Jesus jaiotordu batera joan da,
eskualdeko «fariseu handikietako batek» gonbidaturik.
Otordu berezia da, larunbatekoa, bezperatik arduraz prestatua. Ohi bezala,
gonbidatuak gonbidatzailearen adiskide dira, izen handiko fariseu, lege-maisu, herri
osoarentzat bizitza erlijiosoaren eredu.
Itxuraz, Jesus ez dago batere eroso.
Bere adiskide pobreen falta nabari du. Bidean eskean ikusi ohi duen jende hura.
Inork inoiz ere gonbidatzen ez duen hura. Ezer ez den hura: bizikidetzatik
baztertua, erlijioak ahaztua, ia guztiek gutxietsia. Jende hori da bere mahaian
eskuarki ikusi ohi dena.
Agur esan aurretik, gonbidatu
duenari mintzatzera doa Jesus. Ez doa otorduagatik eskerrak ematera;
alderantziz, haren kontzientziari astindu bat eman nahi dio, hain konbentzionala
ez den eta gizakoiagoa den biziera bat bizitzera gonbidatu nahi du: «Ez
gonbidatu zeure adiskideak, ezta senide, ahaide edo auzoko aberatsak ere; zeren
beraiek ere gonbidatu egingo zintuzkete… Aitzitik, otordu bat ematean,
gonbidatu behartsu, elbarri, herren eta itsuak. Zorionekoa zu orduan, ez
baitute zuri ordaintzerik! Zintzoak piztuko direnean jasoko duzu ordaina».
Beste behin, bizitza gizakoiago
bihurtzen ahalegindu da Jesus; horretarako, eskema eta irizpide batzuk hautsi
behar badira ere, oso errespetagarri direla iruditu arren, azpi-azpian oztopo
direnak mundua gizakoiago eta anai-arreba artekoago, Jainkoak nahi bezalako,
egiteko.
Eskuarki, harreman familiar, sozial,
politiko eta erlijiosoen ingurumen batean bizi ohi gara; haietaz baliatzen gara
geure interesak zaintzeko, baina kanpoan utziz ekarpenik ezin egin digutenak.
Geure bizitzara gonbidatu, beren aldetik gu gonbidatu ahal gaituztenak
gonbidatu ohi ditugu. Hori da guztia.
Probetxuzko harremanen esklabo izan
ohi gara; ez gara konturatzen, geure ongizatea sostengatzeko, jende jakin bat
baztertzera jotzen dugula: bizi ahal izateko gure doako solidaritatearen
premiarik handiena duena. Entzun ditzagun Frantzisko aitaren santuaren
ebanjelioaren arabera oihu hauek, Lampedusa uharte koxkorrean botatakoak:
«Ongizatearen kulturak sorgor bihurtu gaitu besteen garrasiaren aurrean».
«Axolarik ezaren globalizazioan murgildu gara». «Erantzukizunaren zentzua galdu
dugu».
Jesusen jarraitzaileok gogoan izan
behar dugu hau: Jainkoaren Erreinuari bideak urratzea ez datzala gizarte
erlijiosoago bat eraikitzean; ezta, beste sistema batzuk bezala, posible den
sistema politiko ordezko bat eragitean ere; baizik, guztien gainetik, azkena
den jendeagandik hasirik, guztientzat bizitza duinago baterako baldintzak
ahalbidetuko dituzten giza harremanak sortu eta garatzean.
Jose
Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Ezin baztertu ditugu geure
bizitzatik
pobreak. Bidali hau.
2019ko irailaren 1a
Urteko 22. Igandea C
Lukas 14,1.7-14
SIN EXCLUIR
Jesús asiste a un banquete invitado por
“uno de los principales fariseos” de la región. Es una comida especial
de sábado, preparada desde la víspera con todo esmero. Como es costumbre, los
invitados son amigos del anfitrión, fariseos de gran prestigio, doctores de la
ley, modelo de vida religiosa para todo el pueblo.
Al parecer, Jesús no se siente cómodo.
Echa en falta a sus amigos los pobres. Aquellas gentes que encuentra mendigando
por los caminos. Los que nunca son invitados por nadie. Los que no cuentan:
excluidos de la convivencia, olvidados por la religión, despreciados por casi
todos. Ellos son los que habitualmente se sientan a su mesa.
Antes de despedirse, Jesús se dirige al
que lo ha invitado. No es para agradecerle el banquete, sino para sacudir su
conciencia e invitarle a vivir con un estilo de vida menos convencional y más
humano: “No invites a tus amigos, ni a tus hermanos, ni a tus parientes ni a
los vecinos ricos porque corresponderán invitándote... Invita a los pobres,
lisiados, cojos y ciegos; dichoso tú porque no pueden pagarte; te pagarán
cuando resuciten los justos”.
Una vez más, Jesús se esfuerza por
humanizar la vida rompiendo, si hace falta, esquemas y criterios de actuación
que nos pueden parecer muy respetables, pero que, en el fondo, están indicando
nuestra resistencia a construir ese mundo mas humano y fraterno, querido por
Dios.
De ordinario, vivimos instalados en un
círculo de relaciones familiares, sociales, políticas o religiosas con las que
nos ayudamos mutuamente a cuidar de nuestros intereses dejando fuera a quienes
nada nos pueden aportar. Invitamos a nuestra vida a los que, a su vez, nos
pueden invitar. Eso es todo.
Esclavos de unas relaciones
interesadas, no somos conscientes de que nuestro bienestar solo se sostiene
excluyendo a quienes más necesitan de nuestra solidaridad gratuita, sencillamente, para
poder vivir. Hemos de escuchar los gritos evangélicos del Papa Francisco en la
pequeña isla de Lampedusa: “La cultura del bienestar nos hace insensibles a los
gritos de los demás”. “Hemos caído en la globalización de la indiferencia”.
“Hemos perdido el sentido de la responsabilidad”.
Los
seguidores de Jesús hemos de recordar que abrir caminos al Reino de Dios no
consiste en construir una sociedad más religiosa o en promover un sistema
político alternativo a otros también posibles, sino, ante todo, en generar y
desarrollar unas relaciones más humanas que hagan posible unas condiciones de
vida digna para todos empezando por los últimos.
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