José Antonio Pagola. Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Lukasek
ardura berezia agertu du une hartan botere politikoa eta erlijiosoa
kontrolatzen duten pertsonen izenak zehatz emateko. Bere esku dute haiek guztia
planifikatzea eta gidatzea. Alabaina, Jesu Kristoren gertaera erabakitzailea
haien eraginaren eta boterearen eremuz kanpo prestatu eta gauzatu da, haiek
ezer jakin eta erabaki gabe.
Horrela
agertu ohi da beti munduan eta gure bizitzan gauzarik funtsezkoena. Horrela
sartu ohi da giza historian Jainkoaren grazia eta salbazioa. Funtsezkoena ez da
egoten boteretsuen esku. Guztiz labur dio Lukasek: «Jainkoaren hitza basamortuan etorri zitzaion Joani», ez
inperioko Erroma hiriburuan, ezta Jerusalemgo Tenpluaren barne sakratuan.
Ezin
da inon entzun basamortuan baino hobeto mundua aldatzeko Jainkoak dagien deia.
Egiaren lurraldea da basamortua. Funtsezkoa bizitzeko tokia da. Han ez da
lekurik alferrik den ezertarako. Han ezin bizi da inor premiazko ez diren
gauzak pilatuz. Ezinezkoa da han luxua eta arrandia. Bizitza norabidetzeko bide
egokiaren bila ibiltzea da gauza nagusia.
Horregatik,
profeta askok basamortua amestu ohi zuen, bizitzan gauzarik xumeena eta
funtsezkoena denaren sinboloa delako; Jainkoaren aurkako hainbat
desleialtasunek eta herriaren aurkako hainbat zuzengabekeriak kutsatu gabeko
biziaren sinbolo delako. Basamortuaren ingurumen horretan, «Bataioaren» egundoko sinboloa hots
egiteari ekin dio Joan Bataiatzaileak; bihotz-berritzearen, garbi bihurtzearen,
barkazioaren eta biziera berri baten hasieraren sinboloa izango da bataio hori.
Eta, gaur, nola erantzun dei horri? Isaias
profetagandik hartutako irudi batean laburbildu du Bataiatzaileak: «Prestatu bidea Jaunari». Geure bizitzan
oztopo eta kontrakotasun askorekin topo egin ohi dugu, Jainkoa gure bihotzera
eta elkarteetara, gure Elizara eta mundu honetara iristea eragozten edo
zailtzen duten askorekin. Jainkoa beti hurbil izango da. Guri dagokigu bidea
urratzea, Jainkoa Jesusengan gizon eginik onartu ahal izateko.
Isaiasen irudiak oso oinarrizko
konpromisora eragiten digu: funtsezkoaz gehiago arduratzera, bigarren
mailakoetan galdu gabe; zuzentzera, guztien artean desitxuratu izan duguna;
bide okerra zuzentzera; geure bizitzako benetako egia aintzat hartzera,
bihotz-berritzearen jarrera berreskuratzeko. Arduraz jokatu beharra dugu geure
haurren bataioaren inguruan; baina «bihotz-berritzearen
bataioa» da guztiek guztien gain behar duguna.
EN EL MARCO DEL DESIERTO
José Antonio Pagola
Lucas
tiene interés en precisar con detalle los nombres de los personajes que
controlan en aquel momento las diferentes esferas del poder político y
religioso. Ellos son quienes lo planifican y dirigen todo. Sin embargo, el
acontecimiento decisivo de Jesucristo se prepara y acontece fuera de su ámbito
de influencia y poder, sin que ellos se enteren ni decidan nada.
Así
aparece siempre lo esencial en el mundo y en nuestras vidas. Así penetra en la
historia humana la gracia y la salvación de Dios. Lo esencial no está en manos
de los poderosos. Lucas dice escuetamente que «la Palabra
de Dios vino sobre Juan en el desierto», no en la Roma imperial ni en el
recinto sagrado del Templo de Jerusalén.
En
ninguna parte se puede escuchar mejor que en el desierto la llamada de Dios a
cambiar el mundo. El desierto es el territorio de la verdad. El lugar donde se
vive de lo esencial. No hay sitio para lo superfluo. No se puede vivir
acumulando cosas sin necesidad. No es posible el lujo ni la ostentación. Lo
decisivo es buscar el camino acertado para orientar la vida.
Por
eso, algunos profetas añoraban tanto el desierto, símbolo de una vida más
sencilla y mejor enraizada en lo esencial, una vida todavía sin distorsionar
por tantas infidelidades a Dios y tantas injusticias con el pueblo. En este
marco del desierto, el Bautista anuncia el símbolo grandioso del «Bautismo», punto de partida de
conversión, purificación, perdón e inicio de vida nueva.
¿Cómo
responder hoy a esta llamada? El Bautista lo resume en una imagen tomada de
Isaías: «Preparad el camino del Señor».
Nuestras vidas están sembradas de obstáculos y resistencias que impiden o
dificultan la llegada de Dios a nuestros corazones y comunidades, a nuestra
Iglesia y a nuestro mundo. Dios está siempre cerca. Somos nosotros los que
hemos de abrir caminos para acogerlo encarnado en Jesús.
Las
imágenes de Isaías invitan a compromisos muy básicos y fundamentales: cuidar
mejor lo esencial sin distraernos en lo secundario; rectificar lo que hemos ido
deformando entre todos; enderezar caminos torcidos; afrontar la verdad real de
nuestras vidas para recuperar un talante de conversión. Hemos de cuidar bien
los bautizos de nuestros niños, pero lo que necesitamos todos es un «bautismo de conversión».
2 Adviento - C
(Lucas 3,1-6)
06 de diciembre 2015
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