Tomas kanpoan zela,
Jesusen ikasleek esperientzia harrigarria izan zuten. Tomas etorri orduko,
pozik adierazi zioten: «Jauna ikusi
diagu». Tomasek eszeptiko entzun zien. Zergatik sinetsi behar du hain gauza
zoroa? Nolatan esan dezakete Jesus bizirik ikusi dutela, gurutzean hila denez
gero? Izatekotan ere, beste bat izango da.
Ikasleek esan die eskuetako eta
saihetseko zauriak erakutsi dizkiela Jesusek. Tomasek, ordea, ezin onartu du
inoren testigutzarik. Berez egiaztatu beharra du: «Haren eskuetan iltze-zuloak…
ikusten ez baditut, eta eskua haren saihetsean sartzen ez badut, ez dut
sinetsiko». Bere esperientzian bakarrik sinetsiko du.
Era xaloan sinesteari uko egin dion
ikasle honek agertuko digu zein ibilbide egin Kristo berpiztuagan sinestera
iritsi ahal izateko: ez Jesusen aurpegia ikusi, ez hari hitz egiten entzun, ez
haren besarkadak sentitu ez ditugunoi.
Handik zortzi egunera, berriro
agertu zen Jesus ikasleen aurrean. Berehala, Tomasi hitz egin dio. Ez du
kritikatu haren jarrera. Haren duda-mudak ez dira ez bidegabe, ez eskandaluzko.
Sinesteari gogor egiteaz bere ondradutasuna agertu du Tomasek. Jesusek ulertu
dio eta aurrera datorkio bere zauriak erakutsiz.
Bere eskakizunak ase nahi dizkio
Jesusek: «Ekatzu hatza, hona nire eskuak.
Ekatzu eskua, hona nire saihetsa». Zauri horiek, zerbait egiaztatzeko
«froga» baino gehiago, ez ote dira heriotzaraino eraman duen Jesusen
maitasunaren «seinale»? Horregatik, bere duda-mudak baino sakonagora jotzera
gonbidatu du: «Ez zaitez izan sinesgogor,
baizik sinestedun?»
Eta Tomasek uko egin dio ezer egiaztatzeari.
Ez du jada froga-beharrik. Soilik, Maisuaren presentzia esperimentatu du: maite
duena, erakartzen duena, konfiantza izatera gonbidatzen duena. Tomas, Jesusekin
topo egiteko beste inork baino ibilbide luzeagoa eta nekosoagoa egin duen hura,
beste inor baino urrunagora iritsi da fedearen sakontasunean: «Ene Jaun eta ene Jainko». Inork ez du
aitortu Jesus modu horretan.
Ez dugu zertan izutu geure baitan
duda-mudak eta galderak sortzean. Duda-mudek, modu sanoan bizirik, azaleko
fedetik libratzen gaituzte, konfiantzan eta maitasunean hazi gabe formulak
errepikatzeaz konformatzen den azaleko fedetik. Duda-mudek, Jesusengan haragitu
den Jainkoaren Misterioaren konfiantzan azkeneraino joatera eragiten digute.
Kristau-fedea hazi egiten da gu
baitan, Jainko horrek maite eta erakartzen gaituela sentitzean, zeinen Aurpegia
sumatu baitezakegu ebanjelioek Jesusez egiten diguten kontakizunean. Orduan,
konfiantza izateko haren deia geure duda-mudak baino indartsuago bihurtzen da. «Zorionekoak ikusi gabe sinesten dutenak».
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Kutsatu jendeari Jesusengan haragitu den
Jainkoaz duzun konfiantza. Bidali hau.
2012ko apirilaren 15a
Pazkoaldiko 2. Igandea
B
Joan 20,19-31
RECORRIDO
HACIA LA FE
Estando ausente Tomás, los discípulos de
Jesús han tenido una experiencia inaudita. En cuanto lo ven llegar, se lo
comunican llenos de alegría: "Hemos visto al Señor". Tomás los
escucha con escepticismo. ¿Por qué les va creer algo tan absurdo? ¿Cómo pueden
decir que han visto a Jesús lleno de vida, si ha muerto crucificado? En todo
caso, será otro.
Los
discípulos le dicen que les ha mostrado las heridas de sus manos y su costado.
Tomás no puede aceptar el testimonio de nadie. Necesita comprobarlo
personalmente: "Si no veo en sus manos la señal de sus clavos... y no
meto la mano en su costado, no lo creo". Solo creerá en su propia
experiencia.
Este
discípulo que se resiste a creer de manera ingenua, nos va a enseñar el
recorrido que hemos de hacer para llegar a la fe en Cristo resucitado los que
ni siquiera hemos visto el rostro de Jesús, ni hemos escuchado sus palabras, ni
hemos sentido sus abrazos.
A
los ocho días, se presenta de nuevo Jesús a sus discípulos. Inmediatamente, se
dirige a Tomás. No critica su planteamiento. Sus dudas no tienen nada de
ilegítimo o escandaloso. Su resistencia a creer revela su honestidad. Jesús le
entiende y viene a su encuentro mostrándole sus heridas.
Jesús
se ofrece a satisfacer sus exigencias: "Trae tu dedo, aquí tienes mis
manos. Trae tu mano, aquí tienes mi costado". Esas heridas, antes que
"pruebas" para verificar algo, ¿no son "signos" de su amor
entregado hasta la muerte? Por eso, Jesús le invita a profundizar más allá de
sus dudas: "No seas incrédulo, sino creyente".
Tomás
renuncia a verificar nada. Ya no siente necesidad de pruebas. Solo experimenta
la presencia del Maestro que lo ama, lo atrae y le invita a confiar. Tomás, el
discípulo que ha hecho un recorrido más largo y laborioso que nadie hasta
encontrarse con Jesús, llega más lejos que nadie en la hondura de su fe: "Señor
mío y Dios mío". Nadie ha confesado así a Jesús.
No
hemos de asustarnos al sentir que brotan en nosotros dudas e interrogantes. Las
dudas, vividas de manera sana, nos salvan de una fe superficial que se contenta
con repetir fórmulas, sin crecer en confianza y amor. Las dudas nos estimulan a
ir hasta el final en nuestra confianza en el Misterio de Dios encarnado en
Jesús.
La
fe cristiana crece en nosotros cuando nos sentimos amados y atraídos por ese
Dios cuyo Rostro podemos vislumbrar en el relato que los evangelios nos hacen
de Jesús. Entonces, su llamada a confiar tiene en nosotros más fuerza que
nuestras propias dudas. "Dichosos los que crean sin haber visto".
José Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
Contagia tu confianza en el
Dios encarnado en Jesús. Pásalo.
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15 de abril de
2012
2 Pascua (B)
Juan 20, 19-31
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