José Antonio Pagola. Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Lukasek
eta Mateok, nork bere ebanjelioan, Jesusen hitz batzuk dakartzate, dudarik gabe
haren ikaslerik hurbilekoengan sakon ezarriak gelditu zirenak. Segur aski,
ikasleekin Galileako herrixketan zebilenean esango zituen, jatekoaren eskean,
ostatu bila edo bertakoen artean ate joka zebilenean.
Apika,
ez zuten beti nahi bezalako erantzunik jasotzen, baina Jesusek ez zuen
etsitzen. Erabatekoa zuen Aitarekiko konfiantza. Ikasleek ere Aitagan
konfiantza izaten ikasi behar dute: «Hauxe
esaten dizuet: Eskatu, eta emango dizue Jainkoak; bilatu, eta aurkituko duzue;
jo atea, eta zabalduko zaizue». Jesusek badaki zer ari den esaten,
hauxe baitu bere esperientzia: «eskatzen
duenak hartu egiten du, bilatzen duenak aurkitu eta ate joka ari denari ireki
egiten zaio».
Konfiantza
da Elizak bizi duen krisialdi eta nahasmendu honetan Jesusengandik, zerbait
izatekotan, berrikasi beharrekoa. Ez, noski, jarrera xinplea biziz, aldi hobeen
geldoturik zain jarriz beren burua lasaitzen dutenak bezala. Askoz gutxiago
jarrera pasiboa eta erantzukizunik gabea biziz, baizik Jesusi, Kristori,
jarraitzeko portaera ebanjelikoa eta profetikoa hartuz. Izatez, Jesusen hiru
gonbitek Jainkoaganako oinarrizko konfiantza bera markatzen badute ere, haren
hizkerak ñabardura desberdinak iradokitzen ditu.
«Eskatu»:
pobrearen jarrera berezia da, bere ahaleginez lortu ezin duenak beste
norbaitengandik hartu behar duenaren jarrera. Honela irudikatzen ditu Jesusek
bere jarraitzaileak: gizon-emakume pobre bezala, beren ahuldadearen eta
pobretasunaren jakinaren gaineko, harrokeria eta buruaskitasun izpirik gabeko
bezala. Ez da inolako ezbeharra Eliza pobre batean bizitzea, ahulean, botererik
gabean. Aitzitik, hau da gauza negargarria: Jesusi jarraitu nahi izatea, baina
Aitagandik bakarrik etor daitekeena munduari eskatuz.
«Bilatu»:
Kontua ez da eskatzea soilik. Gainera, mugitzea da, zerbait lortzeko urratsak
egin beharra: ezkutuan edo tapaturik dagoelako ikusten ez dugun hura lortzeko.
Honela irudikatzen ditu Jesusek bere jarraitzaileak: «Jainkoaren erreinuaren
eta haren zuzentasunaren bilatzaile bezala». Normala da gaur Eliza zurt eginik
bizitzea ziurtasunik gabeko etorkizunaren aurrean. Beste hau da harritzekoa:
pausorik ez ematea guztiek batean bide berrien bila gaur egungo kulturan
Ebanjelioa ereiteko.
«Jo atea»:
hurbil dugula sentitu ez, baina entzuten eta kasu egiten ahal digula uste
dugunari oihu egitea da. Horrela egiten zion oihu Jesusek Aitari gurutzean.
Ulertzekoa da gaur kristau askoren fedea, kultura aurremoderno baten
adierazten, ospatzen eta bizitzen ikasi zuten hura, lausoturik gelditzea. Beste
hau da gauza tamalgarria: ez garela ahalegintzen Jesusi jarraitzen Jainkoari
oihu eginez gaur egungo munduko kontraesanen, gatazken eta galdekizunen
artetik.
REAPRENDER LA CONFIANZA
José Antonio Pagola
Lucas
y Mateo han recogido en sus respectivos evangelios unas palabras de Jesús que,
sin duda, quedaron muy grabadas en sus seguidores más cercanos. Es fácil que
las haya pronunciado mientras se movía con sus discípulos por las aldeas de
Galilea, pidiendo algo de comer, buscando acogida o llamando a la puerta de los
vecinos.
Probablemente,
no siempre reciben la respuesta deseada, pero Jesús no se desalienta. Su
confianza en el Padre es absoluta. Sus seguidores han de aprender a confiar
como él: «Os digo a vosotros: pedid y se os
dará, buscad y hallaréis, llamad y se os abrirá». Jesús sabe lo que
está diciendo pues su experiencia es esta: «quien
pide recibe, quien busca halla, y al que llama se le abre».
Si
algo hemos de reaprender de Jesús en estos tiempos de crisis y desconcierto en
su Iglesia es la confianza. No como una actitud ingenua de quienes se
tranquilizan esperando tiempos mejores. Menos aún como una postura pasiva e
irresponsable, sino como el comportamiento más evangélico y profético de seguir
hoy a Jesús, el Cristo. De hecho, aunque sus tres invitaciones apuntan hacia la
misma actitud básica de confianza en Dios, su lenguaje sugiere diversos
matices.
«Pedir»
es la actitud propia del pobre que necesita recibir de otro lo que no puede
conseguir con su propio esfuerzo. Así imaginaba Jesús a sus seguidores: como
hombres y mujeres pobres, conscientes de su fragilidad e indigencia, sin rastro
alguno de orgullo o autosuficiencia. No es una desgracia vivir en una Iglesia
pobre, débil y privada de poder. Lo deplorable es pretender seguir hoy a Jesús
pidiendo al mundo una protección que solo nos puede venir del Padre.
«Buscar»
no es solo pedir. Es, además, moverse, dar pasos para alcanzar algo que se nos
oculta porque está encubierto o escondido. Así ve Jesús a sus seguidores: como
«buscadores del reino de Dios y su justicia». Es normal vivir hoy en una
Iglesia desconcertada ante un futuro incierto. Lo extraño es no movilizarnos
para buscar juntos caminos nuevos para sembrar el Evangelio en la cultura
moderna.
«Llamar»
es gritar a alguien al que no sentimos cerca, pero creemos que nos puede
escuchar y atender. Así gritaba Jesús al Padre en la soledad de la cruz. Es
explicable que se oscurezca hoy la fe de no pocos cristianos que aprendieron a
decirla, celebrarla y vivirla en una cultura premoderna. Lo lamentable es que
no nos esforcemos más por aprender a seguir hoy a Jesús gritando a Dios desde
las contradicciones, conflictos e interrogantes del mundo actual.
17 Tiempo ordinario - C
(Lucas 11,1-13)
(Lucas 11,1-13)
24 de julio 2016
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