José Antonio Pagola. Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Badakigu
Jesusen kontrako aurkaritza, historikoki, pixkana joan zela gauzatzen:
eskribauen errezeloa, lege-maisuen haserrea eta tenpluko buruzagien ukoa
handituz joan ziren, Jesus kondenatu eta gurutzera eramateraino.
Badu
horren berri Lukasek ere. Baina, nahita, bere kontakizuna behartuz bada ere,
esaten du jendaurrean izan duen lehen jardueran berean jarri zaiola jendea
Jesusi aurrez aurre. Hasieratik izan behar dute kontuan irakurleek ukoa izan
dela Jesusek, Profeta bezala agertu denean, bereen aldetik jasan duen
erreakzioa.
Nazareten
gertatua ez da gertaera bakana. Ez da iraganean gertatu eta bukatu den zerbait
ere. Jesusi hasieran berean, pobreen Profeta bezala, zapalduen askatzaile eta
bekatuen barkatzaile bezala agertu denean, egin dioten ukoa errepikatuz joan
daiteke mendetan barna.
Jesusen
jarraitzaileoi zail gertatzen zaigu haren alderdi profetikoa onartzea. Kasik
erabat ahaztu dugu bere garrantzia duen gauza bat. Jainkoa ez da haragitu apaiz
batengan, Tenpluko erlijioa zaintzeko sagaratua den horrengan. Ezta lege-maisu
batengan ere, legeak ezarria duen ordenua gordetzeari emana den horrengan.
Baizik eta profeta batengan haragitu eta agertu da, pobreei Berri Ona eta
zapalduei askapena hots egitera Espirituak bidali duen horrengan.
Ahaztu
egiten gara kristau-erlijioa ez dela beste erlijio bat gehiago; ez dela,
alegia, Jainkoarekiko beren harremanak bizitzeko Jesusen jarraitzaileei
sinesgai, erritu eta agindu egokiak emango lizkiekeen erlijio bat. Ez, baizik
eta erlijio profetikoa da, Jesus profetak eragindakoa, mundu gizatarrago bat
eratzeko, hau da, bere behin betiko salbazioa Jainkoagan gauzatzeko norabidea
duen mundu bat sustatzeko.
Kristauek
arriskua dugu alderdi profetikoa, Jesusen jarraitzaileok arnastu beharko
gintuzkeen hori, behin eta berriz alde batera uzteko. Kristau-historian barna
gertatu diren agerpen profetikoak eta guzti, egia izaten jarraitzen du Urs von
Balthasar teologo sonatuak esandako honek: Bigarren mendearen azken aldera
«oraino erabat desagertu ez den intzigarra jaitsi zen Elizaren espiritu
(profetikoaren) gainera».
Gaur,
sekularizazio modernoaren aurrean, «erlijiosotasuna» berriro ezarri nahirik,
kristauek arriskua dugu etorkizunerako bidea espiritu profetikorik gabe egin
nahi izateko. Horrela gertatzen bada, Nazareteko jendearena gerta dakiguke:
Jesus, gure mehatxuak gorabehera, gure artetik lasai pasa eta urrunduko da bere
bideari jarraitzeko. Ezerk ez dio galaraziko bere eginkizun askatzaileari
jarraitzea. Beste batzuek, kanpotik etorriek, antzemango diote haren indar
profetikoari eta onartuko haren egintza salbatzailea.
PRIVADOS DE ESPÍRITU PROFÉTICO
Sabemos que la oposición a Jesús se fue gestando poco a poco: el recelo de los escribas, la irritación de los maestros de la ley y el rechazo de los dirigentes del templo fueron creciendo hasta acabar en su condena y ejecución en la cruz.
También lo sabe el evangelista Lucas. Pero, intencionadamente, forzando incluso su propio relato, habla del rechazo frontal a Jesús en la primera actuación pública que describe. Desde el principio han de tomar conciencia los lectores de que el rechazo es la primera reacción que encuentra Jesús entre los suyos al presentarse como Profeta.
Lo sucedido en Nazaret no es un hecho aislado. Algo que sucedió en el pasado. El rechazo a Jesús cuando se presenta como Profeta de los pobres, liberador de los oprimidos y perdonador de los pecadores, se puede ir produciendo entre los suyos a lo largo de los siglos.
A los seguidores de Jesús nos cuesta aceptar su dimensión profética. Olvidamos casi por completo algo que tiene gran importancia. Dios no se ha encarnado en un sacerdote, consagrado a cuidar la religión del Templo. Tampoco en un letrado ocupado en defender el orden establecido por la Ley. Se ha encarnado y revelado en un Profeta enviado por el Espíritu a anunciar a los pobres la Buena Noticia y a los oprimidos la liberación.
Olvidamos que la religión cristiana no es una religión más, nacida para proporcionar a los seguidores de Jesús las creencias, ritos y preceptos adecuados para vivir su relación con Dios. Es una religión profética, impulsada por el Profeta Jesús para promover un mundo más humano, orientado hacia su salvación definitiva en Dios.
Los cristianos tenemos el riesgo de descuidar una y otra vez la dimensión profética que nos ha de animar a los seguidores de Jesús. A pesar de grandes manifestaciones proféticas que se han ido dando en la historian cristiana, no deja de ser verdad lo que afirma el reconocido teólogo H. von Balthasar: A finales de siglo segundo «cae sobre el espíritu profético de la Iglesia una escarcha que no ha vuelto a quitarse del todo».
Hoy, de nuevo, preocupados por restaurar «lo religioso» frente a la secularización moderna, los cristianos corremos el peligro de caminar hacia el futuro privados de espíritu profético. Si es así, nos puede suceder lo que a los vecinos de Nazaret: Jesús se abrirá paso entre nosotros y «se alejará» para proseguir su camino. Nada le impedirá seguir su tarea liberadora. Otros, venidos de fuera, reconocerán su fuerza profética y acogerán su acción salvadora.
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