José Antonio Pagola. Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Gure
bizitza, eskuarki, aski arin joan ohi da bide egiten. Gutxitan ausartzen gara
geure baitan murgil egiten. Zorabio antzeko bat eragiten digu geure barneari
begira jartzeak. Zein da neure baitan aurkitzen dudan izaki estrainio hori,
beldurrez eta galderez josia, zorion gose eta problemez ase, beti bila eta beti
asegabe?
Zer
jarrera hartu geure baitan nahastura arraro hori kontenplatzean: jatortasuna
eta miseria, handitasuna eta txikitasuna, mugatasuna eta mugagabetasuna?
Jabetzen gara San Agustinen nahasmenduaz, bere adiskiderik minenaren heriotzaz
kezkaturik, bizitzaz hausnartzen hasi denean: «Neuretzat, enigma handi bihurtu
naiz».
Bada
lehen jarrera posible bat. Etsi ona deritzo. Eta garenaz konformatzean datza.
Eguneroko geure bizitzan kokatu eta geure mugatasuna onartu. Jakina,
horretarako isilarazi beharra izango dugu edozein zurrumurru transzendentziaz.
Begiak itxi beharra izango dugu mugagabetasunerantz begiratzeko gonbita egiten
digun seinale orori. Gor bizi beharra izango dugu Misteriotik datorkigun
edozein deiarekiko.
Bada
beste jarrera posible bat bizitzaren bidegurutzearen aurrean. Erabateko
konfiantza. Onartzea geure bizitzan Misterioaren presentzia salbatzailea.
Misterioari geure barnea irekitzea geure izatearen hondoenetik. Jainkoa
onartzea geure izatearen sustrai eta zoritzat. Sinestea eskaintzen zaigun
salbazioan.
Jainko
Salbatzaileaz izan dezakegun konfiantza bete horretatik bakarrik uler daitezke
Jesusen hitz nahasgarri hauek: «Bere
bizitzaz kezkaturik dabilenak galdu egingo du; aitzitik, bere bizitzari
hertsiki lotzen ez zaionak gordeko du betiko biziraino». Gauza
erabakitzailea, geure barnea konfiantzaz irekitzea da Maitasun eta Onberatasun
ezin atzemana den Jainkoaren misterioari. Aitortzea eta onartzea, «Jainko geure
Aitaren inguruan grabitatzen» ari garen izaki garela. Paul Tillichek esaten
zuen bezala, «onartzea berak onartzen gaituela».
CONFIANZA ABSOLUTA
Nuestra vida discurre, por lo general, de manera bastante superficial. Pocas veces nos atrevemos a adentrarnos en nosotros mismos. Nos produce una especie de vértigo asomarnos a nuestra interioridad. ¿Quién es ese ser extraño que descubro dentro de mí, lleno de miedos e interrogantes, hambriento de felicidad y harto de problemas, siempre en búsqueda y siempre insatisfecho?
¿Qué postura adoptar al contemplar en nosotros esa mezcla extraña de nobleza y miseria, de grandeza y pequeñez, de finitud e infinitud? Entendemos el desconcierto de san Agustín, que, cuestionado por la muerte de su mejor amigo, se detiene a reflexionar sobre su vida: «Me he convertido en un gran enigma para mí mismo».
Hay una primera postura posible. Se llama resignación, y consiste en contentarnos con lo que somos. Instalarnos en nuestra pequeña vida de cada día y aceptar nuestra finitud. Naturalmente, para ello hemos de acallar cualquier rumor de trascendencia. Cerrar los ojos a toda señal que nos invite a mirar hacia el infinito. Permanecer sordos a toda llamada proveniente del Misterio.
Hay otra actitud posible ante la encrucijada de la vida. La confianza absoluta. Aceptar en nuestra vida la presencia salvadora del Misterio. Abrirnos a ella desde lo más hondo de nuestro ser. Acoger a Dios como raíz y destino de nuestro ser. Creer en la salvación que se nos ofrece.
Solo desde esa confianza plena en Dios Salvador se entienden esas desconcertantes palabras de Jesús: «Quien vive preocupado por su vida la perderá; en cambio, quien no se aferre excesivamente a ella la conservará para la vida eterna». Lo decisivo es abrirnos confiadamente al Misterio de un Dios que es Amor y Bondad insondables. Reconocer y aceptar que somos seres «gravitando en torno a Dios, nuestro Padre. Como decía Paul Tillich, «aceptar ser aceptados por él».
Domingo 5 Cuaresma - B (Juan 12,20-33)
18 de marzo 2018José Antonio Pagola
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