José Antonio Pagola. Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Ebanjelioen
arabera, Jesusek bizi izan dituen tentazioak ez dira izan alde moralekoak. Bere
egitekoa edo misioa oker ulertu eta bizitzeko proposatu zaizkion planteamendu
dira. Horregatik, haren erreakzioa eredu izan beharko genuke geure portaera
moralerako; batez ere, Jesusek gomendatu digun misiotik ez desbideratzeko azti
egon beharra agertzen digu.
Guztien
gainetik, gaurko Elizak eta hura eratzen dugunek senti ditzakegunak argiago eta
erantzukizun handiagoz identifikatzeko laguntza izan ahal ditugu Jesusen
tentazioak. Nolatan izan gintezke Jesusekiko Eliza leial, gaur haren
egitasmotik eta bizieratik desbidera gaitzaketen tentaziorik arriskutsuenak
kontuan hartzen ez baditugu?
Lehenengo tentaldian, Jesusek uko egin dio Jainkoaz baliatzeari harriak ogi «bihurtu» eta gosea horrela asetzeko. Ez du
hartu nahi bide hori. Ez du bizi nahi bere onurari begira. Ez du hartu nahi
Aita era berekoian. Jainkoaren hitz bizia izango du janari. Jendearen gosea
asetzeko bakarrik «ugalduko ditu»
ogiak.
Hau da, segur aski, lurralde aberatseko kristauen
tentaziorik larriena: erlijioaz baliatzea geure ongizate materialerako, geure
kontzientzia lasaitu eta kristautasuna errukirik gabe uzteko, «non dira zuen haurrideak?» dei eginez
jarraitzen duen Jainkoari ezentzunarena eginez.
Bigarren tentaldian,
Jesusek uko egin dio «boterea eta aintza» lortzeari: boteretsu guztiak bezala, «deabruak» inspiraturiko boterearen
abusu, gezur eta zuzengabekeriaren meneko bihurtzeari. Jainkoaren erreinua ezin
da ezarri, eskaini egiten da maitasunez. Soilik, pobreen, ahulen eta
babesgabeen Jainkoa gurtuko du.
Ahalmen soziala galtzen ari den aldi honetan, beste
garai bateko «boterea eta aintza»
lortu nahi izateko tentazioa izan lezake Elizak, gizartearen gain botere
absolutua bera ere duelakoan. Aukera historikoa galtzen ari gara: gaur egungo
gizon-emakumeen aurrean, maitasunaren eta esperantzaren premia hain handia
duten honetan, zerbitzu apalaren eta bidelagun izatearen bide berriari
ekitearen aukera.
Hirugarren tentaldian,
Jesusek uko egin dio arrakasta errazera eta arrandiara jotzeari bere misioa
betetzeko. Ez du izan nahi mesias triunfalista. Jainkoa ez du jarriko bere
harrokeriaren zerbitzura. Baizik eta, zerbitzari izango da bereen artean.
Beti izango da tentagarri eremu erlijiosoaz
baliatzea, norberaren izen ona, sona eta entzutea lortzeko. Ezer gutxi izan
daiteke barregarriago Jesusi jarraitzeko orduan arrandiaren eta ohorearen bila
ibiltzea baino. Kalte
egiten dio horrek Elizari eta egiaren esparru izatea kentzen dio.
IDENTIFICAR LAS TENTACIONES
José Antonio Pagola
Según
los evangelios, las tentaciones experimentadas por Jesús no son propiamente de
orden moral. Son planteamientos en los que se le proponen maneras falsas de
entender y vivir su misión. Por eso, su reacción nos sirve de modelo para nuestro
comportamiento moral, pero, sobre todo, nos alerta para no desviarnos de la
misión que Jesús ha confiado a sus seguidores.
Antes
que nada, sus tentaciones nos ayudan a identificar con más lucidez y
responsabilidad las que puede experimentar hoy su Iglesia y quienes la
formamos. ¿Cómo seremos una Iglesia fiel a Jesús si no somos conscientes de las
tentaciones más peligrosas que nos pueden desviar hoy de su proyecto y estilo
de vida?
En la primera tentación, Jesús renuncia a utilizar a Dios para «convertir» las piedras en panes y saciar
así su hambre. No seguirá ese camino. No vivirá buscando su propio interés. No
utilizará al Padre de manera egoísta. Se alimentará de la Palabra viva de Dios, solo
«multiplicará» los panes para
alimentar el hambre de la gente.
Esta
es probablemente la tentación más grave de los cristianos de los países ricos:
utilizar la religión para completar nuestro bienestar material, tranquilizar
nuestras conciencias y vaciar nuestro cristianismo de compasión, viviendo
sordos a la voz de Dios que nos sigue gritando ¿dónde están vuestros hermanos?
En la segunda tentación, Jesús renuncia a obtener «poder
y gloria» a condición de someterse como todos los poderosos a los
abusos, mentiras e injusticias en que se apoya el poder inspirado por el «diablo». El reino de Dios no se impone,
se ofrece con amor, solo adorará al Dios de los pobres, débiles e indefensos.
En
estos tiempos de pérdida de poder social es tentador para la Iglesia tratar de
recuperar el «poder y la gloria»
de otros tiempos pretendiendo incluso un poder absoluto sobre la sociedad.
Estamos perdiendo una oportunidad histórica para entrar por un camino nuevo de
servicio humilde y de acompañamiento fraterno al hombre y a la mujer de hoy,
tan necesitados de amor y de esperanza.
En la tercera tentación, Jesús renuncia a cumplir su misión recurriendo al éxito
fácil y la ostentación. No será un Mesías triunfalista. Nunca pondrá a Dios al
servicio de su vanagloria. Estará entre los suyos como el que sirve.
Siempre
será tentador para algunos utilizar el espacio religioso para buscar
reputación, renombre y prestigio. Pocas cosas son más ridículas en el
seguimiento a Jesús que la ostentación y la búsqueda de honores. Hacen daño a la Iglesia y la vacían de
verdad.
1 Cuaresma - C
(Lucas 4,1-13)
(Lucas 4,1-13)
14 de febrero 2016
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