Jainko hirukoitzari dagokion kristau-fedearen muinean bada funtsezko
den baieztapen bat. Jainkoa ez da izaki ilun eta barneraezina, bere baitan era
egoistan hesitua. Maitasuna da Jainkoa, eta Maitasuna soilik. Kristauek
sinesten dugu ezen errealitatearen azken misterioan, den guztiari zentzua eta
izatasuna emanez, ez dagoela Maitasuna baizik.
Jesusek ez du idatzi
inolako trataturik Jainkoaz. Behin ere ez da ageri Galileako jendeari Jainkoaz
dotrina irakasten. Jesusentzat, Jainkoa ez da kontzeptu bat, ez da teoria eder
bat, ez da definizio ikusgarri bat. Gizakiaren Adiskiderik hobena da Jainkoa.
Ikertzaileek ez dute
dudarik ebanjelioetan ageri den datu batez. Jesusi Jainkoaz hitz egiten
entzuten zionak eta haren izenean jarduten ikusten zuenak, Jainkoa Berri Ona
dela sentitzen zuen. Jesusek Jainkoaz esaten diona zerbait berri eta zerbait on
iruditzen zaio. Jainkoaz entzun dezakeen albisterik onena iruditzen zaio
Jesusek komunikatzen eta kutsatzen duen esperientzia. Zergatik?
Agian, hau da jendeak
sumatzen duen lehenengo gauza: gizon-emakume guztien Jainkoa dela, eta ez
tenpluan haren aurrean agertzeko duin direla pentsatzen dutenena bakarrik.
Jainkoa ez dago leku sakratu bati lotua. Ez da erlijio bakar batena ere. Ez da
Jerusalemera erromes joan ohi den jende jainkozalearena ere. Jesusen arabera,
«onen eta gaiztoen gainera aterarazten du eguzkia». Jainkoak ez du inor, ez
baztertzen ez bereizten. Jesusek denak gonbidatzen ditu Jainkoagan konfiantza
izatera: «Otoitz egitean esazue: Aita!»
Jesusekin aurkituz doaz ezen Jainkoa ez dela
harengana merezimenduz beterik hurbiltzen direnena soilik. Halakoei baino
lehen, erremediorik gabeko bekatari direla pentsatuz, erruki eske doazkionei
entzuten die. Jesusen arabera, galdurik bizi direnen bila ibili ohi da Jainkoa
beti. Horregatik sentitzen da Jesus hain adiskide bekatarien aurrean.
Horregatik esaten die bera «galdua
zenaren bila etorri dela eta hura salbatzera».
Konturatu da ere jendea Jainkoa ez dela
jakintsuena eta adituena soilik. Jesusek eskerrak eman dizkio Aitari, gustuko
duelako adituentzat ezkutuko diren gauzak xumeei agertzea. Jainkoak arazo
gutxiago izan ohi du herri xumearekin konpontzeko, dena dakitela uste duten
jakintsuekin baino.
Baina Jesusen
bizierak, Jainkoaren izenean gaixoen sufrimena arintzera emanak, espiritu
gaiztoak harturik zituenak askatzera, lepradunak marjinaziotik libratzera,
bekatariei eta prostituituei barkazioa eskaintzera emana zen Jesusen bizierak…
sentiarazi zion jendeari konbentzimendu hau: alegia, gizakiaren Adiskiderik
hobena bezala ikusten zuela Jainkoa Jesusek, soilik gure ongia bilatzen duena
bezala, soilik kalte egiten digunaren kontra jartzen dena bezala. Jesusen
jarraitzaileek ez zuten sekula dudarik izan honetaz: Jainko gizon egina eta
Jesusengan agertua Maitasuna dela eta soilik Maitasuna gizon-emakume
guztientzat.
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Hots egin guztiei gure Adiskiderik hobena
dela Jainkoa. Bidali hau.
2012ko ekainaren 3a
Hirutasun Santua B
Mateo 28,16-20
EL MEJOR
AMIGO
En el núcleo de la fe cristiana en un Dios
trinitario hay una afirmación esencial. Dios no es un ser tenebroso e
impenetrable, encerrado egoístamente en sí mismo. Dios es Amor y solo Amor. Los
cristianos creemos que en el misterio último de la realidad, dando sentido y
consistencia a todo, no hay sino Amor.
Jesús
no ha escrito ningún tratado acerca de Dios. En ningún momento lo encontramos
exponiendo a los campesinos de Galilea doctrina sobre él. Para Jesús, Dios no
es un concepto, una bella teoría, una definición sublime. Dios es el mejor
Amigo del ser humano.
Los
investigadores no dudan de un dato que recogen los evangelios. La gente que
escuchaba a Jesús hablar de Dios y le veía actuar en su nombre, experimentaba a
Dios como una Buena Noticia. Lo que Jesús dice de Dios les resulta algo nuevo y
bueno. La experiencia que comunica y contagia les parece la mejor noticia que
pueden escuchar de Dios. ¿Por qué?
Tal
vez lo primero que captan es que Dios es de todos, no solo de los que se sienten
dignos para presentarse ante él en el templo. Dios no está atado a un lugar
sagrado. No pertenece a una religión. No es propiedad de los piadosos que
peregrinan a Jerusalén. Según Jesús, "hace salir su sol sobre buenos y
malos". Dios no excluye ni discrimina a nadie. Jesús invita a todos a
confiar en él: "Cuando oréis decid:
¡Padre!".
Con
Jesús van descubriendo que Dios no es solo de los que se acercan a él cargados
de méritos. Antes que a ellos, escucha a quienes le piden compasión porque se
sienten pecadores sin remedio. Según Jesús, Dios anda siempre buscando a los
que viven perdidos. Por eso se siente tan amigo de pecadores. Por eso les dice
que él "ha venido a buscar y salvar
lo que estaba perdido".
También
se dan cuenta de que Dios no es solo de los sabios y entendidos. Jesús le da
gracias al Padre porque le gusta revelar a los pequeños cosas que les quedan
ocultas a los ilustrados. Dios tiene menos problemas para entenderse con el
pueblo sencillo que con los doctos que creen saberlo todo.
Pero
fue, sin duda, la vida de Jesús, dedicado en nombre de Dios a aliviar el
sufrimiento de los enfermos, liberar a
poseídos por espíritus malignos, rescatar a leprosos de la marginación,
ofrecer el perdón a pecadores y prostitutas..., lo que les convenció que Jesús
experimentaba a Dios como el mejor Amigo del ser humano, que solo busca nuestro
bien y solo se opone a lo que nos hace daño. Los seguidores de Jesús nunca
pusieron en duda que el Dios encarnado y revelado en Jesús es Amor y solo Amor
hacia todos.
José Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
Anuncia a todos que Dios es
nuestro mejor Amigo. Pásalo
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3 de junio de
2012
Santísima Trinidad (B)
Mateo 28, 16-20
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