Jesus hizketan ari da ikasleekin Filipoko
Zesarean, Jordan ibaiaren sorburutik hurbil. Pasadizo hau inportantea da
Mateoren ebanjelioan. Segur aski, ikasleek bi gauza hauek nahas ez ditzaten
nahi du: Jesusengandik jaiotzen ari diren «elizak»
eta berari buruz iritzi-mota guztiak bizi dituzten judu-elkarteak nahas ez
ditzaten.
Lehenik
eta behin, Elizaren erdigunean zein dagoen argitu behar da. Zuzenean galdetu
die Jesusen ikasleei: «Zuek, zein naizela
diozue?» Pedrok erantzun dio guztien izenean: «Mesias zara zu, Jainko biziaren Semea». Sumatu du, alegia, Jesus
ez dela itxaro duten Mesias bakarrik. «Jainko
biziaren Semea» da. Bizia den Jainkoa da, bizi den ororen iturria eta
jatorria. Jesusen misterioa atzeman du Pedrok haren hitz eta keinuetan,
jendeari osasuna, barkazioa eta bizi berria ematen dioten haietan.
Zorionak
eman dizkio Jesusek: «Zorionekoa zu… hori
zeruko nire Aitak bakarrik azaldu ahal izan baitizu». Ez da Jesusenganako
fede hori iratzar dezakeen «haragizko eta
hezurrezko» gizakirik. Gauza horiek Aitak xumeei agertzen dizkie, eta ez
jakintsuei eta adituei. Jesusen jarraitzaile xume horietakoa da Pedro,
Aitarekiko bihotza irekirik bizi diren horietakoa. Hori da Pedroren
handitasuna, baita benetako fededun ororena ere.
Ondoren,
promes nabarmen hau egin du Jesusek: «Pedro
zara zu eta harri honen gainean eraikiko dut nik neure Eliza». Eliza ez du
eraiki edozein batek. Jesusen berak eraiki du. Jesusek berak dei egin die bere
ikasleei, Jesusek berak bildu ditu bere inguruan. Berea du Jesusek Eliza.
Harengandik jaio da.
Baina
Jesus ez da zoroa, ez du eraiki hondar gainean. Pedro izango da Eliza honen
«arroka». Ez, noski, Pedroren izaeraren sendotasuna eta irmotasuna direla
medio, zeren, zintzoa eta grinatsua den arren, iraupenik gabea eta
kontraesanekoa baita. Bere indarra Jesusenganako bere fede xumetik datorkio.
Fededunen eredu da Pedro, eta Jesusekiko egiazko fedearen eragile da.
Hau
da Pedrok eta haren ondokoek Jesusen Elizari egiten dioten zerbitzu handia.
Pedro ez da «Jainko biziaren Semea»,
baizik «Jonasen semea». Eliza ez da
Pedrorena, baizik Jesusena. Jesus dago erdigunean. Jesus bakarrik ari da Eliza
eraikitzen bere Espirituaren bidez. Baina Pedro gonbit hau egiten ari zaigu:
bizi gaitezela Aitaren errebelazioari irekirik, bizi gaitezela Jesus ahaztu
gabe eta har dezagula haren Eliza zinezko fedez.
Egilea: Jose Antonio Pagola
Itzultzailea: Dionisio
Amundarain
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea. Izan lankide Jesusen Elizan. Bidali hau.
2020ko ekainaren 29a
San Pedroren eta San
Pauloren festaburua (A)
Mateo 10,26-33
Jesús conversa con sus discípulos en la región de Cesarea de Filipo, no lejos de las fuentes del Jordán. El episodio ocupa un lugar destacado en el evangelio de Mateo. Probablemente, quiere que sus lectores no confundan las «iglesias» que van naciendo de Jesús con las «sinagogas» o comunidades judías donde hay toda clase de opiniones sobre él.
Lo primero que hay que aclarar es quién
está en el centro de la
Iglesia. Jesús se lo pregunta directamente a sus discípulos:
«Vosotros, ¿quién decís que soy yo?». Pedro responde en nombre de todos:
«Tú eres el Mesías, el Hijo de Dios vivo». Intuye que Jesús no es sólo
el Mesías esperado. Es el «Hijo de Dios vivo». El Dios que es vida,
fuente y origen de todo lo que vive. Pedro capta el misterio de Jesús en sus
palabras y gestos que ponen salud, perdón y vida nueva en la gente.
Jesús le felicita: «Dichoso tú…
porque eso sólo te lo ha podido revelar mi Padre del cielo». Ningún ser
humano «de carne y hueso» puede despertar esa fe en Jesús. Esas cosas
las revela el Padre a los sencillos, no a los sabios y entendidos. Pedro
pertenece a esa categoría de seguidores sencillos de Jesús que viven con el
corazón abierto al Padre. Esta es la grandeza de Pedro y de todo verdadero
creyente.
Jesús hace a continuación una promesa
solemne: «Tú eres Pedro y sobre testa piedra yo edificaré mi Iglesia». La
Iglesia no la construye cualquiera. Es Jesús mismo quien la
edifica. Es él quien convoca a sus seguidores y los reúne en torno a su
persona. La Iglesia
es suya. Nace de él.
Pero Jesús no es un insensato que
construye sobre arena. Pedro será «roca» en esta Iglesia. No por la solidez y
firmeza de su temperamento pues, aunque es honesto y apasionado, también es
inconstante y contradictorio. Su fuerza proviene de su fe sencilla en Jesús.
Pedro es prototipo de los creyentes e impulsor de la verdadera fe en Jesús.
Este es el gran servicio de Pedro y sus
sucesores a la Iglesia
de Jesús. Pedro no es el «Hijo del Dios vivo», sino «hijo de Jonás».
La Iglesia no
es suya sino de Jesús. Sólo Jesús ocupa el centro. Sólo el la edifica con su
Espíritu. Pero Pedro invita a vivir abiertos a la revelación del Padre, a no
olvidar a Jesús y a centrar su Iglesia en la verdadera fe,
José Antonio Pagola
Red evangelizadora BUENAS
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29 de junio de 2020
Festividad de San Pedro y San Pablo (A)
Mateo
10, 26 – 33
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