Jesusen keinurik probokatzaile eta
eskandalagarriena izan zen, dudarik gabe, bekatariei sinpatia bereziaz harrera
egitea, hau da, gidari erlijiosoek zokoraturik zituzten eta gizartean, Legeaz
kanpo jokatzeatik, markatuak zirenei. Jende hura gehienik haserrarazten zuena,
Jesusek bekatariekin adiskidetsuki otorduak egitea zen.
Gehienetan, ahaztu egiten dugu
Jesusek egoera harrigarri bat sortu zuela bere garaiko gizartean. Bekatariak ez
doaz ihesi harengandik. Aitzitik, erakarririk sentitzen dira, bai Jesusek
berak, bai haren mezuak. Lukasek diosku: «bekatariak
eta zerga-biltzaileak Jesusengana hurbildu ohi ziren entzuteko». Badirudi,
Jesusen baitan harrera eta ulermena aurkitzen dutela, beste inon ez bezala.
Bitartean, fariseuen taldekoek eta
lege-maisuek, herriaren aurrean ospe moral eta erlijiosorik handiena duten
horiek, kritika egiten besterik ez dakite, Jesusen portaeraz eskandalizaturik: «Honek bekatariak onartzen ditu eta otorduak
egiten haiekin». Nolatan eser daiteke Jainkoaren gizon bat mahai berean
jende bekatari eta jendilaje harekin?
Jesusek ez zion sekula jaramonik
egin haien kritikari. Bazekien Jainkoa ez dela Epaile gogor eta zorrotza,
sinagogan lehen postuak hartzen zituzten maisu haiek, guztiz seguru, aipatzen
zuten bezalakoa. Jesusek ondo ezagutzen du Aitaren bihotza. Jainkoak ulertzen
die bekatariei; guztiei eskaintzen die bere barkazioa; ez du inor baztertzen;
dena du barkatzen. Inork ez luke lausotu edo desitxuratu behar Jainkoaren
barkazio atzeman ezin eta doako hori.
Horregatik, bere ulermena eta
adiskidetasuna eskaintzen die Jesusek. Prostituitu eta zerga-biltzaile haiek
Jainkoak onartzen dituela sentitu behar dute. Hori da lehenengo gauza. Ez dute
zertan beldur izan. Mahaian jar daitezke, ardoa edan dezakete eta kantari
jardun ere bai Jesusen ondoan. Honen harrerak barnea sendatzen die. Lotsa eta
umilazio orotatik libratzen ditu. Bizi-poza itzultzen die.
Diren bezalako onartzen ditu
Jesusek, aurrez ezer exijitu gabe. Bere bakea eta Jainkoaganako bere konfiantza
kutsatzen die, segurtasunik ez badu ere jokabidea aldatuz erantzungo diotela.
Jainkoaren errukiaz erabat fidatuz egiten du hori, badakielako Jainkoa haien
zain dagoela besoak zabalik, aita on bat galdua den seme batengana joan ohi den
bezala.
Jesusi leial jarraitu nahi dion
Eliza baten lehen egitekoa, ez da bekatariak kondenatzea, baizik ulertzea eta
harrera eskaintzea adiskidetsuki. Erroman egiaztatu ahal izan nuen hau duela
hilabete batzuk: Frantzisko aita santuak azpimarratzen zuenean Jainkoak beti
barkatzen duela, dena barkatzen duela, guztiei barkatzen diela… jendeak gogotsu
egiten zuen txalo. Segur aski, horixe da fede kaxkar eta duda-mudazko jende
askok Elizagandik argiro entzun beharrekoa.
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Adierazi Jainkoak guztiei eskaintzen dien
doako barkazioa. Bidali hau.
2019ko
irailaren 15a
Urteko 24. Igandea C
Lukas 15,1-32
EL GESTO MÁS ESCANDALOSO
El gesto más provocativo y escandaloso de Jesús fue, sin duda, su forma de acoger con simpatía especial a pecadoras y pecadores, excluidos por los dirigentes religiosos y marcados socialmente por su conducta al margen de la Ley. Lo que más irritaba era su costumbre de comer amistosamente con ellos.
De ordinario, olvidamos que Jesús creó
una situación sorprendente en la sociedad de su tiempo. Los pecadores no huyen
de él. Al contrario, se sienten atraídos por su persona y su mensaje. Lucas nos
dice que “los pecadores y publicanos solían acercarse a Jesús para
escucharle”. Al parecer, encuentran en él una acogida y comprensión que no
encuentran en ninguna otra parte.
Mientras tanto, los sectores fariseos y
los doctores de la Ley, los hombres de mayor prestigio moral y religioso ante
el pueblo, solo saben criticar escandalizados el comportamiento de Jesús: “Ese
acoge a los pecadores y come con ellos”. ¿Cómo puede un hombre de Dios
comer en la misma mesa con aquella gente pecadora e indeseable?
Jesús nunca hizo caso de sus críticas.
Sabía que Dios no es el Juez severo y riguroso del que hablaban con tanta
seguridad aquellos maestros que ocupaban los primeros asientos en las
sinagogas. El conoce bien el corazón del Padre. Dios entiende a los pecadores;
ofrece su perdón a todos; no excluye a nadie; lo perdona todo. Nadie ha de
oscurecer y desfigurar su perdón insondable y gratuito.
Por eso, Jesús les ofrece su
comprensión y su amistad. Aquellas prostitutas y recaudadores han de sentirse
acogidos por Dios. Es lo primero. Nada tienen que temer. Pueden sentarse a su
mesa, pueden beber vino y cantar cánticos junto a Jesús. Su acogida los va
curando por dentro. Los libera de la vergüenza y la humillación. Les devuelve
la alegría de vivir.
Jesús los acoge tal como son, sin
exigirles previamente nada. Les va contagiando su paz y su confianza en Dios,
sin estar seguro de que responderán cambiando de conducta. Lo hace confiando
totalmente en la misericordia de Dios que ya los está esperando con los brazos
abiertos, como un padre bueno que corre al encuentro de su hijo perdido.
La primera tarea de una Iglesia fiel a
Jesús no es condenar a los pecadores sino comprenderlos y acogerlos
amistosamente. En Roma pude comprobar hace unos meses que, siempre que el Papa
Francisco insistía en que Dios perdona siempre, perdona todo, perdona a
todos..., la gente aplaudía con entusiasmo. Seguramente es lo que mucha gente
de fe pequeña y vacilante necesita escuchar hoy con claridad de la Iglesia.
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