Gizarte modernoa gero eta indar handiagoz ari da ezartzen biziera jakin bat, berehalakoaren pragmatismoak markatua. Ozta-ozta dute interesik bizitzako galdera handiek. Ez dugu jada ez ziurtasun sendorik, ez konbentzimendu sakonik. Apurka apurka, izaki hutsal ari gara bihurtzen, topikoz beteriko, unean uneko ongizatea eta segurtasuna baino harago, gure eguneroko bizitza arnastu lezaketen barne-funtsik eta idealik gabeko.
Guztiz esanguratsua da behatzea
kristau ez gutxik duen jarrera orokortua «betiko salbamenaren» arazoari
dagokionez, duela oso gutxi hartaraino kezkatzen zuelarik; aski jendek ezabatu
egin du arazo hori bere kontzientziatik; batzuk, ezin dakigu zein arrazoiz,
«azken zoriontsu» baten eskubidedun sentitzen dira; beste batzuek ez dute
gogoratu nahi halako kaltea egin dien esperientzia erlijiosorik.
Lukasen kontakizunaren arabera,
ezezagun batek gizarte erlijioso hartan ohikoa zen galdera hau egin dio Jesusi:
«Gutxi al dira salbatuko direnak?»
Jesusek ez dio erantzun galderari zuzenean. Ez du gustuko horrelako arazo
antzuren inguruan espekulatzea, garaiko maisu batzuek oso atsegin bazuten ere.
Zuzenean, hondora doa eta funtsezkora: nola jokatu behar dugu Jainkoak guztiei
eskaintzen digun salbaziotik kanpo ez gelditzeko?
«Saia
zaitezte ate estutik sartzen». Hauek dira esan dizkien lehen hitzak.
Jainkoak guztiei ireki dizkigu betiko biziaren ateak, baina saiatu eta
ahalegindu beharra dugu hartatik sartzeko. Hau da jarrera sanoa. Jainkoagan
konfiantza, bai; arinkeriarik, ardura-ezik, sasi-segurtasunik, ez.
Hau azpimarratzen du Jesusek batik
bat: ez gaitezela engaina sasi-segurtasunarekin. Ez da aski Israel herriko
izatea; ez da aski Jesus bera ezagutu izana Galileako bideetan. Funtsezkoa,
orain berean sartzea da Jainkoaren erreinuan eta haren zuzentasunean. Izatez,
azken jaiotordutik kanpo geldituko direnak, hitzez hitz, «injustizia praktikatzen dutenak dira».
Konfiantza eta erantzukizuna
ukaitera gonbidatu gaitu Jesusek. Jainkoaren erreinuko azken jaiotorduan ez
dira eseriko Israelgo patriarkak eta profetak bakarrik. Han egongo dira munduko
zoko guztietatik etorritako paganoak ere. Barruan egotea ala kanpoan egotea,
Jainkoak guztiei eskaintzen digun salbazioari bakoitzak ematen dion
erantzunaren baitan dagoke.
Esaera batekin laburtu du Jesusek
bere mezua. Jainkoaren erreinuari dagokionez, «badira azkenak lehenengo izango direnak, eta lehenengoak azken izango
direnak». Argia da Jesusen oharpena. Gerta liteke, onartua izango den
segurtasuna duenik kanpoan gelditzea. Eta gerta liteke, itxuraz kanpoan
geldituko dela ematen duenik barruan gelditzea.
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Lagundu fedea konfiantzaz eta erantzukizunez
bizitzen. Bidali hau.
2019ko abuztuaren 25a
Urteko 21. Igandea C
Lukas 13,22-30
CONFIANZA,SÍ.FRIVOLIDAD,NO
La sociedad moderna va imponiendo cada
vez con más fuerza un estilo de vida marcado por el pragmatismo de lo
inmediato. Apenas interesan las grandes cuestiones de la existencia. Ya no
tenemos certezas firmes ni convicciones profundas. Poco a poco, nos vamos
convirtiendo en seres triviales, cargados de tópicos, sin consistencia interior
ni ideales que alienten nuestro vivir diario, más allá del bienestar y la
seguridad del momento.
Es muy significativo observar la
actitud generalizada de no pocos cristianos ante la cuestión de la “salvación
eterna” que tanto preocupaba solo hace pocos años: bastantes la han borrado sin
más de su conciencia; algunos, no se sabe bien por qué, se sienten con derecho
a un “final feliz”; otros no quieren recordar experiencias religiosas que les
han hecho mucho daño.
Según el relato de Lucas, un
desconocido hace a Jesús una pregunta frecuente en aquella sociedad religiosa: “¿Serán
pocos los que se salven?” Jesús no responde directamente a su pregunta. No
le interesa especular sobre ese tipo de cuestiones estériles, tan queridas por
algunos maestros de la época. Va directamente a lo esencial y decisivo: ¿cómo
hemos de actuar para no quedar excluidos de la salvación que Dios ofrece a
todos?
“Esforzaos en entrar por la puerta
estrecha”. Estas son sus primeras palabras. Dios nos abre a todos la puerta
de la vida eterna, pero hemos de esforzarnos y trabajar para entrar por ella.
Esta es la actitud sana. Confianza en Dios, sí; frivolidad, despreocupación y falsas
seguridades, no.
Jesús insiste, sobre todo, en no
engañarnos con falsas seguridades. No basta pertenecer al pueblo de Israel; no
es suficiente haber conocido personalmente a Jesús por los caminos de Galilea.
Lo decisivo es entrar desde ahora en el reino Dios y su justicia. De hecho, los
que quedan fuera del banquete final son, literalmente, “los que practican la
injusticia”.
Jesús invita a la confianza y la
responsabilidad. En el banquete final del reino de Dios no se sentarán solo los
patriarcas y profetas de Israel. Estarán también paganos venidos de todos los
rincones del mundo. Estar dentro o estar fuera depende de cómo responde cada
uno a la salvación que Dios ofrece a todos.
Jesús termina con un proverbio que
resume su mensaje. En relación al reino de Dios, “hay últimos que serán
primeros, y primeros que serán últimos”. Su advertencia es clara. Algunos
que se sienten seguros de ser admitidos pueden quedar fuera. Otros que parecen
excluidos de antemano pueden quedar dentro.
José
Antonio Pagola
Red
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25 de agosto de 2019
21
Tiempo ordinario (C)
Lucas
13, 22-30
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