai-otordua. Ez da ardorik, ez haragirik. Aintzira
inguruan bizi den jendearen janari xumea da: garagar-ogia eta arrain keztatua.
Anai-arreba arteko otordua, Jesusek guztiei emana, gazte baten keinu eskuzabal
bati esker.
Otordu partekatu hau sinbolo
erakargarria izan zen lehen kristauentzat, gizadi berri eta anai-arreba arteko
bat eraikitzeko Jesusengandik jaiotako elkartearen sinboloa. Aldi berean,
Jaunaren egunean ospatu ohi zuten eukaristia iradokitzen zien, hau da, Jesusen,
Jainkoagandik etorritako Ogi bizi haren, espirituaz eta indarraz elikatzeko
ospatu ohi zuten eukaristia.
Baina ez ziren ahaztu sekula gazte
haren keinuaz ere. Munduan gosea badago, ez da janaria eskas delako, baizik
solidaritatea delako eskas. Bada guztientzako ogirik; partekatzeko
eskuzabaltasuna da falta dena. Munduaren joan-etorria finantza-boterearen esku
utzi dugu, beldurra ematen digu eskura duguna partekatzeak, eta jendea goseak
hiltzen ari da gure egoismo irrazionala dela medio.
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Hedatu solidaritatea gose direnekin.
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2012ko uztailaren 28a
Urteko 17. Igandea B
Joan 6,1-15
EL GESTO DE
UN JOVEN
De todos los gestos realizados por Jesús
durante su actividad profética, el más recordado por las primeras comunidades
cristianas fue seguramente una comida multitudinaria organizada por él en medio
del campo, en las cercanías del lago de Galilea. Es el único episodio recogido
en todos los evangelios.
El
contenido del relato es de una gran riqueza. Siguiendo su costumbre, el
evangelio de Juan no lo llama "milagro" sino "signo". Con
ello nos invita a no quedarnos en los hechos que se narran, sino a descubrir
desde la fe un sentido más profundo.
Jesús
ocupa el lugar central. Nadie le pide que intervenga. Es él mismo quien intuye
el hambre de aquella gente y plantea la necesidad de alimentarla. Es conmovedor
saber que Jesús no solo alimentaba a la gente con la Buena Noticia de
Dios, sino que le preocupaba también el hambre de sus hijos e hijas.
¿Cómo
alimentar en medio del campo a una muchedumbre numerosa? Los discípulos no
encuentran ninguna solución. Felipe dice que no se puede pensar en comprar pan,
pues no tienen dinero. Andrés piensa que se podría compartir lo que haya, pero
solo un muchacho tiene cinco panes y un par de peces. ¿Qué es eso para tantos?
Para
Jesús es suficiente. Ese joven, sin nombre ni rostro, va hacer posible lo que
parece imposible. Su disponibilidad para compartir todo lo que tiene es el
camino para alimentar a aquellas gentes. Jesús hará lo demás. Toma en sus manos
los panes del joven, da gracias a Dios y comienza a "repartirlos"
entre todos.
La
escena es fascinante. Una muchedumbre, sentada sobre la hierba verde del campo,
compartiendo una comida gratuita, un día de primavera. No es un banquete de
ricos. No hay vino ni carne. Es la comida sencilla de la gente que vive junto
al lago: pan de cebada y pescado ahumado. Una comida fraterna servida por Jesús
a todos gracias al gesto generoso de un joven.
Esta
comida compartida era para los primeros cristianos un símbolo atractivo de la
comunidad nacida de Jesús para construir una humanidad nueva y fraterna. Les
evocaba, al mismo tiempo, la eucaristía que celebraban el día del Señor para
alimentarse del espíritu y la fuerza de Jesús, el Pan vivo venido de Dios.
Pero
nunca olvidaron el gesto del joven. Si hay hambre en el mundo, no es por
escasez de alimentos sino por falta de solidaridad. Hay pan para todos, falta
generosidad para compartir. Hemos dejado la marcha del mundo en manos del poder
financiero, nos da miedo compartir lo que tenemos, y la gente se muere de
hambre por nuestro egoísmo irracional.
José Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
Difunde la solidaridad con
los hambrientos Pásalo.
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29 de julio de
2012
17 Tiempo ordinario (B)
Juan 6,1-15
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