José Antonio Pagola. Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Ezaguna
da pasadizoa. Jesusek hamar lepradun sendatu ditu eta apaizengana bidali, beren
familiara itzultzeko baimena eman diezaieten. Horretan amaitzen ahal zen
kontakizuna. Baina, ez; haietako baten erreakzioa nabarmendu nahi izan du
ebanjelariak.
Behin
sendatuz gero, lepradunak ezkutatu egin dira eszenatik. Ez dakigu ezer haietaz.
Ematen du ez dela ezer gertatu haien bizitzan. Halaz guztiz, haietako batek «sendatua ikusi du bere burua» eta konturatu
da ezen erregalu handi bat egin diotela. Eta Jainkoa sumatu du sendatze haren
jatorrian. Bihotz-handi, itzuli egin da «Jainkoa
oihuka goratuz» eta «Jesusi
eskerrak emanez».
Eskuarki,
komentariogileek esker emate bezala interpretatu izan dute haren erreakzioa:
beste bederatziak esker txarreko dira; itzuli dena bakarrik da esker oneko.
Egia esan, badirudi horixe iradokitzen duela kontakizunak. Halaz guztiz, Jesus
ez da mintzo esker onaz. Dio ezen samariarra «Jainkoa
aintzatzera» itzuli dela. Eta Jainkoa aintzatzea eskerrak ematea
baino zerbait gehiago da.
Pertsona
bakoitzaren historia txikian, gaixotasunaren, oinazearen eta atsekabearen proba
bizi izan duenaren historian, esperientzia pribilegiatua da sendatu izana,
Jainkoa aintzatzeko gure izatearen Salbatzaile den aldetik. Hau dio Lyongo
Ireneo santuaren esapide sonatu batek: «Hona
zerk duen aintzatzen Jainkoa: bizia bete-betean duen gizakiak».
Sendatua izan den lepradunaren gorputz hori Jainkoaren aintza abesten duen
gorputza da.
Dena
dakigula uste izaten dugu geure organismoaren funtzionamenduaz; halere,
gaixotasun larri batetik norbait sendaturik ikusteak harrigarri izaten
jarraitzen du. Beti da «misterio» esperimentatzea nola oneratzen den gure
bizitza, nola indarberritzen garen, nola handitzen diren gure konfiantza eta
gure askatasuna.
Sendatzea
bezain errotiko eta oinarrizko esperientzia gutxi bizi izango ditugu, gaitzaren
gaineko eta herio-mehatxuaren gaineko biziaren garaipena esperimentatu ahal
izateko. Horregatik, Jainkoari, gure izatearen oinarri bezala eta bizi
berriaren jatorri bezala datorkigun Jainkoari modu berrian ongi etorri egiteko
ahalbidea eskaintzen zaigu sendatuak garela sumatzean.
Medikuntza
modernoak jende askori ahalbidetzen dio gaur egun sendatze-prozesua bizi ahal
izateko zoria, iraganean baino sarriago. Esker oneko izan behar genuke
sendagile horiekiko, baina sendatu zarela sumatzea, aldi berean, Jainkoarekin
harreman berriak izateko aukera eta estimulu ere izan daiteke. Ez-axolatik
federa igaro gintezke, ukatzetik ongi etorri egitera, zalantzatik konfiantzara,
ikaratik maitasunera.
Jainkoari eginiko ongi etorri honek senda
gaitzake kalte egiten diguten ikaratik, hutsunetik, zaurietatik. Errotzen ahal
gaitu bizitzan era osasungarriagoan eta askeagoan. Sendatzen ahal gaitu oso-osorik.
CURACIÓN
José Antonio Pagola
El
episodio es conocido. Jesús cura a diez leprosos enviándolos a los sacerdotes
para que les autoricen a volver sanos a sus familias. El relato podía haber
terminado aquí. Al evangelista, sin embargo, le interesa destacar la reacción
de uno de ellos.
Una
vez curados, los leprosos desaparecen de escena. Nada sabemos de ellos. Parece
como si nada se hubiera producido en sus vidas. Sin embargo, uno de ellos «ve que está curado» y comprende que algo
grande se le ha regalado: Dios está en el origen de aquella curación.
Entusiasmado, vuelve «alabando a Dios a
grandes gritos» y «dando
gracias a Jesús».
Por
lo general, los comentaristas interpretan su reacción en clave de
agradecimiento: los nueve son unos desagradecidos; solo el que ha vuelto sabe
agradecer. Ciertamente es lo que parece sugerir el relato. Sin embargo, Jesús
no habla de agradecimiento. Dice que el samaritano ha vuelto «para dar gloria a Dios». Y dar gloria a
Dios es mucho más que decir gracias.
Dentro
de la pequeña historia de cada persona, probada por enfermedades, dolencias y
aflicciones, la curación es una experiencia privilegiada para dar gloria a Dios
como Salvador de nuestro ser. Así dice una célebre fórmula de san Ireneo de
Lion: «Lo que a Dios le da gloria es un
hombre lleno de vida». Ese cuerpo curado del leproso es un cuerpo
que canta la gloria de Dios.
Creemos
saberlo todo sobre el funcionamiento de nuestro organismo, pero la curación de
una grave enfermedad no deja de sorprendernos. Siempre es un «misterio»
experimentar en nosotros cómo se recupera la vida, cómo se reafirman nuestras
fuerzas y cómo crece nuestra confianza y nuestra libertad.
Pocas
experiencias podremos vivir tan radicales y básicas como la sanación, para
experimentar la victoria frente al mal y el triunfo de la vida sobre la amenaza
de la muerte. Por eso, al curarnos, se nos ofrece la posibilidad de acoger de
forma renovada a Dios que viene a nosotros como fundamento de nuestro ser y
fuente de vida nueva.
La
medicina moderna permite hoy a muchas personas vivir el proceso de curación con
más frecuencia que en tiempos pasados. Hemos de agradecer a quienes nos curan,
pero la sanación puede ser, además, ocasión y estímulo para iniciar una nueva
relación con Dios. Podemos pasar de la indiferencia a la fe, del rechazo a la
acogida, de la duda a la confianza, del temor al amor.
Esta
acogida sana de Dios nos puede curar de miedos, vacíos y heridas que nos hacen
daño. Nos puede enraizar en la vida de manera más saludable y liberada. Nos
puede sanar integralmente.
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