José Antonio Pagola. Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Galileako aintzirako mirarizko arrantza oso
herrikoia izan zen lehen kristauen artean. Ebanjelari batek baino gehiagok
dakar pasadizo hori, baina Lukasek bakarrik erantsi dio eszena hunkigarria,
zeinetan Simon Pedro, aldi berean fededun eta bekatari zen ikasle hura, baita
protagonista.
Fede-gizona da Pedro, Jesusek liluratua. Bere
esperientziak berak baino indar handiagoa dute harentzat Jesusek hitzek.
Ondotxo daki Pedrok inork ez diola ekiten aintziran arrantza egiteari
eguerdian, batez ere gauez ezer harrapatu ez badu. Baina Jesusek agindu dio eta
Pedrok konfiantza osoa du harengan: «Zure hitzean finkatuz, botako ditut sareak».
Aldi berean, bihotz egiazalea da Pedro.
Lorturiko arrainketa izugarriaz harriturik, «Jesusen oinetara erori da» eta
berezkotasun miresgarriz diotso: «Aldendu nigandik, Jauna, bekataria bainaiz».
Guztien aurrean aitortu du Pedrok bekatari dela eta ez dela gai inolaz ere
Jesusen ondoan bizitzeko.
Jesus, ordea, ez da izutu bere ondoan ikasle
bekatari bat izateaz. Aitzitik, bere burua bekataritzat badu, hobeto ulertu
ahal izango du Pedrok Jesus: guztientzat barkatzaile dela eta bekatarientzat
eta desiragarri ez direnentzat abegikor. «Ez beldur izan. Gaurdanik giza arrantzale izanen
zara». Ikasle bekatari izatearen beldurra kendu dio Jesusek, eta
bere misio-lagun bihurtu du, era guztietako gizon-emakumeak elkartu eta
Jainkoaren egitasmo salbatzailean sartzera deitzeko.
Zergatik egiten dio hain gogor Elizak bere
bekatuak aitortzeari eta bere konbertsio-beharra agertzeari? Jesu Kristorena da
Eliza, baina Eliza ez da Jesu Kristo. Inork ez du zertan harritu Elizan bekatua
izateaz. «Santua» da Eliza, Jesusen Espirituak eraginik bizi delako; baina
«bekatari» da, hainbatetan Espiritu horri aurre egiten eta ebanjeliotik
urruntzen delako. Fededunen baitan eta erakundeetan dago bekatua: hierarkia
baitan eta Jainkoaren herrian; artzainen baitan eta kristau-elkarteetan.
Guztiek dugu bihotz-berritu beharra.
Oso gauza larri da egia ezkutatzen ibiltzea,
bihotz-berritzeko eta berriztatzeko dinamikan konprometitzea eragozten baitigu.
Bestetik, ez ote ebanjelioaren antzekoagoa Eliza ahul eta zaurigarria, bere
bekatua aitortzeko adorea duena, bere miseriak munduaren aurrean nola
ezkutatuko, alferrik eta lortu ezinik, ari dena baino? Ez ote sinesgarriago
gure elkarteak Kristoren zeregin ebanjelizatzailean ari direnean, beren
bekatuak apal-apal aitortuz eta beti ebanjelioaren antzekoago biziera egiten
ahaleginduz? Ez ote dugu gaur ere zer ikasi handia Jesusen oinetan bere burua
bekatari aitortu duen Pedro apostoluagandik?
RECONOCER EL PECADO
José Antonio Pagola
El relato de «la pesca milagrosa» en el lago de
Galilea fue muy popular entre los primeros cristianos. Varios evangelistas
recogen el episodio, pero solo Lucas culmina la narración con una escena
conmovedora que tiene por protagonista a Simón Pedro, discípulo creyente y
pecador al mismo tiempo.
Pedro es un hombre de fe, seducido por Jesús.
Sus palabras tienen para él más fuerza que su propia experiencia. Pedro sabe
que nadie se pone a pescar al mediodía en el lago, sobre todo si no ha
capturado nada por la noche. Pero se lo ha dicho Jesús y Pedro confía
totalmente en él: «Apoyado en tu palabra, echaré las redes».
Pedro es, al mismo tiempo, un hombre de corazón
sincero. Sorprendido por la enorme pesca obtenida, «se
arroja a los pies de Jesús» y
con una espontaneidad admirable le dice: «Apártate de mí, que soy pecador». Pedro
reconoce, ante todos, su pecado y su absoluta indignidad para convivir de cerca
con Jesús.
Jesús no se asusta de tener junto a sí a un
discípulo pecador. Al contrario, si se siente pecador, Pedro podrá comprender
mejor su mensaje de perdón para todos y su acogida a pecadores e indeseables. «No temas. Desde ahora, serás pescador de hombres».
Jesús le quita el miedo a ser un discípulo pecador y lo asocia a su misión de
reunir y convocar a hombres y mujeres de toda condición a entrar en el proyecto
salvador de Dios.
¿Por qué la Iglesia se resiste tanto a reconocer sus pecados y
confesar su necesidad de conversión? La Iglesia es de Jesucristo, pero ella no es
Jesucristo. A nadie puede extrañar que en ella haya pecado. La Iglesia es «santa» porque
vive animada por el Espíritu Santo de Jesús, pero es «pecadora» porque no pocas
veces se resiste a ese Espíritu y se aleja del evangelio. El pecado está en los
creyentes y en las instituciones; en la jerarquía y en el pueblo de Dios; en
los pastores y en las comunidades cristianas. Todos necesitamos conversión.
Es muy grave habituarnos a ocultar la verdad
pues nos impide comprometernos en una dinámica de conversión y renovación. Por
otra parte, ¿no es más evangélica una Iglesia frágil y vulnerable que tiene el
coraje de reconocer su pecado, que una institución empeñada inútilmente en ocultar
al mundo sus miserias? ¿No son más creíbles nuestras comunidades cuando
colaboran con Cristo en la tarea evangelizadora, reconociendo humildemente sus
pecados y comprometiéndose a una vida cada vez más evangélica? ¿No tenemos
mucho que aprender también hoy del gran apóstol Pedro reconociendo su pecado a
los pies de Jesús?
5 Tiempo ordinario - C
(Lucas 5,1-11)
(Lucas 5,1-11)
07 de febrero 2016
No hay comentarios:
Publicar un comentario