Ez Erromako botereak,
ez Tenpluko agintariek jasan izan zuten Jesusek ekarritako berritasuna.
Arriskutsua zen Jainkoa ulertzeko eta bizitzeko Jesusen era. Ez zuen
defenditzen Tiberioren inperioa, guztiei egin zin dei Jainkoaren erreinua eta
haren justizia bilatzera. Ez zion axola larunbataren legea eta tradizio
erlijiosoak haustea; Galileako gaixo-jendearen eta jatekorik gabearen
sufrimendua arintzea zuen kezka bakarra.
Ez zioten barkatu hori. Sakonegi
egin zuen bat inperioko biktima errugabeekin eta tenpluko erlijioak ahantziak
zituenekin. Gurutzean errukirik gabe iltzatua den horrengan agertzen zaigu
orain Jainkoa, historian izan diren biktima guztiekin bat egin duen horrengan.
Horien guztien oihuarekin bat egiten du orain Jainkoaren beraren oinaze-oihuak.
Gurutziltzatuaren aurpegi
desitxuratuan harritzen gaituen Jainkoa agertzen zaigu, Jainkoaz ditugun irudi
konbentzionalak hausten dituena: jenderik ahulena eta babesik gabeena
gurutziltzatzen jarraitzen duen munduko drama ahaztuz, Jainkoari kultu eman
nahi izatearen jarduera koloka jartzen duen Jainkoa da.
Jainkoa biktimekin bat eginez hil
bada, haren gurutziltzatzea erronka kezkagarria da Jesusen jarraitzaileentzat.
Ezin bereizi dugu Jainkoa errugabeen sufrimendutik. Ezin adoratu dugu Gurutziltzatua
eta bizkarra emanez bizi goseak, gerlak, miseriak joa den hainbat eta hainbat
jenderen sufrimenduaren aurrean.
Jainkoak guztiok interpelatuz
jarraitzen du gure egunetako gurutziltzatuen larrutik. Ez dugu zilegi egundoko
sufrimendu horren ikusle bezala bizitzen jarraitzea, geure inguruan
errugabetasun-ilusio geldo bat elikatuz. Matxinatu egin behar dugu ahaztearen
kultura horren aurka; gurutziltzatuengandik apartatzeko bidea ematen baitigu,
munduan den sufrimendu zuzengabe hori «urrunera» bidaliz, han oihurik,
lanturik, intziririk ateratzen ez duela.
Ezin hesitu gara geure «ongizatearen
gizartean», «gaizki izatearen beste gizarte» horretaz ahaztuz, zeinetan
milioika gizaki jaiotzen baita, soilik heriotza izan den bizitzako urte gutxira
erabat akabatzeko. Ez da gizatasunezkoa, ez kristaua, geure burua segurtasunean
kokatzea, soilik bizitza segurtasunik gabe eta mehatxatua ezagutzen dutenez
ahazturik.
Kristauek, Gurutziltzatuari
aurpegira begira jartzen garenean, Jainkoaren maitasun ezin atzemana
kontenplatzen dugu, gure salbaziorako emana izan baita hura heriotzaraino.
Patxadago begiratzen badiogu, aisa aurkituko dugu aurpegi horretan beste
gurutziltzatu asko eta askoren aurpegia: gugandik hurbil edo urrunago, gure
maitasun solidarioa eta errukibera eskatzen ari direnen aurpegia.
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Lagundu gure egunetako gurutziltzatuak aurkitzen.
Bidali hau.
2012ko apirilaren 1a
Erramu Igandea B
Markos 14,1─15,47
IDENTIFICADO
CON LAS VÍCTIMAS
Ni el poder de Roma ni las autoridades del
Templo pudieron soportar la novedad de Jesús. Su manera de entender y de vivir
a Dios era peligrosa. No defendía el imperio de Tiberio, llamaba a todos a
buscar el reino de Dios y su justicia. No le importaba romper la ley del sábado
ni las tradiciones religiosas, solo le preocupaba aliviar el sufrimiento de las
gentes enfermas y desnutridas de Galilea.
No
se lo perdonaron. Se identificaba demasiado con las víctimas inocentes del imperio
y con los olvidados por la religión del templo. Ejecutado sin piedad en una
cruz, en él se nos revela ahora Dios, identificado para siempre con todas las
víctimas inocentes de la historia. Al grito de todos ellos se une ahora el
grito de dolor del mismo Dios.
En
ese rostro desfigurado del Crucificado se nos revela un Dios sorprendente, que
rompe nuestras imágenes convencionales de Dios y pone en cuestión toda práctica
religiosa que pretenda dar culto a Dios olvidando el drama de un mundo donde se
sigue crucificando a los más débiles e indefensos.
Si
Dios ha muerto identificado con las víctimas, su crucifixión se convierte en un
desafío inquietante para los seguidores de Jesús. No podemos separar a Dios del
sufrimiento de los inocentes. No podemos adorar al Crucificado y vivir de
espaldas al sufrimiento de tantos seres humanos destruidos por el hambre, las
guerras o la miseria.
Dios
nos sigue interpelando desde los crucificados de nuestros días. No nos está
permitido seguir viviendo como espectadores de ese sufrimiento inmenso
alimentando una ingenua ilusión de inocencia. Nos hemos de rebelar contra esa
cultura del olvido, que nos permite aislarnos de los crucificados desplazando
el sufrimiento injusto que hay en el mundo hacia una "lejanía" donde
desaparece todo clamor, gemido o llanto.
No
nos podemos encerrar en nuestra "sociedad del bienestar", ignorando a
esa otra "sociedad del malestar" en la que millones de seres humanos
nacen solo para extinguirse a los pocos años de una vida que solo ha sido muerte.
No es humano ni cristiano instalarnos en la seguridad olvidando a quienes solo
conocen una vida insegura y amenazada.
Cuando
los cristianos levantamos nuestros ojos hasta el rostro del Crucificado,
contemplamos el amor insondable de Dios, entregado hasta la muerte por nuestra
salvación. Si lo miramos más detenidamente, pronto descubrimos en ese rostro el
de tantos otros crucificados que, lejos o cerca de nosotros, están reclamando
nuestro amor solidario y compasivo.
José
Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
Ayuda a descubrir los
crucificados de nuestros días. Pásalo.
|
1 de abril de
2012
Domingo de Ramos (B)
Marcos 14, 1¬15,47
|