José Antonio Pagola. Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Jesusen
jardueraz hitz egiten hasi aurretik, garbi utzi nahi izan die Lukasek
irakurleei zein den Galileako Profetari eragiten dion grina eta zein duen hark
bere jardueraren jomuga. Kristauak jakin beharra du norantz eragiten dion
Jesusi Jainkoaren Espirituak, zeren hari jarraitzeko haren bidea hartu behar
baitu berak ere.
Xeheki
deskribatu du Lukasek zer egin duen Jesusek bere herriko sinagogan: zutitu,
liburu santua hartu, Isaiasen pasartea aurkitu, testua irakurri, liburua itxi,
laguntzaileari itzuli eta eseri. Guztiek behar dituzte adi entzun Jesusek
aukeraturiko hitzak, Jainkoak zertara bidali duen Jesusek uste duena adierazten
baitute.
Gauza
harrigarria: testua ez da mintzo erlijio bat, gutxi asko ona, antolatzeaz edo
kultu duinago bat ezartzeaz; aitzitik, pobreenei eta zoritxarrekoei askapena,
esperantza, argia eta Jainkoaren onginahia adierazteaz ari da. Hona zer
irakurri duen Jesusek: «Jaunaren Espiritua
nigan da, igurtzi bainau. Pobreei Berri Ona hots egitera bidali nau, gatibuei
askatasuna iragartzera, itsuei ikuspena ematera. Zapalduak askatzera; Jaunaren
onginahiaren urtea aldarrikatzera». Bukatzean, esan die: «Gaur bete da entzun duzuen Idazki hau».
Jesus
baitan da Jainkoaren Espiritua, eta pobreengana bidali du; haren bizitza osoa
premiatsuengana, zapalduengana, umiliarazitakoengana bideratu du. Hori dugu
geure norabidea haren jarraitzaileok. Hori da Jainkoak, Jesusengan gizon egin
den Jainkoak, giza historiari ezarri nahi dion norabidea. Azkenek lehenengo
izan behar dute bizitza duin, aske eta zorioneko hori ezagutzen, Jainkoak
oraindanik beretik bere seme-alaba guztientzat nahi duen hori.
Ezin
ahaztu gintezke horretaz. «Pobreekiko aukera egitea» ez da hogeigarren mendeko
teologo bakan batzuen asmakizuna, ezta Vatikano
II.a kontzilioaren ondoren abiatutako moda bat ere. Jainkoaren
Espirituak, Jesusen bizitza osoa arnastu duen hark, eginiko aukera da, eta
haren jarraitzaileok giza historian txertatu behar duguna. Hau esan zuen Paulo VI.ak: Elizaren eginbeharra da «askapena jaio dadin laguntzea... eta erabatekoa izan
dadin lan egitea».
Ezinezkoa
da Jesu Kristo nork bere bizi egitea eta hura hots egitea, azkenak defendituz
ez bada, baztertuekin bat eginez ez bada. Jesusen Elizan egiten eta handik
aldarrikatzen duguna sufritzen dutenek gauza ontzat eta askatzailetzat hartzen
ez badute, zer ebanjelio ari gara hots egiten?, zein Jesusi ari gara
jarraitzen?, zertan dihardugu? Argiago esanda: zer uste dugu kristauok?,
Jesusen norabide bera hartu al dugu?
EN LA MISMA DIRECCIÓN
José Antonio Pagola
Antes
de comenzar a narrar la actividad de Jesús, Lucas quiere dejar muy claro a sus
lectores cuál es la pasión que impulsa al Profeta de Galilea y cuál es la meta
de toda su actuación. Los cristianos han de saber en qué dirección empuja a
Jesús el Espíritu de Dios, pues seguirlo es precisamente caminar en su misma
dirección.
Lucas
describe con todo detalle lo que hace Jesús en la sinagoga de su pueblo: se
pone de pie, recibe el libro sagrado, busca él mismo un pasaje de Isaías, lee
el texto, cierra el libro, lo devuelve y se sienta. Todos han de escuchar con
atención las palabras escogidas por Jesús pues exponen la tarea a la que se
siente enviado por Dios.
Sorprendentemente,
el texto no habla de organizar una religión más perfecta o de implantar un
culto más digno, sino de comunicar liberación, esperanza, luz y gracia a los
más pobres y desgraciados. Esto es lo que lee. «El Espíritu del Señor está sobre mí, porque me ha ungido. Me ha enviado
a anunciar la Buena
Noticia a los pobres, para anunciar a los cautivos la
libertad, y a los ciegos la vista. Para dar libertad a los oprimidos; para
anunciar el año de gracia del Señor». Al terminar, les dice: «Hoy se cumple esta Escritura que acabáis de oír».
El
Espíritu de Dios está en Jesús enviándolo a los pobres, orientando toda su vida
hacia los más necesitados, oprimidos y humillados. En esta dirección hemos de
trabajar sus seguidores. Esta es la orientación que Dios, encarnado en Jesús,
quiere imprimir a la historia humana. Los últimos han de ser los primeros en
conocer esa vida más digna, liberada y dichosa que Dios quiere ya desde ahora
para todos sus hijos e hijas.
No
lo hemos de olvidar. La «opción por los pobres» no es un invento de unos
teólogos del siglo veinte, ni una moda puesta en circulación después del Vaticano II. Es la opción del
Espíritu de Dios que anima la vida entera de Jesús, y que sus seguidores hemos
de introducir en la historia humana. Lo decía Pablo VI: es un deber de la Iglesia «ayudar a que nazca la liberación... y hacer que sea
total».
No
es posible vivir y anunciar a Jesucristo si no es desde la defensa de los
últimos y la solidaridad con los excluidos. Si lo que hacemos y proclamamos
desde la Iglesia
de Jesús no es captado como algo bueno y liberador por los que más sufren, ¿qué
evangelio estamos predicando? ¿A qué Jesús estamos siguiendo? ¿Qué
espiritualidad estamos promoviendo? Dicho de manera clara: ¿qué impresión
tenemos en la iglesia actual? ¿Estamos caminando en la misma dirección que
Jesús?
3 Tiempo ordinario - C
(Lucas 1,1-4; 4,14-21)
(Lucas 1,1-4; 4,14-21)
24 de enero 2016
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